Bratislava - Až nebývale nevýrazně oznámily tento týden slovenské a rakouské dráhy několikadenní úplnou výluku traťového úseku Devínska Nová Ves - Marchegg na tratích 111 ŽSR - 910 ÖBB, kvůli které bude v těchto místech zcela zastaven provoz regionálních spojů mezi Bratislavou a Vídní. Výluka je rozdělena do dvou částí — od pondělí 30. března do čtvrtka 2. dubna a od pondělí 6. do středy 8. dubna. Šest párů vlaků RegionalExpress v trase Bratislava - Wien - Bratislava a tři páry osobních vlaků mezi Bratislavou a Gänserndorfem bude odřeknuto bez náhrady. Obě železniční správy odkazují cestující na alternativu v podobě pravidelných vlakových spojů Bratislava Petržalka - Wien Südbahnhof, které jezdí v průběhu dne v hodinovém intervalu. Vzhledem k prakticky neexistujícím přípojům z Bratislavy hl.st. bude ale tato možnost pro mnoho tranzitních cestujících prakticky nepoužitelná. V rozporu s duchem železničního magazínu tak nelze než doporučit využít pro cesty do Vídně autobus. Důvodem výluky je rekonstrukce tratě.
Spoje, které budou v rámci výluky odřeknuty
Trasa Bratislava hl.st. - Wien Südbahnhof
Bratislava hl.st. | Wien Südbf. | Bratislava hl.st. | ||
---|---|---|---|---|
8:28 | REX 2514 | 9:25 | ||
9:00 | REX 2517 Belvedere | 9:58 | ||
9:28 | REX 2516 Carpatia | 10:37 | ||
9:50 | REX 2519 Kempelen | 10:58 | ||
10:28 | REX 2518 Theben | 11:25 | ||
11:00 | REX 2521 Russbach | 11:58 | ||
11:28 | REX 2520 Grassalkovich | 12:37 | ||
11:50 | REX 2523 Roland | 12:58 | ||
12:28 | REX 2522 Adebar | 13:25 | ||
13:00 | REX 2525 | 13:58 | ||
13:28 | REX 2524 Istropolitan | 14:37 | ||
13:50 | REX 2527 Carpatia | 9:58 |
Trasa Bratislava hl.st. - Gänserndorf
Bratislava hl.st. - Gänserndorf - Bratislava hl.st. | ||||
---|---|---|---|---|
9:27 | Os 7386 | 10:08 | ||
10:19 | Os 7387 | 11:01 | ||
11:27 | Os 7388 | 12:08 | ||
12:19 | Os 7389 | 13:01 | ||
13:27 | Os 7390 | 14:08 | ||
14:19 | Os 7391 | 15:01 |
Zdroj: ZSSK
V dávných dobách ČSD byly pro podobné účely trvale deponovány ve Štúrově, Děčíně a Petrovicích u Karviné dva vozy B a jeden A, takže se vyřazený vůz dal přece jen něčím nahradit. (Ale to jsem už hluboce odbočil od původního tématu.)
Error404 : jenže kudy by ten autobus jel ? Podívejte se na mapu na seznam.cz, tam prostě žádná komunikace nevede. Před několika lety proběhla zpráva, že by se tam zřídil silniční přechod s využitím pilířů "neexistujícího druhého železničního mostu", ale nějak z toho sešlo. Mezi Hohenau a Moravským Jánem je hraniční přechod, původně tvořený vojenským pontonem (limitováno hladinou a průtokem vody), později nahrazeným mostem s jedním jízdním pruhem, který kapacitěn vyhovuje pro objem dopravy (osobní a nákladní vozy tuším do 12 tun). Něco podobného by se dalo udělat i u Marcheggu s vybudováním nějaké přístupové komunikace.
ale mali by DNV - Marchegg Wien dat pod pavucinu, to by sa kopec veci vyriesilo; aj IC by mohli ist cez dnv
Určite by bolo čiastočným riešením platnosť lístka na MHD a to stále nie je vyriešená Devínska......
Kazdopadne jeste mi pravdepodobny je, ze by nekdo z Bratislavy jel treba jen do Ganserdorfu (leda na to golfovy hriste hnedka u trate), takze NAD bud do Petrzalky nebo pokud to musi byt na eSko, tak do Wolfsthalu...:)
BTW - videl jsem slovensky vagony v Bruck/Mur - nejaky vyrovnavani vykonu? Na druhou stranu - copak rakousky vlaky jezdi dal nez do BA?
Na trati z Petržalky do Vídně je i vyšší frekvence cestujících než přez Marchegg. Spoje do Gänsernodrfu jezdí na slovenském území nevytížené, 1 - 3 osoby. Na ÖBB to není lepší.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.