..: Výluka ochromí vlakové spojení Bratislavy a Vídně :..

5047.055 ÖBB, Devínska Nová Ves - Marchegg, foto: Michal DemčilaBratislava - Až nebývale nevýrazně oznámily tento týden slovenské a rakouské dráhy několikadenní úplnou výluku traťového úseku Devínska Nová Ves - Marchegg na tratích 111 ŽSR - 910 ÖBB, kvůli které bude v těchto místech zcela zastaven provoz regionálních spojů mezi Bratislavou a Vídní. Výluka je rozdělena do dvou částí — od pondělí 30. března do čtvrtka 2. dubna a od pondělí 6. do středy 8. dubna. Šest párů vlaků RegionalExpress v trase Bratislava - Wien - Bratislava a tři páry osobních vlaků mezi Bratislavou a Gänserndorfem bude odřeknuto bez náhrady. Obě železniční správy odkazují cestující na alternativu v podobě pravidelných vlakových spojů Bratislava Petržalka - Wien Südbahnhof, které jezdí v průběhu dne v hodinovém intervalu. Vzhledem k prakticky neexistujícím přípojům z Bratislavy hl.st. bude ale tato možnost pro mnoho tranzitních cestujících prakticky nepoužitelná. V rozporu s duchem železničního magazínu tak nelze než doporučit využít pro cesty do Vídně autobus. Důvodem výluky je rekonstrukce tratě.

Spoje, které budou v rámci výluky odřeknuty

Trasa Bratislava hl.st. - Wien Südbahnhof

Bratislava hl.st.Wien Südbf.Bratislava hl.st.
8:28REX 25149:25
9:00REX 2517 Belvedere9:58
9:28REX 2516 Carpatia10:37
9:50REX 2519 Kempelen10:58
10:28REX 2518 Theben11:25
11:00REX 2521 Russbach11:58
11:28REX 2520 Grassalkovich12:37
11:50REX 2523 Roland12:58
12:28REX 2522 Adebar13:25
13:00REX 252513:58
13:28REX 2524 Istropolitan14:37
13:50REX 2527 Carpatia9:58

Trasa Bratislava hl.st. - Gänserndorf

Bratislava hl.st. - Gänserndorf - Bratislava hl.st.
9:27Os 738610:08
10:19Os 738711:01
11:27Os 738812:08
12:19Os 738913:01
13:27Os 739014:08
14:19Os 739115:01

Zdroj: ZSSK


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.3.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Rakousko Slovensko Bratislavský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.03.2009 (9:18)  
M : a proč ne ? Loni jezdily z Bratislavy slovenské vozy do Gutensteinu. Vyrovnávka "kevových" km v rámci RIC se neprovádí výlučně mezi železniční správou a A & B, ale "globálně". Co "vaše" vozy najezdí v zahraničí na vlacích zahraničních železnic, celkem jedno kde v rámci "globálního území", tak takové množství km musíte umožnit najezdit vozům zahraničních železnic "z globálního území" na vašich kolejích. Co se nenajezdí "naturálně" se musí dorovnat v penězích. Navíc mezi jednotlivými řadami vozů existují určité koeficienty, takže km najeté některými typy vozů mají třebas dvojnásobnou hodnotu. Je to dost složitá "alchymie" při jednáních o mezistátních vlacích a především přímých vozech. Zúčtovací období také není jednoleté, protože to by bylo dost omezující. Takže v jednom roce můžete být s kilometry najezděnými v zahraničí v minusu a vyrovnáte to v dalším roce. Pak se vaše vozy mohou objevovat na obskurních výkonech v zahraničí, kde mohou vyvolávat nelibost cestujících (například koženkové skvosty), nicméně pokud ty vozy splňují podmínky režimu RIC, tedy vyhovují pro mezistátní provoz, pak se mohou zástupci zahraniční železnic "jen škaredit", ale nic s tím neudělají. Ten vagon vyhovuje, navíc se jezdí tzv. "na důvěru", to znamená, že při překračování hranic se nedělají vstupní technické prohlídky vozmisty – a s tím spojené vyřazování vozů, například v Curtici (CFR) lehátka plného rekreantů jedoucích k moři, kvůli ojetým zdržím. Pamatují vlak Krakow - Constanta jezdící přes Ukrajinu, kdy si vozmistři vzájemně ty vozy postupně vyřazovali tak dlouho, až se stalo, že polský vozmistr v Plavči nepřevzal jediný vůz, který dojel do Plavče a vlak odjel Lv, tedy jen samotná lokomotiva, která vzala na zadní stanoviště vlakovou četu a cestující byli ponecháni svému osudu na nástupišti (za vyřazené vozy se náhradní nedodávaly). Paradoxem je, že pro Poláky byla např. z hlediska topení vozu rozhodujíci svítící kontrolka "topení", i když topení nefungovalo a tamtilátory do kupé vháněly jen studený vzduch a byla tam "kosa".
V dávných dobách ČSD byly pro podobné účely trvale deponovány ve Štúrově, Děčíně a Petrovicích u Karviné dva vozy B a jeden A, takže se vyřazený vůz dal přece jen něčím nahradit. (Ale to jsem už hluboce odbočil od původního tématu.)

Error404 : jenže kudy by ten autobus jel ? Podívejte se na mapu na seznam.cz, tam prostě žádná komunikace nevede. Před několika lety proběhla zpráva, že by se tam zřídil silniční přechod s využitím pilířů "neexistujícího druhého železničního mostu", ale nějak z toho sešlo. Mezi Hohenau a Moravským Jánem je hraniční přechod, původně tvořený vojenským pontonem (limitováno hladinou a průtokem vody), později nahrazeným mostem s jedním jízdním pruhem, který kapacitěn vyhovuje pro objem dopravy (osobní a nákladní vozy tuším do 12 tun). Něco podobného by se dalo udělat i u Marcheggu s vybudováním nějaké přístupové komunikace.
30.03.2009 (8:39)  
Mohlo to kludne byt takym sposobom ze by vlaky do Petrzalky zacinali uz na hlavnej stanici.. Ale faktom je ze ta trasa vlakom trva o 10 minut viac ako busom..
29.03.2009 (22:10)  
no ta vyluka to je par dni... tak ze by to take hrozne byt nemuselo

ale mali by DNV - Marchegg Wien dat pod pavucinu, to by sa kopec veci vyriesilo; aj IC by mohli ist cez dnv
registrovaný uživatel bubo77 
29.03.2009 (17:57)  
Tá Záhorská tiež len vtedy, keď nie je vysoká Morava.
Určite by bolo čiastočným riešením platnosť lístka na MHD a to stále nie je vyriešená Devínska......
registrovaný uživatel M 
29.03.2009 (17:54)  
Nevim... Pripoje z hlavniho? A to jako pro koho? Sice mne zase nekdo vysmeje s tim, ze pres Bratislavu (obzvlast do Vidne) jezdi tisice tranzitaru, ale nevim...
Kazdopadne jeste mi pravdepodobny je, ze by nekdo z Bratislavy jel treba jen do Ganserdorfu (leda na to golfovy hriste hnedka u trate), takze NAD bud do Petrzalky nebo pokud to musi byt na eSko, tak do Wolfsthalu...:)

BTW - videl jsem slovensky vagony v Bruck/Mur - nejaky vyrovnavani vykonu? Na druhou stranu - copak rakousky vlaky jezdi dal nez do BA?
29.03.2009 (17:40)  
NAD medzi Bratislavou a Marchegom nie je mozna, pretoze najblizsi miesto kde sa da prejst cez hranice ja v Zahorskej Vsi, co je vzdusnou ciarou cca 30km od BA. Pri Petrzalke je to ine kvoli tomu, ze je tam dialnica a aj klasicka cesta. Preto ZSSk odporuca cestu MHD do Petrzalky. Ale kazdopadne by to mali lepsie zorganizovat, a to tak ze listok by platil aj na MHD alebo tak, ze by chodili z hlavnej do Petrzalky pripojne vlaky k REX cez Kitsee
29.03.2009 (17:31)  
No mňa zhodou okolností ako častého tranzitného cestujúceho táto zmena postihne - lepšie povedané postihla by, keby som cestu do Viedne nepresunul na dnešný večer. Ťahať sa aj batožinou linkou 93 medzi 8 a 9 ráno ma totiž nijako neláka, hoci je to len 10 min busom. Potenciál stanice Petržalka je dlhodobo nevyužitý - už dávno tu mali byť zavedené spojenia s hlavnou stanicou, čo by zároveň odstránilo nezmyselné zdĺhavé úvrate vlakov IC do Viedne (ktoré tak len na území Bratislavy strávia hodinu, čím ich použiteľnosť prudko klesá).
29.03.2009 (17:01)  
Prophete, ne za 0,7€, ale za 0,5€.. je to 10 minut a i kdyby to bylo 12, tak je to furt za 50 centů
29.03.2009 (16:27)  
ad EC174: z Bratislavy hl.st. do Bratislavy-Petržalky tramvaj nejezdí... rychle spojení zabezpečuje autobusová linka 93, jízdné 0,7 € za 12 minut. Frekvence 9 - 10 minut. Jízdné lze zaplatit také přes SMS na číslo 1100.
Na trati z Petržalky do Vídně je i vyšší frekvence cestujících než přez Marchegg. Spoje do Gänsernodrfu jezdí na slovenském území nevytížené, 1 - 3 osoby. Na ÖBB to není lepší.
29.03.2009 (16:06)  
Vsak by uplne stacilo keby siel do Marcheggu a tam by bol prestup na vlaky smer Wien.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko