Lubawka - Počínaje nedělí, 8.3.2009, kdy dochází k 1. změně GVD 08/09, bude dle informací PKP PR rozšířena nabídka spojů v česko-polském pohraničí. Nově přibudou celkem 4 páry víkendových spojů na tratích PKP 230 Lichkov - Międzylesie (- Wrocław Główny) a PKP 247 Královec - Lubawka (- Sędzisław).
Kromě sobot a nedělí budou vlaky v provozu také o státních svátcích (13.4., 1.5, 8.5., 6.7., 28.9, 28.10., 11.11. a 17.11). Téměř s jistotou lze očekávat, že všechny od března zavedené vlaky vedeny jedním motorovým vozem řady 810. Zatímco provoz vlaků do/z Międzylesie je zajištěn náležitostmi společnosti České dráhy, (staro)nové vlaky do/z stanice Lubawka zajistí společnost Viamont. Časové polohy nových spojů jsou shrnuty v tabulce níže:
Víkendové vlaky zavedené od 8.3.2009 | Směr do Polska | Směr z Polska | ||
---|---|---|---|---|
R-20019 / R-20034 | Lichkov 6:14 | Międzylesie 6:24 | Międzylesie 6:50 | Lichkov 7:00 |
R-25402 / R-25403 | Trutnov hl.n. 8:09 | Lubawka 8:50 | Lubawka 8:57 | Trutnov hl.n. 9:33 |
R-25406 / R-25407 | Trutnov hl.n. 11:25 | Lubawka 12:02 | Lubawka 12:10 | Trutnov hl.n. 12:51 |
R-25410 / R-25411 | Trutnov hl.n. 15:25 | Lubawka 16:02 | Lubawka 16:10 | Trutnov hl.n. 16:51 |
Trať Lubawka - Sędzisław nadále bez provozu
Při bližším pohledu na změněné jízdní řády nemile překvapí skutečnost, že ve stanici Lubawka na nové spoje žádné vlaky nenavazují a úsek do polského vnitrozemí (ve směru Jelenia Góra) stále zůstává bez osobní dopravy. Důvodem jsou práce na infrastruktuře: "Společnost PKP PLK provádí rekonstrukci kolejového svršku na trase Legnica – Marciszów - Kamienna Góra - Lubawka", sdělil v rozhovoru pro transinfo.pl Mieczysław Czerpitą ze společnosti Koleje Dolnośląskie.
Další překážkou je sehnání odpovídajících vozidel. V loňském roce jsme se v relaci Trutnov - Jelenia Góra setkali zejména s vozy řady SA135, které byla zapůjčena Dolnoslezským vojvodstvím společnosti PKP PR. Mezitím se však situace změnila. V současnosti jsou vozidla vojvodství páteří nového dopravce - Koleje Dolnośląskie. V nejbližších dnech se však KD chystají vypsat výběrová řízení na nákup nových motorových vozů. Klíčovým hodnotícím kritériem bude co nejkratší termín dodání.
Doplňující informace: Koleje Dolnośląskie - nový dopravce v česko-polském pohraničí
Zdroje: Aktualizace jídních řádů PKP PR platná od 4.2.2009, Seznam tratí PKP PR se zapracovanými aktualizacemi
"Naopak zatím ale vůbec není jisté, zda ke stejnému termínu začne VIAMONT jezdit do Lubawky: VIAMONT sice samozřejmě zájem má, ale Poláci zatím nepotvrdili, že do té doby seženou finanční prostředky k úhradě provozu byť pouze do Lubawky - podle dosavadních zkušeností si troufám tvrdit, že „definitivně“ bude jasno (snad už) v pátek před inkriminovaným víkendem (ale ani tím si nejsem jist)."
waszyn: Do Kamenné Góry vedou z vnitrozemí dvě koleje a loni se tam ještě dvoukolejně jezdilo (letos nevím).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.