..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
03.06.2009 (9:32)  
Hanz: pokud autobus bere nejakych 30 litru na 100 (pri srovnatelnem poctu zastavek to vic urcite nebude) a 810 celych 60, tak pri 110 lidech budou vychazet emise porad v neprospech 810, u 2 autobusu, nejsme se spotrebou nekde jinde, ale max. na tech 60ti. Pricemz emise budou stejne nizsi, nebo chcete rict ze 30 let stary motor bude v tomhle lepsi nez u autobusu?
To se ale bavime o pripadu velke obsazenosti, pokud pojede 5-10 lidi, tak bude u 810 spotreba vyssi nez u autobusu a o vyslednych emisich radsi nemluvim.
Takze naprosto souhlasim s nazorem, ze 810 je z ekonomickeho i ekologickeho hlediska katastrofa. Kdyby byli "ekologove" (v pripade aktivistu bohuzel vetsinou jen nevzdelani lide, neschopni prijmout jakakoli fakta, ktera se jim nehodi) solidni, tak by museli prosazovat zakaz provozu tohoto vozidla na ceske zeleznici.

happy: jedine co bylo potvrzeno, je smutny fakt, ze bud nejste schopen chapat nebo nechcete chapat elementarni veci, i kdyz se vam je nekolik lidi pokouselo trpelive vysvetlovat skutecne jak malemu diteti... moje rada je, precist si prispevek dvakrat, trikrat, a pokud ani potom nepochopite, o cem je rec, presto prosim nezahlcujte tutp diskusi nesmyslnymi prispevky. Nechci se vas nijak dotknout, ale tak jednoduche veci, ze je z hlediska vynalozene energie mnohem narocnejsi dostat na stejnou rychlost 3x tezsiho vozidlo i pres mensi valivy odpor, protoze prekonani valiveho odporu je jen zlomek teto potrebne energie, by pochopil i prumerny zak 7. tridy ZS (pokud by v hodinach matematiky a fyziky nespal).
registrovaný uživatel M 
03.06.2009 (9:14)  
Takovej BORS BReclav, to je karosa vedle karosy...
registrovaný uživatel Hanz 
03.06.2009 (8:23)  
dnešní autobusy musí plnit normu Euro 4, od podzimu dokonce Euro 5, někteří dopravci už nakupují vozy výhradně s Euro 5 motory
To platí pouze pro nově nakupované vozy. A kde jezdí jen a výhradně nové vozy plnící Euro 4 (Euro 5)? Stačí se podívat na jakýkoli autobusák (vyjma Florence, která je plná žlutých sraček) a bude tam tak 50 na 50 nebo víc starých Karos, které plní tak max Euro 1 nebo nic....
Nejsem zastánce provozu 810, ale z hlediska spotřeby je to fakt podstatně lepší i pod dráty než 163a2 prázdné vozy (libovolné řady), nebo prázdný Elefant...
registrovaný uživatel Hanz 
03.06.2009 (8:16)  
no, ridic autobusu nejsem (neni to nahodou uzivatel "karosa"?), ale 60 na 100 snad autobusy neberou ne?
Sice autobusy 60 na 100 neberou, ale taky nepoberou 110 lidí na sezení. Pro 110 sedících musí jet autobusy 2 a už jsme se spotřebou někde jinde.
A celou dobu, jak jsem jezdil s 010, tak to bylo na sezení obsazené (navíc se dělalo sčítání cestujících).
registrovaný uživatel Hanz 
03.06.2009 (8:07)  
To Kocourek Jiří: Já vím, že je to městský autobus, jen tohle jsou čísla, který jsou ověřený a jistý (zdroj DP).
Jinak jsem za těch 170km zastavil skoro 80x (zastávky jsou dost blízkou u sebe, řádově po 2-3km).
03.06.2009 (0:41)  
Já bych ekologický přínos neviděl tak optimisticky jako happy. Spotřeba linkového autobusu je někde mezi 25 - 30 l na 100 km (podle toho co se dá najít na netu), navíc dnešní autobusy musí plnit normu Euro 4, od podzimu dokonce Euro 5, někteří dopravci už nakupují vozy výhradně s Euro 5 motory. 814 s motorem Tedom je pokud vím Euro II, což je poněkud někde jinde. Pomíjím to, že na rozdíl od železnice je na silnici Euro 3 běžné, vozy starších standardů de facto vymřely, zatímco koleje většinově brázdí "předEuro" čmoudidla.

Norma .. Datum --------- CO .... NOx .. HC+NOx .. PM
Euro 2 . January 1996-- 1.0 .... ---- ...... 0.7 ... 0.08
Euro 4 . October 2007--- 0.5 ... 0.25 .... 0.3 ... 0.025
Euro 5 . Sept. 2009------ 0.5 ... 0.18 ... 0.23 ... 0.005
registrovaný uživatel M 
02.06.2009 (22:56)  
SYN - no, ridic autobusu nejsem (neni to nahodou uzivatel "karosa"?), ale 60 na 100 snad autobusy neberou ne?

happy - muzu se zeptat, jak a kde bylo potvrzeno ekologicke hledisko?
registrovaný uživatel SYN 
02.06.2009 (22:34)  
hanz: takže jestli to dobře počítám tak průmerná spotřeba z Vašeho příkladu (směna se smíšeným provozem 810+010, část sólo) je cirka 61 litrů / 100km? No to je též slušné... na ten bus by to teď chtělo aby nám hodil nějaký údaj řidič nějaké běžné okreskové linky s rozumným ani novým ani starým vozidlem...
Pak přepočet na počet převážených osob a máme to. Ovšem pak by to kvůli omezení vlivu konkrétní trati a řidiče/fíry chtělo udělat průměr z různých tratí a různých dnů. Nicméně řádově se to bezpochyby lišit nebude...

Ty ciťáky asi opravdu nebudou nejlepší příklad, bo nízkopodlažní městský bus v městském provozu.
02.06.2009 (21:21)  
Hanz, Happy: Jenže srovnávaná Karosa-Renault City bus je městský autobus, který typicky zastavuje na 2 až 4 zastávkách na ujetý kilometr. Tedy na Vašich 170 km jízdy zastaví a rozjede se 350x - 600x. K tomu odhadem 10s na zastávku pobyt - máme jednu až dvě hodiny běhu motoru naprázdno. Plus k tomu jěště křižovatky. A práce na celou směnu.
Vy jse s vlakem zastavil celkem kolikrát? 30x až 40x odhaduji.
Vyberte si prosím za srovnání meziměstský bus, zastavující zhruba stejně často jako vlak.
Jel jsem jednou busem z Rožnova do Valmezu (vlak zrovna nejel) , tak jsem se díval na palubní počítač. Udával nějakých 16 l aktuální spotřebu při stálé rychlosti 90 km/h, při rozjezdu pak 30 až 35 l. Všechny hodnoty přepočet na 100 km. Mechanická, ručně řazená převodovka.
registrovaný uživatel happy 
02.06.2009 (20:51)  
Tak jsme konečně došli k závěru, že... Jo holt nevěřící snad uvěří ;)I když pro někoho tato zjištění mohou být silně traumatizující :) Bohužel to ovšem nemění nic na faktu, že v konečném výsledku vyjde bus laciněji. Ale ekologické hledisko bylo potvrzeno (u RN a ne u souprav loko+2 vagony).
  1 2 3 4 5 6 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko