Praha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.
Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.
Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.
Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206
Honza Prchal: No jestli vsechno dobre pujde, tak na tech nadrazich jen same modromodre vozy neuvidite...
Jinak ja proti te kombinaci nic nemam (modry auto nemam:-). A aji kdybych mel, tak kdyz jsem ve vlaku, tak je mi putna, jak to vypada z venku:-)
Z hlediska nákladů na nátěr vozidlové skříně je (pokud se výrazně neliší ceny jednotlivých odstínů) celkem jedno, jaká barva se na skříň napatlá.
Já bych ovšem použil na všechna vozidla barvu růžovou. Když už "propaganda" ČD vykresluje firmu ve vztahu k cestujícím v růžových barvách (různé odstíny), tak proč této barvy nepoužít i k nátěru vozidel ... Prázdná slova budou doplněna činy ...
Kritika nátěrů je folklor příznivců železnice,kteří v tomto oboru jsou velkými odborníky.Tato kritika proběhla u představení nátěru"Blonski" u slov.železnic,stejná histerie panovala u prvních nátěrů vzor Cargo,nyní je"oprávněná kritika" návrhu laku ČD.
Já nejsem dyzajnér,většinou se mi líbí laky zachovalé a je mi celkem jedno,jestli budou vagony červené(jako jsou již dnes u motoráků,nebo Xmz),nebo zelené(jako dnes),nebo modré(mám takové auto a to jsem si sám vybral,dokonce na něm nemám žádné pruhy ani blesky a líbí se mi :-).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.