..: Vykolejení soupravy v Brně způsobilo škodu za milion korun :..

Vykolejení EC 173 Kolín, foto: Lukáš Kohout Brno - Vedle vesměs aprílových zpráv ve velké části českých médií dnes Drážní inspekce potvrdila informace o vykolejení soupravy osobních vozů na železničním nadjezdu nedaleko stanice Brno hl.n. Incident se odehrál v 7:02 hodin při sunutí prázdné soupravy, která měla již za několik minut nastoupit na pravidelný spoj EC 71 Gustav Mahler do Vídně. Při vykolejení nebyl nikdo zraněn; poškozeny jsou tři vozy řady Bmz, přičemž celková škoda podle odhadů dosahuje hodnotu 990 tisíc Kč. Pravděpodobnou příčinou nehody byl lom jazyka výhybky. Provoz ve vícekolejném úseku nebyl zásadním způsobem zdržen; viditelným důsledkem situace jsou však chybějící vozy v jedné z elitních souprav, na které se jako náhrada vyskytly rychlíkové vozy řady B.

Ironií osudu právě dnes České dráhy rozeslaly médiím tiskovou zprávu kladně hodnotící vývoj bezpečnosti na železnici, kdy rok 2008 zaznamenal pokles počtu nehodových událostí. Největší podíl na železničních neštěstích trvale nesou vnější faktory, které se podepsaly i pod nejtragičtější loňskou nehodu ve Studénce. Zaviněním dopravce bylo v průběhu roku 2008 zraněno 12 lidí a jedna osoba přišla o život, přičemž souhrnné škody dosáhly 310 milionů korun. Značné neštěstí ovšem stíhá vysoce nedostatkové vozy pro vlaky nejvyšších kategorií - jen v uplynulých dvou letech je potkalo hned několik nehod, včetně vykolejení v Praze a Kolíně, což na značný čas ztenčuje park provozuschopných vozů pro elitní výkony. I přesto ovšem, objektivně vzato, zůstávají vlaky jednou z nejbezpečnějších forem dopravy a je nepravděpodobné, že by dnešní incident v Brně tuto skutečnost jakkoli změnil, i kdyby se odehrál o několik minut později s "ostrou" soupravou EC 71.

Zdroj: Drážní inspekce ČR


Hafan | 1.4.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel George_L  mail  
02.04.2009 (8:09)  
Dobře, že bez zranění. Škoda Bmz, ale na druhou stranu Rakušáci poznali, jaký je pravý standard vozů českých IC/EC vlaků.
02.04.2009 (7:48)  
Vindobona měla jen 4 vagóny, žádný český jsem mezi nima neviděl.
registrovaný uživatel zaza 
02.04.2009 (0:34)  
Ještě že to nesjelo do Svratky, opravdu smutný pohled...Nemáte někdo vlastní fotky z místa nehody? Mohu poprosit na mail zaza.office@seznam.cz. Děkuju!
registrovaný uživatel M 
01.04.2009 (23:34)  
No smutnej pohled taky musel byt, kdyz nekdo prisel ve Vidni na Vindobonu a cekalo tam tohle... Nebo Vindobona vyjela v ciste germanske sestave a ty becka potom poslali zpatky s nejakym nakladnim vlakem?
Nevim, tohle mi prijde jako kdyby se aerolinkam pred letem pres ocean posral A380 a misto toho nasadili Iljusin s vratkyma sedackama...

Josef Petrak - no nektery zasuvky jsou tak vyglajdany, ze zastrcka v nich nekdy ani poradne nedrzi. Tak mozna tak:-)
registrovaný uživatel Qaws 
01.04.2009 (22:55)  
Koukal jsem na to, když jsem kolem toho ráno projížděl Jihlavou, fakt smutnej pohled:( A mazec je, že jsem včera večer jedním z těch vykolejených vozů přifrčel do Brna..

Trošku mimo: Nemá náhodou někdo foto náhradní soupravy? Předem díky.
01.04.2009 (21:22)  
Hele, ale to je prostě kravina. Jak může UIC kabel "nesedět"? :-) To je jako by ti doma kabel od TV neseděl do některé ze zásuvek...
01.04.2009 (21:19)  
Josef Petrák-Výpravčí napřed říkal že dveře se stejnak zavírají sami ale skončilo to vysazením.UIC kabel zkontrolovali a nějak jim mezi Bee A Bmz neseděl!
01.04.2009 (21:15)  
EC, ty jsi nám ale spammer... No, průvodčí si měl předně zkontrolovat zapojení UIC kabelu ve všech vozech. Ale pokud tam byla závada, pak to mělo relativně opodstatnění... i když zrovna Bmz se zavírá jaksi automaticky při určité rychlosti.
01.04.2009 (21:11)  
minulý víkend na R 354 Franz Kafka bylo řazeno místo Bee Bmz,vlak dojel do Plzně a průvodčí si stěžoval že přes ten červený vagon mu nejdou zavřít dveře,začal zmatkovat že mu to němci nevezmou tak Bmz vysadili a vlak jel o 1 vůz méně s 15 minutovým bonusem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko