..: Vykolejení soupravy v Brně způsobilo škodu za milion korun :..

Vykolejení EC 173 Kolín, foto: Lukáš Kohout Brno - Vedle vesměs aprílových zpráv ve velké části českých médií dnes Drážní inspekce potvrdila informace o vykolejení soupravy osobních vozů na železničním nadjezdu nedaleko stanice Brno hl.n. Incident se odehrál v 7:02 hodin při sunutí prázdné soupravy, která měla již za několik minut nastoupit na pravidelný spoj EC 71 Gustav Mahler do Vídně. Při vykolejení nebyl nikdo zraněn; poškozeny jsou tři vozy řady Bmz, přičemž celková škoda podle odhadů dosahuje hodnotu 990 tisíc Kč. Pravděpodobnou příčinou nehody byl lom jazyka výhybky. Provoz ve vícekolejném úseku nebyl zásadním způsobem zdržen; viditelným důsledkem situace jsou však chybějící vozy v jedné z elitních souprav, na které se jako náhrada vyskytly rychlíkové vozy řady B.

Ironií osudu právě dnes České dráhy rozeslaly médiím tiskovou zprávu kladně hodnotící vývoj bezpečnosti na železnici, kdy rok 2008 zaznamenal pokles počtu nehodových událostí. Největší podíl na železničních neštěstích trvale nesou vnější faktory, které se podepsaly i pod nejtragičtější loňskou nehodu ve Studénce. Zaviněním dopravce bylo v průběhu roku 2008 zraněno 12 lidí a jedna osoba přišla o život, přičemž souhrnné škody dosáhly 310 milionů korun. Značné neštěstí ovšem stíhá vysoce nedostatkové vozy pro vlaky nejvyšších kategorií - jen v uplynulých dvou letech je potkalo hned několik nehod, včetně vykolejení v Praze a Kolíně, což na značný čas ztenčuje park provozuschopných vozů pro elitní výkony. I přesto ovšem, objektivně vzato, zůstávají vlaky jednou z nejbezpečnějších forem dopravy a je nepravděpodobné, že by dnešní incident v Brně tuto skutečnost jakkoli změnil, i kdyby se odehrál o několik minut později s "ostrou" soupravou EC 71.

Zdroj: Drážní inspekce ČR


Hafan | 1.4.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.04.2009 (13:07)  
V úseku Brno hl.n – Břeclav byl vlak odřeknut, frekvence jela vlakem 4605. O tom, zda byla nějaká náhrada "von Lundeburg bis Wien" není zmínka. Kde by ostatně v BV vzali vozy (jakékoli, navíc by musely být RICové), tím spíše, že za půl hodiny po příjezdu vlaku 4605 jel v podstatě prázdný Potěmkin, který cestující dovězl do Vídně s hodinovým zpožděním. Ti cestující mohli jet týmž Potěmkinem už z Brna... takže do Vídně žádné koženkové skvosty nejely a ÖBB se na nějaké náhradní vozy samozřejmě vybodly.
registrovaný uživatel JOHNZ 
03.04.2009 (8:55)  
M: Pardon? Akym sposobom sa Vam to z toho podarilo odvodit, smiem vediet?
registrovaný uživatel M 
03.04.2009 (0:20)  
Aha, takze pro priste bysme mohli do Rakouska posilat becka bezne. Do Nemecka teda ne, protoze tam by nestacily rychlostne (vlaky od nas tam nikdy se zpozdenim neprijedou)...

Kamo, tohle bohuzel neni o Popelce, ale o Mrtvolce...
registrovaný uživatel JOHNZ 
02.04.2009 (23:41)  
M:
A teraz tú o Popoluške, tá je pekná ... To, že šla Vindobona z Rakúska bez Béčiek z náhradnej súpravy Mahlera má podstatne menej estetické dôvody - vo Viedni je na obrat necelá hodina, vieme? Teda sa to nestihlo a náhradná súprava prišla až po funuse. Čo mi je známe, Béčka sa vrátili zamknuté na Fibichovi.

A to, že potom súpravu v Drážďanoch zrušili má dôvod rovnako prozaický: Nemci potrebujú rýchlosť 200km/h a to s A/B(p)ee nejde. Vedeli to niekoľko hodín dopredu a tak sa rozhodli, že miesto značnej (cca. 50 min.) sekery pôjde radšej náhradná súprava.
02.04.2009 (15:58)  
Ja sem včera slyšel jak se baví dva posunovači a prej jeden Bmz mel poškozenou nápravu a dnes ráno tam byl ještě odstaven.
02.04.2009 (14:55)  
Taky doufám, že Bmz budou v provozu, mělo by jich být víc. A ČD neměly kupovat Region Novu, to je katastrofa.
registrovaný uživatel M 
02.04.2009 (13:20)  
Jinak zajimavustka - Vindobona z Brna odjela +24. Do Prahy ale prijela pouze +17 (vetsinu teda stahla az v Praze, ale tempo neztratila ani nikde po trati). Tohle vsechno s vmax 140.
registrovaný uživatel M 
02.04.2009 (13:16)  
Jako nadhernej priklad...
Z Ceska odjel EC vlak jako B-B-B. Kdyz to Rakusaci meli poslat zpatky, tak radeji rekli, ze nez tohle, tak radsi nic. V Brne ale na rakouskej napad nebrali ohledy a slo se "zpatky" na B-B-B. V Praze se to potom vylepsilo na B-B-Bplus. Jakmile to ale prejelo hranice, tak to okamzite zrusili a nasadili neco jineho. U nas? No vlaky vyssi kvality, jakypakcopak...

Jeste kdyby nekdo vedel, jak ty vagony jely zpet (hlavne z Vidne) - jestli za "osobakem" s nalepkou "nevstupovat, toxicke" nebo jako nakladni nebo v noci tajne pod plachtou:-)
02.04.2009 (10:07)  
EC 119 & JP: Čo som zaznamenal, s UIC zásuvkami býva problém hlavne pri manipulácii s vagónmi, keď to posunovač odflákne a odpojenie kábla nastane až vytrhnutím pri posune. Tie konektory nie sú nijako robustné - ak teda niekto takto zlomí alebo ohne niektoré piny, už to nemusí pasovať. Druhá vec je, že sú stále ľudia, ktorí nepobrali rozdiel medzi 13- a 18-žilovým káblom, a občas sa snažia zapojiť nesprávny, čo - logicky - nejde (aspoň teda nie bez použitia hrubej sily).
Tu by možno chcelo niečo ako UIC 2.0 s nejakým nezničiteľným konektorom (niečo ako HDMI) a magnetickou koncovkou ako napájanie u Applu :)
02.04.2009 (9:19)  
V úseku Wien-Brno jela Vindobona v řazení 3xBm(p)z ÖBB+Avmz DB, zřejmě v Brně k tomu přidali 4xB, které odpojili v Praze a zde naopak na začátek soupravy připojili Aee+Bpee+Bee(vše červené)+Bmz. Dle neověřených info pak souprava skončila v Drážďanech, odkud se do Hamburku jelo ICE-T.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko