..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 17      Zpráv na stránku:   
04.02.2009 (20:02)  
Když to tak pročítám, tak mám pocit, že většina lidí má zafixováno, že elektrifikovaná trať je lepší trať a že je nutno elektrifikovat co nejvíce. Podle mnohých je předem dané, že každý rok musí být elektrifikováno x km a jinak je to špatně. Diskutujeme tu o tom, která trať je nejvhodnější na elektrifikaci, ale už tu nikdo moc neřeší, jaké jsou vlastně výhody elektrifikace. Z dopravního hlediska to nemůžu moc posoudit, ale z pohledu cestujícího si myslím, že je to úplně jedno. Navíc mi přijde, že tu žijeme v iluzi, že budou dráty hned až do Jihlavy a že hned budou i vhodná vozidla. Ale jak je vidět, to je dost nepravděpodobné.
04.02.2009 (19:30)  
Tak jako tak by asi na 240 bylo potřeba postavit výhybny (nejlépe se samovratnými výhybkami).

Proč byste chtěl brzdit provoz samovratnými výhybkami, přes které se může jet v samovratném režimu maximálně rychlostí 60 km/h (pokud to konstrukce samotné výhybky dovolí) ?
04.02.2009 (19:19)  
Drahý pane M: nestává se často abych na něco reagoval, páč jsem laik a tak se se svýma znalostma nezapojuju do odborných diskuzí, ale spíš naslouchám jiným názorům a učím se, ale to co jste napsal za příspěvek v 17:34 mě fakt dostalo !! Proč mluvíte o obcích, já jsem například ze Znojma, tedy města s 35 tis. obyvateli, a jezdím týdně na školu do Ostravy. Mám to na vlak od domu skoro 2 km, na bus asi o 20 metrů míň chápu to dobře že podle vaší ultra mega giga metody musím jet zákonitě busem, protože je to blíž ?????? často přispíváte a často s vámi i souhlasím ale občas to co napíšete je fakt perla :-D přece nepojedu někam busem jen proto že to mám od domu blíž !! nebo strávím na cestě míň času, to je taky jedno hledisko, to jo, ale co třeba pohodlí a prožitek z cesty (ano zastřelte mě !! dokážu si užít cestu i v zaplivaným béčku.. než se mačkat s tlustým dědou na sedačce v busu z jedný strany a 3 dalšíma lidma v uličce z druhé)
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
04.02.2009 (18:50)  
Dobře, dočetl jsem projekt do konce a v úseku Zastávka - Rapotice přeložka nebude. Já také docela často musím docházet zhruba 800 m domů od tramvaje, protože prostě delší dobu (nebo vůbec) nejede autobus (MHD), byť staví zhruba 100 m od mého domova. A že by to byla nějaká nepřekonatelná vzdálenost se říci nedá.
Dále se nabízí otázka jak často tam ty autobusy jezdí. Protože byť mnohé obce mají v centru autobus a někde zastávku vlaku, tak třeba o víkendech nebýt vlaku, tak jsou odříznuti od světa. I když předpokládám, že zde ten problém nebude zcela.
Také sem se dočetl, že po dokončení úseku Brno - Rapotice přijde na řadu úsek Rapotice - Jihlava. Dokončení je plánováno na rok 2011.

SYN: V tomto s Vámi musím souhlasit. Napsáno přesně a výstižně. ;-)
registrovaný uživatel SYN 
04.02.2009 (18:37)  
M: Alo no tak, tvoji argumentaci chápu ale přehnaně vytěžuješ pojem "mají to blíž na autobus", krome toho Sýkoráček napsal (cituji) "někteří obyvatelé to mají na vlak blíže" takže když už exaktně, tak důsledně, ZAČNI tím že mu přiznáš že má pravdu a až pak se pokoušej dopočítat o jaké procento se jedná. A samozřejmě docházka řádu 500m je opravdu o ničem, to chodíme většinou denně na MHD.

Dále bych si dovolil zopakovat že jízdní doby rychlíků a autobusů jsou v úseku Třebíč-Brno již dnes stejné, před úpravou 240ky.

Pak tu máme jeden problém - nevím kdo s tím začal ale někdo tu čte předchozí příspěvky buďto vůbec nebo selektivně, jinak snad ani není možné aby minul níže mnohokrát opakovanou informaci že elektrifikace je schválená celá. U SzKT je to ještě pikantnější o to že tu manipuluje částou 4 miliardy, která se nikde v článku nevyskytuje a je to cena za elektrifikace až do Jihlavy! Takže je těžko pochopit co jiného než mozkový zkrat nebo účelová dezinformace může být když napíše (a další od něj opisují) že se vyhodí 4G za elektrifikaci jen do půlky (do Rapotic)?

No a neříkám že se má vždy používat postup "ale tamto bylo taky drahý a k ničemu tak proč ne toto" ale je fakt že ta elektrifikace Znojma se mi též zdá být téměř výhradně prestižní věcí na Evropské úrovni, jinak se fakt těžko vysvětluje investice kterou využívá řádově míň lidí než ta kterou tu teď strháváte... Mimochodem nezapomeňte že nejen že do Znojma žádná jiná elektrifikovaná trať nevede (a vše co uvádíte proti tomu aby vedla tady platí tam nejmíň dvakrát) ale taky až jednou povede, tak to bude dále komplikované rozdílností napěťových soustav - neboli ještě pěkně dlouho budou jediná vozidla schopná přejíždět z jedné trati na druhou Pendolíno a 380... což by mělo podtrhovat izolovanost a jednoúčelovost téhle elektrifikace. Opravdu zajímavé že tam to nikomu nevadí?
Ale pozor, toto jak říkám není argument proti tomu aby se elektrifikovalo, je to myšleno jako námitka proti tomu co tu někteří říkají že je mnoho jiných důležitějších míst než 240 - ano například Znojmo-Šatov-(Vídeň) že...
registrovaný uživatel Bovlk 
04.02.2009 (18:06)  
M: Jo, mate pravdu. Jednak vsechny stanice metra jsou v docela huste zastavbe, jednak je fakt, ze kdyby mi jezdil od baraku bus nebo jsem musel chodit na metro 10 minut daleko, tak budu jezdit tim busem.
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (17:34)  
Ne, v Praze metro nestoji kazdych 200 metru. Ale taky myslim nikde nestavi tak, ze by to k cemukoliv nejblizsimu byl kilometr...
A pokud jde o tu beznou dochazkovou vzdalenost, tak asi takto - vlak zastavuje od centra kilometr, autobus primo v centru. Co asi bude bliz? Vlak nebo autobus? Pokud bude dana obec kruh (jakoze to vetsinou ani kruh neni, spis to byva neco jako lizatko), pricemz bus bude mit zastavku v jeho stredu a vlak na jeho obvodu (bude tecnou - casteji ma vlak zastavku na konci te stopky lizatka), tak POLOVINA lidi bude zjevne bydlet na polovine obce, kde vlak nejezdi a budou to mit na autobus bliz. V te polovine na strane vlaku to bude nevim jak, mozna 50-50. Takze 75% lidi to ma bliz na bus, 25% na vlak (v pripade lizatka je to 90-10). Ja se totiz nebavim o tom, co je dobra dochazkova vzdalenost a co rano chodi Prazaci, ale o tom, co je bliz. Tech 500 metru muze clovek i 10 minut...

Bovlk: No a kdyby ti primo pod oknem zastavoval autobus, kterej by to do prace dovezl stejne rychle, tak bys rano tech 10 minut slapal? Nebo bys jel radeji tim autobusem?
Jde o to, ze ty alternativu nemas (autobus se nekde zaseka a aby zastavoval pod oknem vsem, tak by asi mel hodne zastavek:-), ale v tech dedinkach je autobus i vlak stejne rychly a zastavek maji stejne. Akorat, ze na vlak nemusi pres celou dedinu...
registrovaný uživatel Bovlk 
04.02.2009 (16:33)  
M, happy: ano, ja take chodim kazdy den na metro od baraku asi 10 minut, coz vzhledem k me rychlosti chuze klidne muze byt skoro kilometr.
registrovaný uživatel happy 
04.02.2009 (16:03)  
ad M: vám připadá daleko 500m ?? To je běžná docházková vzdálenost ve městech,nebo v měnších městech na bus!Nebo si snad myslíte,že metro v Praze staví každých 200m??
registrovaný uživatel Yves 
04.02.2009 (15:49)  
M: Jsem rád, že na osobách jako Vy, to nestojí. Končím diskuzi, zbytečný spam. Eletrifikace 240ky olee
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko