..: Studentským vlakem 18 zeměmi za 25 dní :..

ESN TrainsZcela neuvěřitelný projekt, který nemá obdoby se odehraje od 28.března 2009, kdy se na cestu vydá zvláštní vlak, který pojede napříč Evropou. Jeho trasa má délku přes 12 000 km, kterou zdolá za 25 dní a projede při ní 18 Evropskými zeměmi včetně České republiky. Má za úkol spojit dohromady tisíce lidí a podpořit dialog mezi kulturami jednotlivých států Evropy. Vlak započne svůj maraton ve stanici Bratislava-Petržalka naší sousední země, kam by se měl také po 25 dnech vrátit. Vlak pojede převážně v noci, aby účastníci měli přes den čas pokochat se celkem čtyřiceti městy, ve kterých bude plánovaná prohlídka. Bude možnost seznámit se s velkým množstvím památek UNESCO či jiných památek nebo se dozvědět něco o historii, kultuře a způsobu života každého místa. Program se bude skládat z denního a večerního, kdy denní bude hlavně prohlídka měst, různé sportovní akce, koncerty a další činnosti, které se budou odehrávat mimo vlakovou soupravu. Večerní program bude probíhat přímo v soupravě vlaku, který už bude uhánět do dalšího města či státu. Večerní program bude zahrnovat akce jako taneční kurzy, jazykové kurzy, hry, prezentace či semináře.

Během cesty účastníci budou mít příležitost

  • navštívit nejvíce okouzlující místa v Evropě
  • poznat a dozvědět se mnoho o evropských kulturách a přijít do kontaktu s místními obyvateli
  • použít vlak jako platformu pro setkání se starými přáteli rozptýlenými po celé Evropě
  • strávit několik dní v multikulturním prostředí
  • Zlepšit postoj interkulturní a jazykové dovednosti
  • jen se pobavit a navázat na tuto zkušenost

Cíle jsou:

  • aby bylo možné co nejvíce lidí, aby využili jedinečnou příležitost zažít neobvyklý a dobrodružný
  • ukázat na světě radost z evropských studentů v soužití v tavícím kotlem kultur
  • poskytování příspěvku do společnosti prostřednictvím otevřeného dialogu
  • pro podporu mezikulturního přátelství

Vlak jako komunikační platforma

Vlak je unikátní komunikační platforma. Vlak, který nabízí řadu příležitostí pro rozhovory a setkání. Vozy ze kterých je ESNtrain složen pocházejí z celé Evropy, což jen podtrhuje záměr projektu překročit běžný standard. Díky obrovskému úsilí se nám podařilo získat několik unikátních vozů, včetně některých historických vozů. Tento vlak bude nejdelším co se týče mobilní platformy v Evropě. Cílem není cíl, ale cesta!

Trasa

Vlak bude postupně projíždět těmito jednotlivými státy:

Slovensko(28.03.) -> Rakousko(29.3.) -> Švýcarsko(29.3.) -> Itálie(31.3.) -> Slovinsko(2.4.) -> Chorvatsko(2.4.) -> Maďarsko(3.4.) -> Rakousko(4.4.) -> Česká Republika(5.4.) -> Německo(6.4.) -> Polsko(6.4.) -> Německo(10.4.) -> Švédsko(11.4.) -> Norsko(13.4.) -> Dánsko(15.4.) -> Německo(16.4.) -> Nizozemsko(17.4.) -> Belgie(18.4.) -> Lucemburko(19.4.) -> Francie(19.4.) -> Německo(19.4.) -> Švýcarsko(20.4.) -> Rakousko(21.4.) -> Slovensko(22.4.)

Co je ESN?

Erasmus Student Network (ESN) je evropská studentská organizace, která podporuje studentkou mobilitu. Obsahuje více jak 12 000 členů na více než 270 univerzitách evropských zemí. Členské organizace ESN v ČR

Řazení vlaku

Souprava bude složena z následujících vozů:

Loko + 9×lehátkový vůz + 1×salónní vůz + 2×lůžkový/společenský vůz + 1×restaurační vůz + 2×společenský vůz + 1×vůz s kantýnou

Hnací vozidlo se bude měnit podle jednotlivých států.

ESN Train a Česká Republika

Vlak pojede i přes Českou republiku po 1. národním koridoru ve dnech 5.-6.4.

  • 5.4. Břeclav - odj.3:00
  • 5.4. Brno - odj.4:00
  • 5.4. Praha - př.9:20 odj.0:00
  • 6.4. Děčín - odj.3:00

Podrobný jízdní řád vlaku

ESN Route ESN foto, foto: ESNtrain.org ESN foto, foto: ESNtrain.org ESN foto, foto: ESNtrain.org

Zdroj: ESN train


xfilipís | 13.3.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kubze  mail  
15.03.2009 (11:40)  
NIcKON:

druhý den odpoledne by měla být v Curychu připojena pára. Tudíž večer zpět do Curychu a pak hurá do dalších měst.
registrovaný uživatel reader 
14.03.2009 (1:32)  
Musím trochu poopravit- tento projekt až tak původní a jedinečný není, on se totiž do roku 1989 odehrával i na území tehdejší ČSSR a byl dost šílený. Akce se jmenovala Dukla a provozovali ji bývalí partyzáni a podobné existence ze severních Čech, přesně Mostu a okolních měst.

Souprava sestávající z až 10-12 lehátkových vozů a mezi ně vložených tří vozů restauračních čekala na konec vyučování ve středu na nádraží v Mostě, kam napochodovalo a hezky po vojensku před nádražní budovou udělali nástup- byli dovezeni i partyzáni, protifašističtí bojovníci v hodnostech i generálů a tomu odpovídajícímu věku, byly dovezeny nákladními vozy hromady věnců a dalších pomůcek pro tuto šílenou akci.

S partyzány a dětmi, kterých se rodiče děsně rádi zbavili pak tento vlak vyrazil v noci na východní Slovensko-např. do Medzilaborců či Bardejova, kde byly děti již rozdělené do družstev a čet násilně vzbuzeny, nuceny do sebe ve čtyři ráno narvat v rychlosti snídani, aby mohly nasednout do autobusů a vyrazit na Dukelský průsmyk s plnění všech možných vojenských úkolů-vždy v doprovodu staletého partyzána a nadšené učitelky.

Logisticky šílená věc- restaurační vozy musely při 48 místech zvládnout nakrmit v minimáním čase 500 lidí a do večera jim připravit večeři. Poté se opět v noci vyrazilo na jiné památné místo, děti šly bojovat a tak to běželo až do nedělního večera, kdy partyzánský vlak vyrazil zpět do Mostu, tam děti vysadil a hybaj do školy.

Těch kilometrů po Slovesku se také nenajezdilo málo, ovšem problémy byly logistické- kde a jak v stanicích jako Bardejov doplnit vodu do 15 vozů soupravy, která rozpůlená zcela blokovala nádraží, jak uskladnit a uchovat jídlo na čtyři dny pro takový počet osob.

Absurdní situace nastávaly kdy učitelka češtiny byla vysazena z autobusu se čtyřiceti pubescenty a jedním partyzánem, logicky při pochodu na 25 km dle buzoly zabloudili, našli se až o půlnoci, vlak nemohl odjet, jidy se ztratil partyzán-vzpomínající na dobu SNP se někde zpil do němoty a podobně.

V každé menší slovenské stanici obrovská soprava celý den zavazela. Takže tento nápad má již letitého předchůdce- navíc dnes asi jeho pasažéři nebudou stravováni v jediném jídelním voze a ubytovací vozy budou trochu modernější než tehdejší lehátkové s 800 litry vody celkem a - blbé říkat- s normálními a ne vakuovými WC. Personál stanic jež partyzánský vlak poctil návštěvou byl opravdu nadšen 500 sty lidmi courajícími na WC, běhajícími potmě v kolejišti než budou všichni komplet. Asi to někoho inspirovalo:-)
registrovaný uživatel MATOT  mail  
13.03.2009 (21:16)  
No ja si na to pockam toho 19.04.09 15.00 v Heidelberg-u !
registrovaný uživatel thingie  mail  
13.03.2009 (19:19)  
…překročit béžný standart. :-)
13.03.2009 (15:35)  
waszyn: Ve vrakovišti velký problém nespatřuji (ostatně potom budou mít spoustu podobných zážitků z Polska - a nesouhlasím s tím že to nepatří k poznávání jiných zemí a kultur:), jen mě zarazil ten (zřejmě chybně uvedený) pobyt v Třebové od 7 do 11 hodin, což mi i u nočního vlaku pro mladé přišla vyloženě ztráta času.
13.03.2009 (14:54)  
Takže ta ČR je takto:
Břeclav - odj. 3:00
Brno - odj. 4:00
Praha - příj. 9:20

Bral jsem to odsud http://www.esntrain.org/en/timetable a když jsem to více jak před týdnem psal byly ty časy skutečně tak, jak jsou uvedeny v článku, takže mezitím proběhla nějaká změna a já to nezaregistroval.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
13.03.2009 (14:35)  
Není příliš jasný smysl toho pendlování mezi Curychem a Winterthurem. Kdo tuší?
13.03.2009 (14:19)  
Ve většině měst je psán příjezd kolem 7. až 9. hodiny, Praha má v tom pdf příjezd po 9. hodině, čili ta data v článku jsou nějaká zmatená, už jen ta tříhodinová jízda z Brna do ČT je podezřelá.
registrovaný uživatel Jan Tuzar  mail  
13.03.2009 (14:14)  
Ad pobyt v MuN - podívejte se na podrobný jízdní řád vlaku. V článku je chybka.
registrovaný uživatel waszyn 
13.03.2009 (13:59)  
1)Program v 5 rano v Trebove?Je to SPACI vlak, cili se presouva pomalu a stoji nekde v kotehulkach, aby dojel do Prahy v rozumnou dobu, v Praze pravdepodobne neni zadouci ho nekolik hodin nez se rozedni a vsichni se proberou deponovat(bezpecnost,poradek?).
2)Ten vlak poveze mlade lidi obou pohlavi z celeho sveta se zajmem o poznavani jinych zemi, kultur apod.(ne mlade muze nevabneho vzhledu trmacejici se s beckou piva po lokalnich tratich-nebrat si osobne:). Cili vrakoviste lokomotiv opravdu nikoho z toho vlaku pravdepodobne zajimat nebude:)
2)Je to SPACI vlak, cili se presouva pomalu a stoji nekde v kotehulkach, aby dojel do Prahy v rozumnou dobu, na Praze pravdepodobne neni zadouci ho nekolik hodin nez se rozedni a vsichni se proberou deponovat(bezpecnost,poradek?).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko