..: Srážka dodávky s dvěma vlaky u Lysé nad Labem :..

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceLysá nad Labem - Na železničním přejezdu u Lysé nad Labem narazil automobil do projíždějícího osobního vlaku. Jen několik minut poté do stejného auta narazil vlak nákladní. Drážní inspece nyní vyšetřuje, jak je možné, že ani jeden vlak po střetu nezastavil.

20081216_lysá, foto: Drážní inspekceNa počátku byla jízda 22letého řidiče dodávky Fiat Scudo, který v pátek 12. prosince v 11.35 hodin při horších klimatických podmínkách nedokázal zastavit před železničním přejezdem se světly bez závor mezi Otradovicemi a zastávkou Lysá nad Labem-Dvorce a narazil do boku osobního vlaku jedoucího z Ústí n./L. do Lysé n./L., konkrétně do 1. vozu za lokomotivou. Auto bylo vlakem odraženo, řidič byl při nehodě zraněn. Až potud se jedná o standardní nehodu (podobných případů najetí auta do vlaku z boku Drážní inspekce eviduje ročně cca 20) bez jakéhokoli pochybení zaměstnanců železnice – signalizace na přejezdu totiž byla v činnosti.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceJak vyplývá z výpovědí zaměstnanců, vlakvedoucí při revizi jízdenek ucítil náraz, ale bezprostředně po nehodě nic neučinil. Po zastavení na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce se šel zeptat strojvedoucího, zda na přejezdu něco podezřelého nezaznamenal. Od strojvedoucího obdržel zápornou odpověď a vlak pokračoval v jízdě do Lysé nad Labem přesto, že na jeho vlaku byly zjevné stopy po střetu s automobilem. Vlakvedoucí šel nehodu ohlásit podle výpovědi výpravčího až cca 5-6 minut po příjezdu vlaku do stanice (podle předběžných údajů v cca 11.47 hodin). To už ale Starou Boleslaví po téže koleji projel nákladní vlak jedoucí směrem k automobilu, který zůstal stát v průjezdném průřezu.

Ke střetu nákladního vlaku s automobilem došlo v cca 11.49 hodin. České dráhy za téměř 15 minut nedokázaly zastavit dopravu a zabránit tak dalšímu střetnutí.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceStrojvedoucí nákladního vlaku nehodu okamžitě nahlásil jako srážku s vrakem auta, nicméně ani tento vlak nezastavil a pokračoval v jízdě až k vjezdovému návěstidlu do stanice Lysá nad Labem, odkud strojvedoucí výpravčímu v 11.59 oznámil, že má poškozenou lokomotivu. Výpravčí po oznámení vlakvedoucím podle výpovědi ještě těsně před druhým střetnutím použil tlačítko generálního stopu. Prověřuje se, jakým způsobem to učinil, neboť k zastavení vlaku nedošlo. Pravděpodobně také z toho důvodu, že měl strojvedoucí nákladního vlaku kanál přestaven na jinou frekvenci.

Drážní inspekce prověřuje činnost všech zaměstnanců, bude analyzovat data z rychloměru a upřesňovat časový sled nehodového děje. Současně se s výzvou o pomoc při šetření, jak přesně k první nehodě došlo, obrací se žádostí na cestující z osobního vlaku 6409 (kontakt na e-mail prevence@dicr.cz nebo tel.: 224 805 501).

20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce

zdroj: Zdeněk Neusar, Drážní inspekce ČR, TN.cz


JRtrain Poslat mail autorovi | 18.12.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
20.12.2008 (0:13)  
Teda ja ziram - to jako vazne ze strojvedouci Nv si myslel ze okolo tunovyho vraku tesne projede ale vono mu to o kousek nevyslo? Hm tak to byla jisda dost na riziko ktera mu evidentne nevysla. Normalni clovek by asi pokud tam nema aspon pul metru rezervy aspon pribrzdil ne?
Vzdyt v kufru toho vraku klidne mohla byt treba propanbutanova lahev (napriklad), jak by to tak asi dopadlo kdyby explodovala?

Me to pripomina scenar - jede nakladak po dalnici, u krajnice stoji vrak. Ridic ma dojem ze ten vrak neni "cerstvy" a ze ho tesne mine. Ukaze se vsak ze se v obojim mylil, ze vrak tam stoji zrovna minutu (tady to trochu nesedi, proste berme to tak ze je prvni kdo jede okolo po nehode co z ni ten vrak zbyl) a ze o nej skrtnul cimz ho jeste vic rozhodi po krajine. Ridic si rekne ze asi o nic neslo kdyz skoro nic necitil a ze zastavit na dalnici je dost nebezpecny tak odjede na nejblizsi benzinku (o par kilaku dal) a odtama zavola policajtum.
Tak at ted schvalne, co mu reknou? Neco jako "joo no to moc jinak neslo to chapeme" anebo "tak pane ridici, jednak jste zpusobil nehodu tim ze jste se ani nepokusil zabranit srazce s tim vrakem (nebrzdil) a jednak jste ujel z mista nehody aniz byste se presvedcil co se vlastne stalo, to bude mastny a k tomu par trestnych bodu"?

Chyby samozrejme delame vsichni, je to lidske, ale kdyz po chybe do neceho narazime (a pri tom kdyby jsme se zachovali lepe tak to aspon nemusela byt takova supa) tak za takove chyby se obvykle plati.

Nemuzu si pomoct ale stale vice se utvrzuju v dojmu ze vlaky jsou vicemene nerizene strely ktere jsou pomoci jizdniho radu a zabzar jakztakz chranene aby nenarazely do sebe navzajem ale kdyz se stane cokoliv jineho (nejaky vnejsi zasah) tak se s tim obvykle skoro nic neda udelat (zastavit) a udalosti je vicemene ponechan volny prubeh...

Jo a jeste jedna malickost - byl by to sakra nejakej problem vybavit vsechna hnaci vozidla vobycejnym mobilem za litr, uplne bez SIMky? Takovej mobil by nabizel provoz v rezimu "jen tisnova volani" sam od sebe, ani by na to nevyzadoval zadnou upravu (cimz by napriklad odpadlo riziko ze se bude zneuzivat k volani na sexlinky apod.), nic by se za jeho provoz neplatilo a jeste by byl schopen pouzit signal kterekoliv z nasich tri mobilnich siti. Mist kde by na trati nebyl signal ani jedne site je troufam si odhadnout minimum, a byla by tedy k dispozici trivialne jednoducha moznost jak v pripade nehody kdy vlak zastavi rekneme az o pul kilometru dal tak aby se eliminovala ta nutnost (pote co strojvedouci dojde na misto a zjisti vo co go) bezet zase zpatky k lokomotive odkud teprve se da vysilackou (ktera navic nekde nema signal) volat pomoc. Za takovej pakatel bych rekl dost uzitecne...
registrovaný uživatel PES38 
19.12.2008 (23:15)  
MZ: Hm, to koukám. Já myslel, že už se tento způsob v podstatě vyhubil. Jaké vlastně vozy umí brzdit jen II. způsobem?
19.12.2008 (23:13)  
PES38 : vlaků brzděných II. způsobem brzdění i na trati Ústí nad Labem – Lysá nad Labem jezdí spousta.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
19.12.2008 (21:39)  
Petr Šimral:
víte, tak nějak jsem to myslel. ALe bohužel to jaksi nedomylsel ten mašinfíra z toho nv... Řekněte, když by ste ne přímo na trati zahlédl kus nepohyblivé překážky (jenž nezasahuje do průj. profilu ale přesto se nachází na drážním tělese), zastavil by ste? Je samozřejmě rozdíl, jakých ta překážka bude rozměrů... Ale řekněme že by ste byl na místě onoho fíry z toho nv. Pokud nechcete odpovídat, nemusíte, ale jen mě zajímá názor i jiné strany ;-) A ještě bych se chtěl zeptat mimo téma, neměl jste někdy "nahnáno" z chování lidí (jak píšete pohyblivých překážek), kteří si po kolejích chodí jak po václaváku? Několikrát se mi poštěstilo, že jsem se mohl svézt na mašině se známým (záměrně zde nebudu říkat kde a kdy :-)). V rychlosti asi 130 km/h se před námi na chráněném přejezdu (když jsme byli cca 150 metrů před ním) "procházeli lidé jako by se nechumelilo" i po tom co se použila houkačka. V tu chvíli si člověk na mašině položí otázku "???uhne, neuhne, použít brzdu???" Po tom co jsem se fíry zeptal, jeslti je to normální, odpověděl že poslední dobou už ho to ani nerozhodí a kdyby měl pokaždé brzdit, tak by soupravu během jízdy musel zastavit zastavit...
xAnri05:
jo jo, jen se bojím, že to odnesou i ti "neviníci". Protože kolikrát se již stalo, že auto napálilo do boku vlaku a nikdo si ničeho nevšiml (je pravda že po následném zast Os si vlakvedoucí všiml poškození vozu, načež vlak dále nepokračoval v jízdě). Ovšem reakce fíry z nv opravdu nebyla profesionální Sám jsem zvědav jak todleto dopadne
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
19.12.2008 (20:13)  
Pravda je, že kdyby fírové měli použít brzdu pokaždé, když se něco nachází v blizkosti/na trati (mám tím namysli lidi co chodí po kolejích jak po chodníku) tak by žádný vlak asi do cíle nedojel...

Pravdou je, že je rozdíl mezi pohyblivými překážkami a pevnými. Pohyblivé překážky se rozeženou houkačkou, to jde docela solidně, poslední dobou trnu snad jenom na přejezdu v Radotíně v době odpolední špičky, že se nestihnou rozprchnout. Přeci jen 75 je 75. Nepohyblivá překážka je podstatně méně častá a proto na ní nehoukáme (je to k ničemu) a poslušně otáčíme brzdič do polohy rychlobrzda. A podle mě je lepší jednou zastavit navíc než někde třeba odhodit vrak a ještě u toho nezastavit. Opravdu není normální, aby se na kolejích jen tak válely vraky aut, byť vedle kolejí jich je dost. Na trati Česká Kubice - Furth je v jenom oblouku u strážního domku zaparkované nějaké historické nákladní auto a má u koncovek zapíchnuté drážní koncovky. Pokaždé se toho leknu.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.12.2008 (19:58)  
MuDr.: největší vinu má řidič té dodávky
ano, ale za nehodu.
neposkytnuti pomoci je vec druha - tam se bude muset rozresit, co kdo videl a co udela nebo neudelal
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
19.12.2008 (18:12)  
xAnri05:
To máš pravdu, že to rozhodne soud... Ale největší vinu má řidič té dodávky, i kdyby tam přišel o život, byla to jeho chyba a nikdo jiný za to nemůže... Ze zúčastněných na straně ČD na tom nese nejmenší vinu fíra toho Os, to musí snad uznat každý. To samé vlakvedooucí, i když je to s ním sporné. Ty dva bych já osobně za nic neodsuzoval, maximálně tak sebrat vlakvedoucímu prémie... Ale zato fíra z nv si pěkně "pomrvil" život/důchod... Kdyby to byl "králík" tak neřeknu, ale auto v průj, profilu... :-/ Samozřejmě, že za to co se stalo nenese vinu jen řidič toho auta... Ále, já, jako nemašinfíra bych ten vlak stejně zastavil a šel se podívat co a jak, páč když se ten vrak nacházel na drážním tělese (navíc i ten lehký škrábanec na mašině musel být alespoň na stanovišti strojvedoucího nepatrně "cítit, a to mi nikdo nevymluví, a že byl fíra hluchý, a to asi také ne, když mu dělají zdrav. prohlídku jak "kosmonautovi"), tak by mě případný střed dalšího vlaku s touto překážkou nejspíš pěkně "žral", že jsem nic nepodnikl k odvrácení této mimoř. události. Pravda je, že kdyby fírové měli použít brzdu pokaždé, když se něco nachází v blizkosti/na trati (mám tím namysli lidi co chodí po kolejích jak po chodníku) tak by žádný vlak asi do cíle nedojel... Být ten vtrak 10/20 metrů od trati, tak bych na se na to asi taky vykašlal, ale v tomto případě určitě ne, i kdybych za to případné "planné" zastavení soupravy měl nést důsledky (určitě by padáka nedostal) . Upřímně lituji zúčastněných na obou stranách, ale je tady vidět, jak jedno "namachrovaný máčo" může zkazit život jinak slušnému člověku....
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (17:16)  
Vinen je jen a jen ridic dodavky? Ja bych sel dal - vinen je jen a jen vyrobce te dodavky!
Fakt by mne zajimalo, jak ridic dodavky muze za nehodu s nakladnim vlakem... Eisenbahner by asi mel vysetrovani hromadnych nehod na dalnici snadny - za vsechno muze ten prvni:-))
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
19.12.2008 (17:02)  
ad Miroslav Zikmund: jako strojvedoucí si nedovedu představit, že bych s poklidem projel vedle překážky na trati, která je tak blízko, že bych musel začít přemýšlet, zda se vedle ní vejdu a nebyl o ní zpraven. Takže jakmile bych toto viděl, okamžitě brzdič do rychlobrzdy. Po nárazu (v roce 2006 jsem sundal auto na přejezdu a byl jsem velice překvapen, že ta rána vůbec nebyla slyšet. Kdyby mi Oktávka neproletěla kolem stanoviště, tak jsem o tom asi vůbec nevěděl) a zjištění, že jde o automobil okamžité volání telefonem záchrance a dále vyrozumění výpravčích. A pak se tam můžeme jít podívat, aby se zjistila situace.
Alespoň tak bych to řešil já. Při mé poslední MU tohoto typu jsem záchranku stihl zavolal ještě před zastavením lokomotivy. Vzhledem k tomu, že pan řidič byl bez zranění, tak jsem jí pak odvolával.
19.12.2008 (16:40)  
Nad tím co se stalo nese vinu jen a jen řidič dodávky. Zaměstnaci ČD mají pouze máslo na hlavě. Alespoň měli uvědomit konpetentní orgány, že někde - něco - asi...
Řeší se tady otázky kolem brždění, ale věnoval se strojv. n. vlaku vůbec řízení? To ví pouze on sám.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko