Brno - Vedle vesměs aprílových zpráv ve velké části českých médií dnes Drážní inspekce potvrdila informace o vykolejení soupravy osobních vozů na železničním nadjezdu nedaleko stanice Brno hl.n. Incident se odehrál v 7:02 hodin při sunutí prázdné soupravy, která měla již za několik minut nastoupit na pravidelný spoj EC 71 Gustav Mahler do Vídně. Při vykolejení nebyl nikdo zraněn; poškozeny jsou tři vozy řady Bmz, přičemž celková škoda podle odhadů dosahuje hodnotu 990 tisíc Kč. Pravděpodobnou příčinou nehody byl lom jazyka výhybky. Provoz ve vícekolejném úseku nebyl zásadním způsobem zdržen; viditelným důsledkem situace jsou však chybějící vozy v jedné z elitních souprav, na které se jako náhrada vyskytly rychlíkové vozy řady B.
Ironií osudu právě dnes České dráhy rozeslaly médiím tiskovou zprávu kladně hodnotící vývoj bezpečnosti na železnici, kdy rok 2008 zaznamenal pokles počtu nehodových událostí. Největší podíl na železničních neštěstích trvale nesou vnější faktory, které se podepsaly i pod nejtragičtější loňskou nehodu ve Studénce. Zaviněním dopravce bylo v průběhu roku 2008 zraněno 12 lidí a jedna osoba přišla o život, přičemž souhrnné škody dosáhly 310 milionů korun. Značné neštěstí ovšem stíhá vysoce nedostatkové vozy pro vlaky nejvyšších kategorií - jen v uplynulých dvou letech je potkalo hned několik nehod, včetně vykolejení v Praze a Kolíně, což na značný čas ztenčuje park provozuschopných vozů pro elitní výkony. I přesto ovšem, objektivně vzato, zůstávají vlaky jednou z nejbezpečnějších forem dopravy a je nepravděpodobné, že by dnešní incident v Brně tuto skutečnost jakkoli změnil, i kdyby se odehrál o několik minut později s "ostrou" soupravou EC 71.
Zdroj: Drážní inspekce ČR
Kamo, tohle bohuzel neni o Popelce, ale o Mrtvolce...
A teraz tú o Popoluške, tá je pekná ... To, že šla Vindobona z Rakúska bez Béčiek z náhradnej súpravy Mahlera má podstatne menej estetické dôvody - vo Viedni je na obrat necelá hodina, vieme? Teda sa to nestihlo a náhradná súprava prišla až po funuse. Čo mi je známe, Béčka sa vrátili zamknuté na Fibichovi.
A to, že potom súpravu v Drážďanoch zrušili má dôvod rovnako prozaický: Nemci potrebujú rýchlosť 200km/h a to s A/B(p)ee nejde. Vedeli to niekoľko hodín dopredu a tak sa rozhodli, že miesto značnej (cca. 50 min.) sekery pôjde radšej náhradná súprava.
Z Ceska odjel EC vlak jako B-B-B. Kdyz to Rakusaci meli poslat zpatky, tak radeji rekli, ze nez tohle, tak radsi nic. V Brne ale na rakouskej napad nebrali ohledy a slo se "zpatky" na B-B-B. V Praze se to potom vylepsilo na B-B-Bplus. Jakmile to ale prejelo hranice, tak to okamzite zrusili a nasadili neco jineho. U nas? No vlaky vyssi kvality, jakypakcopak...
Jeste kdyby nekdo vedel, jak ty vagony jely zpet (hlavne z Vidne) - jestli za "osobakem" s nalepkou "nevstupovat, toxicke" nebo jako nakladni nebo v noci tajne pod plachtou:-)
Tu by možno chcelo niečo ako UIC 2.0 s nejakým nezničiteľným konektorom (niečo ako HDMI) a magnetickou koncovkou ako napájanie u Applu :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.