Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
P.S.: zase se tu řeší hlouposti a zbytečně se tu dohadujeme, ale aspoň není nuda:-)
Od happyho ted cekam, ze uvede dve obce smer Jihlava, odkud je vlak plne konkurenceschopny vuci autobusu (na auto se ho ptat nebudu, protoze tam je to jasne).
Teoreticky bych mohl chtit i to, aby vzal zpet to narceni, ze ucelove vybiram zastavky podle toho, jak se to hodi autobusum (protoze ty ucelove vybrane zastavky se hodily spise vlaku...). Ale takovou ambici snad ani nemam:-)
Mimochodem - Herspice-Hlavni je OSM minut, Bohunice-Zvonarka je PET minut. Takze diky tomu, ze jsem obe dve cesty zkratil na zacatek Brna, tak jsem tim pomohl vlaku - pokud bych to tahl az do centra, tak je vlak jeste pomalejsi.
Takze az budes priste psat neco o tom, co se mi hodi do kramu, tak si prosim napred zkus overit fakta...
Furt cekam na ty dve obce smer Jihlava, je vlak plne konkurenceschopny
Opět vykonstruované tak,aby se vám to hodilo do krámu.Mluvil sem o spojení s Brnem.Kdybych měl na mysli spojení s Brnem městskou částí HH tak bych to napsal.Navíc ÚAN je taky v centru.Takže nevím,co sem cpete HH.
ad Szkt:Samovraty nevadí,pokud vlak staví v každé stanici a v každé stanici se rozjíždí a následuje malá rychlost(typicky regionální tratě).Pokud pojede R 80 km/h tak samozřejmě by musel na říznutí vyhýbky zpomalit,což jistě není účelné.V rámci dálkovin není nic jednoduššího,než výměny ovládat dálkově z "centra".Tato možnost vás patrně nenapadla...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.