..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
03.06.2009 (22:53)  
happy, opet perlite ... "Levnější je, ale energeticky míň náročný povětšinou prostě není" ... pokud oba jezdi na naftu a oba ji kupuji za stejnou cenu, tak vlastne je to to same, jako byste rekl "Zaplatil jsem za to vic penez, ale bylo to levnejsi".

A to vase podtrzeni a secteni - chybi tam jedna zakladni informace - pisete o srovnatelne trase, ale nespecifikujete ji. Kdyz se vas zeptam, jestli se z domova dostanu do prace rychleji autobusem nebo vlakem, co odpovite?

Pred mozna stovkou prispevku jsem pocital, jaka je ta prelomova vzdalenost zastavek - vyslo mi, ze za idealnich podminek (= plne obsazena vozidla) 7,5km. Pokud jsou zastavky na srovnatelne trase blize k sobe, bude vzdy energeticky narocnejsi (= drazsi, kdyby to nekoho netrklo) nez autobus - a to i pres rozdil ve valivem odporu. Naopak pri delsich vzdalenostech zastavek bude v teto modelove situaci vlak.

Takze kdyz to pro zmenu ja podtrhnu a sectu - podle specifikace srovnatelne trasy autobusu a vlaku muze vyjit nekdy levnejsi vlak, jindy autobus. Pricemz pod pojmem levnejsi zde rozumime cenu na prepravenou osobu. Vlak i pres vyhodu nizsiho valiveho odporu muze byt podstatne drazsi - stejne jako muzu rict, ze autobus pres vyrazne nizsi hmotnost nemusi v urcitych podminkach vychazet levneji.
registrovaný uživatel M 
03.06.2009 (22:43)  
Vypocty Petra-K? Myslis ty vypocty, kde nejsou zahrnuty rozjezdy?

Sim - hele to zes to neroztlacil, vypovida jedine o tom, ze ses macka:-)))
registrovaný uživatel happy 
03.06.2009 (22:36)  
V podstate vsichni se zde shodnem na tom, ze pri beznem zastavkovem provozu je levnejsi autobus,
Levnější je, ale energeticky míň náročný povětšinou prostě není, i když je lehčí. Já se shodnu na výpočtech Petra-K, ne na vašich doměnkách. pokud vezmu v potaz nápravové tlaky, tak u 810 jsou zhruba dvojnásobné. Deformace ocelového kola a kolejnice je téměř nulová, na rozdíl od pneumatiky a vozovky. A jako bonus se autobus daleko více rozjíždí, když teda nechcete slevit z toho, že důležitá energie je ta na rozjezd.
Takže podtrženo sečteno: Dvounápravový motorový vůz o celkové hmotnosti kolem dvaceti tun je na srovnatelné trase úspornější a pokud má kvalitní motor tak i ekologičtější než srovnatelný autobus o srovnatelné kapacitě, i když s poloviční hmotností. Neb je velmi pravděpodobné, že autobus se bude rozjíždět x krát více, než železniční vozidlo.
registrovaný uživatel Sim 
03.06.2009 (21:57)  
Kocourek, kde sem napsal, že spotřeba vozidla je závaislá POUZE na valivém odporu vozidla? Buď mě citujte, kde sem konkrétně řekl tento nesmysl nebo mlčte.

V podstate vsichni se zde shodnem na tom, ze pri beznem zastavkovem provozu je levnejsi autobus, nez 810/RN - protoze na rozjezd vlaku se spotrebuje vetsi energie, nez se usetri diky mensimu valivemu odporu.
Pouze vy stale dokolecka melete svoji: me nezajima, ze se spotrebuje vic energie, to je totiz nepodstatne, protoze diky valivemu odporu je provoz levnejsi. Dulezity je totiz pouze valivy odpor, vse ostatni muzeme zanedbat.

Takze to pisete - ne doslova, ale v souvislostech - prakticky v kazdem prispevku.
registrovaný uživatel happy 
03.06.2009 (20:55)  
Celou dobu se Vám tady p.t. osazenstvo snaží vysvětlit, že spotřeba dopravního prostředku není dána jenom valivým odporem, že se na spotřebě podílejí i jiné faktory.
Kocourek, kde sem napsal, že spotřeba vozidla je závaislá POUZE na valivém odporu vozidla? Buď mě citujte, kde sem konkrétně řekl tento nesmysl nebo mlčte.

mnooo, shodou okolnosti jsem se kdysi pokousel "odtlacit" plosinovej dvounapravovej vagon - pres veskerou snahu se nepovedlo s nim ani pohnout. Ale to je prece jina kategorie prepravy, zejo, to jako argumentace neobstoji. Koho by preci zajimalo, jestli jsem tenkrat vedel, ze se musi odbrzdit, vzdyt je to nepodstatny detail. Mnohem vetsi vliv nez zabrzdenost ma preci valivy odpor.
To je zajímavé, že na ranžírech, kde se posunuje občas posunovač dotlačí nedojetej vagon. Takže vám tento váš blábol nesežeru. Vagon byl buď zabržděnej, nebo vám je 10, nebo prostě kecáte.

Jinak mám pocit, že tu mluvím s bandou puberťáků..... Jo až pojedete s tatínkem autem, tak se ho nezapomeňte zeptat, proč musí během cesty po rovině přidávat plyn.... třeba vám pak dojde, že valivý odpor rozhodně není nějaká podružná věc.
registrovaný uživatel Sim 
03.06.2009 (18:02)  
M > mnooo, shodou okolnosti jsem se kdysi pokousel "odtlacit" plosinovej dvounapravovej vagon - pres veskerou snahu se nepovedlo s nim ani pohnout. Ale to je prece jina kategorie prepravy, zejo, to jako argumentace neobstoji. Koho by preci zajimalo, jestli jsem tenkrat vedel, ze se musi odbrzdit, vzdyt je to nepodstatny detail. Mnohem vetsi vliv nez zabrzdenost ma preci valivy odpor.
registrovaný uživatel M 
03.06.2009 (17:40)  
Sim - OT to mozna je, ale soucasne se to sem hodi, protoze to tu diskusi celkem vystihuje...

Kocurek - Ted jeste nekoho, komu se na skolnim vylete rozbil vlak a mame konecne nejake objektivni srovnani valiveho odporu:-)))
registrovaný uživatel Sim 
03.06.2009 (17:32)  
Beeee, mamiii, ja ci nanuuukaaa...

... tak na, tady mas nanuka a uz nebul ...

... beeee, ja pece neci nanuukaaaa, ja ciii meeeeloooounaa ...

Pokud se v tom nekdo pozna, at mi prosim zaskrtne minusko :-D

A pokud jsem to prepisk, tak at prosim nekdo z adminu zmackne delete ... uznavam, ze je to tezkej OT ...
03.06.2009 (16:54)  
Happy: Celou dobu se Vám tady p.t. osazenstvo snaží vysvětlit, že spotřeba dopravního prostředku není dána jenom valivým odporem, že se na spotřebě podílejí i jiné faktory. I Vám je snad jasné, že 749+2xBt (75+2x33=141t) bude mí vždy vyšší spotřebu než 854+954 (52+46=98t), a to ikdyby měla Bardotka sebelepší motor.
Edit: Můžete mi prosím napsat, kolik lidí je potřeba k roztlačení autobusu? Já Vám pak odpovím, kolik nás bylo, tehdy študáků +- 18 roků a samá sušínka á 60 kilo "i s krosnou". V autobusu bylo cca 40 lidí = 3 tuny navíc.
registrovaný uživatel M 
03.06.2009 (16:49)  
Jako podle mne je to v podstate zazrak... Roztlacit 810 dokaze vlastne i male dite a staci mu k tomu jen jeho leva ruka, v podstate staci fouknout. Takze nizky valivy odpor znamena nizkou spotrebu. Tak a ted prijde ten zazrak - na to, ze roztlaceni 810 (a do cile pak uz jenom doklouze), tak proc to teda 60 na 100?
Pokud se to da roztlacit velice snadno a pokud dal uz jenom vlak klouze, tak k cemu se ta nafta vlastne spotrebovava?

proste happy dosel k nazoru, ze 11kolecko na kole za 200K znamena pro cyklistu stejnou namahu jako prejet Alpy na arabovi a jeho nazor je treba respektovat:-)

PS: Co se tyce tech norem - prima umera mezi spotrebou a normou skutecne neni (nikdo to ale nikde netvrdil...), ale je prima umera mezi spotrebou a emisemi. No a pokud mam motor s normou 2 (PM jsou povolene 0.08) a motor s normou 5 (PM jsou povolene 0.005, cili 16x (slovy: sestnactkrat) mensi), pricemz oba motory maji stejnou spotrebu, tak provoz techto stroju vyjde financne na stejno (maji stejnou spotrebu), ale ekologictejsi je motor druhy (je 16x cistsi). Jako nekdo (skoro vsichni v teto diskusi) tohle vidi, nekdo (jeden) to proste odmita a vsichni ostatni jsou blbci...

Sim - jako asi tak... Sam si zvoli argument a kdyz zjisti, ze to nepotvrzuje svoji "hypotezu", tak jeste z tebe udela vola...
  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko