..: Bezzákladová kolejová váha instalována v Chebu :..

372.010-9 ČD Cargo, foto: ČD Cargo Cheb — Již několik dní je v železniční stanici Cheb v provozu nová třímostová kolejová váha typu Trapper DRS, díky které zaměstnanci společnosti ČD Cargo od 1. ledna zjišťují aktuální hmotnost nákladních vozů a jejich obsahu. Každý ze tří elementů je na sobě nezávislý a poskytuje okamžitý údaj o celkové hmotnosti. Váha je provozní v několika režimech; váží jak stojící vozy (staticky), tak i vozy v pohybu (dynamicky), které přes vážící most přejíždějí. Celý systém je propojen s řídícím počítačem, přes který se následně vyhodnocují data. Výhodou této váhy je, že souprava při vážení nemusí být rozpojena, což výrazně ulehčuje a zrychluje práci.

Ideální váživost pro pohybující se vagony je stanovena na 10 km/h, průjezdová rychlost je až 40 km/h. Tonáž však nesmí překročit hranici 120 tun. Délka samotné váhy činí 22,5 metru. Výhodou je praktičnost a samotná instalace, kdy se váha nemusí nijak zabetonovávat do země. Samotný tok dat z váhy do počítače může probíhat bezdrátově, nebo pomocí linkových modemů. K samotnému zařízení výrobce nabízí i širokou řadu příslušenství včetně servisních služeb.

Zdroje: ČD Cargo, Tamtron


Vítek_V , Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 6.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


09.01.2009 (22:16)  
Automatická spřáhla používají železnice "bývalého SSSR", přičemž mezi každý vůz musí stejně vlézt posunovač, protože to automatické spřáhlo nepropojuje vzduchové potrubí. V případě osobních vozů máte navíc průběžný kabel, takže automatické spřáhlo je celkem k ničemu. Stejně nějaký šmudla musí rozpojit kabel a i při použití automatických spráhel by někdo musel vlézt mezi vozy a zvednout přechodové můstky. Ucelené jednotky jsou opticky hezká věc, ale pak jsou se v době přepravního sedla kritizuje, že dlouhá souprava jezdí prázdná, že by stačila poloviční.
Všechno má svoje klady i zápory. Taková váha asi posunovače o práci nepřipraví. Ono je jich tak málo, že spíše chybí.
registrovaný uživatel Sonic 
06.01.2009 (22:36)  
Tak to už asi nebudou jezdit z vozama na váhu do Sokolova ...
06.01.2009 (17:33)  
Ad Twix:jen jedna drobnost-ucelené soupravy s automatickými spřáhly jsou jistě výborná věc. Ale ,,každá sranda něco stojí",proto se v osobní dopravě řeší otázka jinak:posun,to jest vyvěšení hnecího vozidla,zajištění soupravy tažených vozidel proti ujetí,sjednání posunu a opětné přivěšení hnacího vozidla prostě dělá strojvedoucí.A to nic nestojí,on prostě místo jídla běhá kolem lokomotivy,ev.vlaku a kola se točí dál.
06.01.2009 (15:30)  
Voloďa: Posun je prakticky neproduktivní činnost a moderní železnice by ho měla maximálně eliminovat (silniční dopravce by si taky nerad platil člověka co bude jezdit s kamióny sem a tam po parkovišti, jen protože to "něco" vyžaduje). V osobní dopravě bychom se měli maximálně orientovat na ucelené jednotky s automatickými spřáhly, případně na soupravy push-pull s řídicím vozem, posun má větší smysl pouze u dálkových nočních vlaků s přímými vozy. A ani v nákladní dopravě by konkurenceschopná železnice 21. století neměla uměle živit nadbytečné zaměstnance jednoúčelového zaměření, pokud existují cesty, jak jejich počet snížit. Tohle je zrovna dobrý příklad.
Prosba na autora: Velmi silně postrádám aspoň jeden snímek té váhy, moje fantazie je v tomto směru dost neomezená :-)
06.01.2009 (10:24)  
Voloďo, tak vemte kladiva a rozbijte ten ďábelský stroj! (Stejně, jako v 19. století...)
06.01.2009 (10:05)  
A posunovači nebudou mít co žrát...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko