..: Nově zavedené vlaky Trutnov - Královec - Lubawka opět zrušeny :..

Vlak Kudowa Zdrój - Kłodzko - Wrocław, foto: Rastislav Štangl (Atolix) Královec - V pátek, 13. února 2009, jsme Vám přinesli informaci o chystaném zavedení nových víkendových vlaků spojujících české a polské pohraničí. Po vydání změny jízdního řádu PKP PR č. 33 (platná od 4.2.2009) však situace nabrala poměrně dramatický vývoj. Na komplikovanou situaci ohledem vlaků do Lubawky následně zareagoval i organizátor regionální dopravy Královéhradeckého kraje OREDO.

Navzdory nově vydané změně polskou stranou IREDO oznámilo, že železniční provoz do stanice Lubawka zatím obnoven nebude. Jádro problému spočívá ve financování provozu vlaků na polské straně hranice. Problémy vzniknuvší ohledně vlaků do Lubawky nakonec potvrdili i polští sousedé a na řadu přichází nechvalně proslulá "poprawka". Změna jízdního řádu PKP č. 35 platná od 12.2.2009 tak veškeré vlaky v úseku Královec - Lubawka opět ruší. Útěchou může být aspoň zachování nového páru vlaků Międzylesie - Lichkov umožňujícího místním obyvatelům rozumně využít nabídku SoNe+PKP.

Zdroj: Aktualizace jízdního řádu trati PKP 247 k 12.2.2009


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 14.2.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký Polsko


registrovaný uživatel SzKT  mail  
17.02.2009 (15:59)  
Golda: 35 změn v jízdním řádu za 2 měsíce je zcela normální a každoroční věc. Spíš by mě zajímalo, jak jim jdou za těchto okolností na odbyt ty předražené Rozklady jazdy za cca. 55 Zl...
DJ: Opět, v Polsku zcela běžný vývoj. Něco se zavede, pak se to další "poprawou" zase zruší. Informacemi o tom by se uživily celé legie schopných publicistů Rasťova typu na specializovaném serveru, otázkou ovšem zůstává, k čemu takové věci vlastně publikovat. Stejně je před cestou nutné podrobně zjistit aktuální stav, protože se to mění jako počasí a naopak takové věci můžou být po čase zavádějící, vím z vlastní zkušenosti. Že to nepřispívá k dobrému jménu veřejné dopravy v Polsku je nabíledni.
Jinak bych chtěl ještě upozornit, že stejné problémy s přeshraniční dopravou do Polska mají i jinde, např. na hraničním přechodu Plaveč/Muszyna nejezdí v tuto chvíli nic (veškerá doprava ZSSK-PKP odbývá se přes Zwardoń), Litvu polská strana odřízla od světa úplně (šílený rychlíček Hańcza, kterým to z Vilniusu do Varšavy trvá celý den, nepočítám) a podobně. A jelikož i mezinárodní autobusoví doprava je krajně omezená, nezbývá než bratrům Polákům pogratulovat k "splendid isolation", vzít to jako fakt a zařídit se podle toho. Jediný skutečně funkční hraniční přechod do Polska je Štětín, neb tam dojíždí vlaky DB Regio hned ze dvou stran a částečně snad ještě Kostrzyn, kde zase končí vlaky z Berlína přes Strausberg. Odtud se už ale zase nedá dostat dál...
15.02.2009 (15:03)  
Autor na SZ kašle, takže to dávám sem: odkaz na OREDO vede na stavební firmu IREDO. Správný odkaz pro zájemce je www.oredo.cz
registrovaný uživatel fanda 
14.02.2009 (16:31)  
V tom aby se cert vyznal.Nakonec tam nebude jezdit nic a trat se casem snese.To je prece normalni nejdiv omezit pak zrusit ac ve finale snest celou trat.Co vic si prat?
registrovaný uživatel DJ 
14.02.2009 (15:56)  
No to je hrůza tohleto, celé roky se bojovalo o to, aby tam něco jezdilo, pak to tam jakž takž tři měsíce fungovalo (když jsem tam o jedné červencové neděli jel, tak cestujících bylo opravdu hodně, zaplnili většinu sedadel jak v motorovém vozu 810, tak i v té polské motorové jednotce), no a teď zase takovéto problémy "s financováním"... :-(
registrovaný uživatel maaaca 
14.02.2009 (10:27)  
Organizator neni Iredo, ale Oredo. Iredo je nazev integrovaneho systemu. A jejich web je http://www.oredo.cz.
registrovaný uživatel Golda  mail  
14.02.2009 (10:21)  
To musí bejt někdo hodně velkej umělec, aby během dvou měsíců "stihnul" 35 změn jízdního řádu. :-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko