Bratislava - Až nebývale nevýrazně oznámily tento týden slovenské a rakouské dráhy několikadenní úplnou výluku traťového úseku Devínska Nová Ves - Marchegg na tratích 111 ŽSR - 910 ÖBB, kvůli které bude v těchto místech zcela zastaven provoz regionálních spojů mezi Bratislavou a Vídní. Výluka je rozdělena do dvou částí — od pondělí 30. března do čtvrtka 2. dubna a od pondělí 6. do středy 8. dubna. Šest párů vlaků RegionalExpress v trase Bratislava - Wien - Bratislava a tři páry osobních vlaků mezi Bratislavou a Gänserndorfem bude odřeknuto bez náhrady. Obě železniční správy odkazují cestující na alternativu v podobě pravidelných vlakových spojů Bratislava Petržalka - Wien Südbahnhof, které jezdí v průběhu dne v hodinovém intervalu. Vzhledem k prakticky neexistujícím přípojům z Bratislavy hl.st. bude ale tato možnost pro mnoho tranzitních cestujících prakticky nepoužitelná. V rozporu s duchem železničního magazínu tak nelze než doporučit využít pro cesty do Vídně autobus. Důvodem výluky je rekonstrukce tratě.
Spoje, které budou v rámci výluky odřeknuty
Trasa Bratislava hl.st. - Wien Südbahnhof
Bratislava hl.st. | Wien Südbf. | Bratislava hl.st. | ||
---|---|---|---|---|
8:28 | REX 2514 | 9:25 | ||
9:00 | REX 2517 Belvedere | 9:58 | ||
9:28 | REX 2516 Carpatia | 10:37 | ||
9:50 | REX 2519 Kempelen | 10:58 | ||
10:28 | REX 2518 Theben | 11:25 | ||
11:00 | REX 2521 Russbach | 11:58 | ||
11:28 | REX 2520 Grassalkovich | 12:37 | ||
11:50 | REX 2523 Roland | 12:58 | ||
12:28 | REX 2522 Adebar | 13:25 | ||
13:00 | REX 2525 | 13:58 | ||
13:28 | REX 2524 Istropolitan | 14:37 | ||
13:50 | REX 2527 Carpatia | 9:58 |
Trasa Bratislava hl.st. - Gänserndorf
Bratislava hl.st. - Gänserndorf - Bratislava hl.st. | ||||
---|---|---|---|---|
9:27 | Os 7386 | 10:08 | ||
10:19 | Os 7387 | 11:01 | ||
11:27 | Os 7388 | 12:08 | ||
12:19 | Os 7389 | 13:01 | ||
13:27 | Os 7390 | 14:08 | ||
14:19 | Os 7391 | 15:01 |
Zdroj: ZSSK
j p: Neviem ake dvoje ceny myslis, ale od cias ked som zacal chodit castejsie do Viedne (na zaciatku som chodil busom), tak vzdy to bolo tak ze som si kupil listok v pokladni a s nim som nastupil, len som ho ukazal. Podobne aj teraz ked s nimi chodim na letisko, alebo do Hainburgu. Listok sa da tiez kupit u vodica za bezne ceny.
Samozrejme treba chodit spolocnou linkou Slovak Linesu a Postbusu v hodinovom takte a nie nejakymi pofidernymi dopravcami. A do Viedne je aj tak najlepsi vlak.
Nejhorsi na tom autobuse bylo, ze jizdenky prodavali uplne normalne v pokladne za rozumnou cenu a az pri nastupu do autobusu lustrovali pasy a pozadovali dvojnasobek. Kdyby to jeden vedel predem, tak by jel urcite vlakem.
Ten autobus Bratislava-Viden byl dlouhou dobu velkou ostudou Slovenska.
Kazdopadne pokud se nekdy zaviraji trate, tak tohle je jasna moznost novou "lokalku" zcela smysluplne postavit...
S preprahem uz by to ztracelo puvab.
Jinak vim ze bych si to mel najit sam ale vyuziju zdejsich znalcu, cim normalne vozi ty REXy BA hl. - VIE Suedb.? Ty osobaky na Gaernsendorf asi budou nezavislou trakci ne?
M : nic nového pod sluncem. Když se otvírala nová stanice v Kittsee, tak se tam rozdával informační materiál týkající se obnovení spojení Petržalka - Wolfsthal (-Wien). Stávající trať končící ve Wolfsthalu by měla být prodloužena obloukem doprava přes obec Berg (zastávka) do Kittsee (zastávka Kittsee West a pak by se levotočivým obloukem přivedla na jižní zhlaví stanice Kittsee.
Dále uvažovali s tím, že tyto vlaky by jezdily do "zastávky Petržalka", kde by se zřídila zastávka – prostor tam je, ve výhledu pak na letiště v Ivance.
Pet kilometru nove trati. Pravda, koncilo by to v Petrzalce...
I kdyz je to teda trochu kulovy blesk...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.