Královec - V pátek, 13. února 2009, jsme Vám přinesli informaci o chystaném zavedení nových víkendových vlaků spojujících české a polské pohraničí. Po vydání změny jízdního řádu PKP PR č. 33 (platná od 4.2.2009) však situace nabrala poměrně dramatický vývoj. Na komplikovanou situaci ohledem vlaků do Lubawky následně zareagoval i organizátor regionální dopravy Královéhradeckého kraje OREDO.
Navzdory nově vydané změně polskou stranou IREDO oznámilo, že železniční provoz do stanice Lubawka zatím obnoven nebude. Jádro problému spočívá ve financování provozu vlaků na polské straně hranice. Problémy vzniknuvší ohledně vlaků do Lubawky nakonec potvrdili i polští sousedé a na řadu přichází nechvalně proslulá "poprawka". Změna jízdního řádu PKP č. 35 platná od 12.2.2009 tak veškeré vlaky v úseku Královec - Lubawka opět ruší. Útěchou může být aspoň zachování nového páru vlaků Międzylesie - Lichkov umožňujícího místním obyvatelům rozumně využít nabídku SoNe+PKP.
DJ: Opět, v Polsku zcela běžný vývoj. Něco se zavede, pak se to další "poprawou" zase zruší. Informacemi o tom by se uživily celé legie schopných publicistů Rasťova typu na specializovaném serveru, otázkou ovšem zůstává, k čemu takové věci vlastně publikovat. Stejně je před cestou nutné podrobně zjistit aktuální stav, protože se to mění jako počasí a naopak takové věci můžou být po čase zavádějící, vím z vlastní zkušenosti. Že to nepřispívá k dobrému jménu veřejné dopravy v Polsku je nabíledni.
Jinak bych chtěl ještě upozornit, že stejné problémy s přeshraniční dopravou do Polska mají i jinde, např. na hraničním přechodu Plaveč/Muszyna nejezdí v tuto chvíli nic (veškerá doprava ZSSK-PKP odbývá se přes Zwardoń), Litvu polská strana odřízla od světa úplně (šílený rychlíček Hańcza, kterým to z Vilniusu do Varšavy trvá celý den, nepočítám) a podobně. A jelikož i mezinárodní autobusoví doprava je krajně omezená, nezbývá než bratrům Polákům pogratulovat k "splendid isolation", vzít to jako fakt a zařídit se podle toho. Jediný skutečně funkční hraniční přechod do Polska je Štětín, neb tam dojíždí vlaky DB Regio hned ze dvou stran a částečně snad ještě Kostrzyn, kde zase končí vlaky z Berlína přes Strausberg. Odtud se už ale zase nedá dostat dál...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.