..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
06.02.2009 (16:07)  
Ážetďák: Jaderné elektrárny jsou pěkné, i ten uran máme. Problém je ale ten, že naše jaderné elektrárny potřebují uranové články, které si neumíme sami vyrobit a musíme je dovážet jak jinak než z Ruska. Výsledek je potom takový, že náš uran jde na vývoz a sami uran dovážíme...
registrovaný uživatel M 
06.02.2009 (15:07)  
kubam - ja to mam z JR. Odjezd z Herspic uspisit nejde. Pokud to v Herspicich nestoji 3 minuty, tak je to uz asi zpozdene, nevim
registrovaný uživatel kubam 
06.02.2009 (12:13)  
M: tak to zase nesouhlasím:-) Jezdím často, sice 244, ale porovnával jsem časy, jsou mezi Střelicema a hl.n. stejný, tzn. 15minut i na 240, my v Heršpicích nestáváme 3 minuty, jen normální zastavení, což znamená, že ani vlaky z 240 tam nečumákujou 3 minuty a jestli jo, tak potom zvládají úsek Střelice - H.H. za 7 minut...to by byl úctyhodnej výkon na osobák:-) Každopádně vyvrátit to nemůžu, jezdím jen od Krumlova:-)
registrovaný uživatel M 
06.02.2009 (10:57)  
kubam - ano, hlavni-herspice je 5 minut, ale jsou tam 3 minuty stani v herspicich. Takze cesta na hlavni je celkem o 8 minut delsi nez do Herspic
06.02.2009 (10:08)  
To Mates: A na jádro jsi zapoměl? Uranu máme dost a předělat stávající tepelné elektrárny na jaderné by nebyl až tak velký problém. K tomu ještě dvě, nebo tři postavit, donutit ČEZ a by elektřinu prodával za přiměřenou cenu, jako to mají ve Francii, kde cena elektřiny pro domácí spotřebu je mnohem nižší, než cena elektřiny na vývoz. Ropa se dováží hlavně od Arabů a to je stejně ,,kvalitní" zdroj, jako ruský zemní plyn. Nikdo neví dne, ani hodiny, kdy někomu rupne v kedlubně a zavře kohoutky!
registrovaný uživatel kubam 
06.02.2009 (10:08)  
M: nechtěl jsem se do týhle diskuze vsunovat, protože mi přijde dost vyhrocená, ale teď se musím zastat happyho. Nevím, kdes přišel na jízdu hl.n. - h.h. 8minut??? Nikdy za dobu mýho života to nebylo a ani není, je to 5minut, tak jak u toho busu, o kterým píšeš (mimochodem za celý dopoledne je snad jenom jeden přímej, hledal jsem to narychlo, ale moc toho nenašel). A stejně, jako říkáš, že nemíváš briefingy na hlavním, tak počítám, že zrovna tak nemíváš nic na Zvonařce a dejme tomu, že 90% lidí, co přijede, pokračuje směrem do centra, což si můžeš přičíst 8 minut chůze nebo chůze+MHD na hlavas....já se nebudu dohadovat, přijde mi to zbytečný, ale když už argumenty, tak přesný;-)

P.S.: zase se tu řeší hlouposti a zbytečně se tu dohadujeme, ale aspoň není nuda:-)
registrovaný uživatel M 
06.02.2009 (1:31)  
happy psal, ze je vlak porovnatelny s autem i busem. Ze neni srovnatelny s autem, tak o tom snad nemohla byt ani rec (ale nelze to mit vlaku za zle). Neporazi ale ani autobus. Ja jsem to pasoval na remizu (ve skutecnosti je vlak o neco pomalejsi), pokud pricteme i vylet na nadrazi, tak je autobus rychlejsi.

Od happyho ted cekam, ze uvede dve obce smer Jihlava, odkud je vlak plne konkurenceschopny vuci autobusu (na auto se ho ptat nebudu, protoze tam je to jasne).
Teoreticky bych mohl chtit i to, aby vzal zpet to narceni, ze ucelove vybiram zastavky podle toho, jak se to hodi autobusum (protoze ty ucelove vybrane zastavky se hodily spise vlaku...). Ale takovou ambici snad ani nemam:-)
registrovaný uživatel JOHNZ 
06.02.2009 (0:20)  
M: Tak s cim vlastne porovnavame? S autom alebo s busom?
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (14:42)  
Happy - vykontruovane to neni vubec. Neni duvod, proc by se melo merit spojeni do centra, kdyz v tom centru stejne ona cesta zpravidla nekonci... Nebo ty jezdis do Brna kvuli tomu, abys posedel v nadrazni hale a potom jedes zase domu? Jezdis do Prahy kvuli tomu, abys na hlavaku pospasoval s tamnima spolecnikama a zase jedes domu? Sorry, ale ja na nadrazi zpravidla zadne aktivity nemam...

Mimochodem - Herspice-Hlavni je OSM minut, Bohunice-Zvonarka je PET minut. Takze diky tomu, ze jsem obe dve cesty zkratil na zacatek Brna, tak jsem tim pomohl vlaku - pokud bych to tahl az do centra, tak je vlak jeste pomalejsi.
Takze az budes priste psat neco o tom, co se mi hodi do kramu, tak si prosim napred zkus overit fakta...

Furt cekam na ty dve obce smer Jihlava, je vlak plne konkurenceschopny
registrovaný uživatel happy 
05.02.2009 (14:02)  
Kralice-Brno. Vlak jede do Herspic 45 minut, k tomu 10 minut cesta na nadrazi ("idealne" v desti). Autem je to kolik? 30?
Opět vykonstruované tak,aby se vám to hodilo do krámu.Mluvil sem o spojení s Brnem.Kdybych měl na mysli spojení s Brnem městskou částí HH tak bych to napsal.Navíc ÚAN je taky v centru.Takže nevím,co sem cpete HH.

ad Szkt:Samovraty nevadí,pokud vlak staví v každé stanici a v každé stanici se rozjíždí a následuje malá rychlost(typicky regionální tratě).Pokud pojede R 80 km/h tak samozřejmě by musel na říznutí vyhýbky zpomalit,což jistě není účelné.V rámci dálkovin není nic jednoduššího,než výměny ovládat dálkově z "centra".Tato možnost vás patrně nenapadla...
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko