..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
23.07.2009 (23:02)  
Já su eném neinformované cajzl, ale ty protiargumenty M a SzKT mi v některých ohledech jaksi nesedí.

- Proč tak vehementně věříte, že dráty skončí navěky v Rapoticích? Protože v tomto konkrétním projektu popisovaném v článku se o pokračování nepíše? Nebo na základě jednoho příkladu z Klatov usuzujete, že veškeré rekonstrukce a elektrifikace zamrznou v půlce? Sorry, to mi už příliš zavání přístupem typu "všecko v Česku je na hovno".

- Na základě letošního JŘ soudíte, kolik vlaků by využilo dráty. Fajn. Víte snad, jak bude vypadat JŘ za 5, 10 let? Jen tak od klávesnice mně napadá třeba páteřní 460/671ky Brno-Zastávka, osobáky z Třebíče/Jihlavy se zlomí v Zastáffce a hrušovanské osobáky budou jen přípoje do Střelic.

- A k té docházkové vzdálenosti - tu lze také řešit návaznými autobusy, jak to koneckonců to IDS JMK na mnoha místech ukazuje. Je opravdu levnější táhnout z každé obce autobus do Brna v (dvou)hodinovém taktu nebo raději udělat taktové přípoje? A pokud do ceny vlaků budete započítávat i náklady na elektrifikaci, pak nezapomeňte u busů připočíst děngi utopené v I/23 :))
15.02.2009 (21:19)  
DJ: Tak s těmi řídícími vozy to bude docela problém, protože výběrové řízení na řídící vozy 961 bylo zrušeno (viz jiný příspěvek na tomto webu). Uvidí se, zda ČD budou toto výběrové řízení opakovat. Dále to bude záviset na úpravě potřebného počtu elektrických lokomotiv pro možnost ovládání z těchto řídících vozů. Z elektrických lokomotiv je takto upraven zatím jen plecháč 242.204 z DKV Brno.
registrovaný uživatel DJ 
07.02.2009 (20:00)  
Jiří Kratochvíl: Ano, o tom projektu vím. Jestli tím slovem "utichlo" znamená, že "o tom už dlouho napsali", tak to máte pravdu. Takových projektů už utichlo... :-(

Ale myslím, že takové úpravy jihlavského městského nádraží a prostoru před ním (tedy přesun autobusového nádraží a přivedení MHD ke stanici) nemusí být nutně podmíněn stavbou té spojky, která je podle mého názoru nepotřebná, a to z těch důvodů, které jsem uvedl výše, a které nelze přehlížet.
07.02.2009 (19:47)  
DJ: Což o to, s těmi řídími vozy to je také zajímavé řešení. Jinak o té spojce se kdysi psalo v souvislosti s připravovanou přestavbou jihlavského městského nádraží. Psalo se tehdy, že městské nádraží by mělo být jakési ústřední jihlavské nádraží pro osobní dopravu a měla zde vzniknout dvě ostrovní nástupiště s podchodem. Měl zde vzniknout jakýsi přestupní terminál na MHD a autobusy. Osobní vlaky do všech směrů by pak byly výchozí z městského nádraží a na "hlavním" nádraží by zastavovaly pouze vlaky na Havlíčkův Brod. Jenže pak to nějak utichlo, takže nevím, zda je to ještě vůbec aktuální.
registrovaný uživatel DJ 
07.02.2009 (19:19)  
Jiří Kratochvíl: Podle mého názoru ta spojka od Malého Beranova směrem k Jihlavě-městu ani není potřeba. Při zohlednění taktového grafikonu, kdy je přípojová skupina ze všech směrů v Havlíčkově Brodě v celou, tak vychází přípojová skupina o půl na dnešní jihlavské "hlavní" nádraží, nikoliv na městské, tam by se to stihlo snad jen v případě, že by se mezi Jihlavou a Brodem všechny zastávky a stanice projížděly.
Takže si myslím, že lepší cestou by bylo nasazení řídícího vozu, který by umožnil "ostřejší" obrat v Jihlavě, kde by vlaky byly přesně o půl, a měly by cca 27 minut na to, aby v rámci taktového grafikonu dojely jak do Havlíčkova Brodu, tak i do Okříšek (kde by mohly mít křižování v celou, a mohla by být návaznost na zrychlené vlaky do Znojma, což je podle mého názoru jediným perspektivním využitím této tratě z hlediska osobní dopravy; v ideálním případě by mohly jezdi přímé vlaky Havlíčkův Brod - Jihlava - Okříšky - Znojmo, mezi Jihlavou a Okříškami spřažené s rychlíky). A spojky nebude třeba. :-)
07.02.2009 (18:44)  
Elektrizace a elektrifikace lze chápat v širším pojmu synonyma, ale přece jen se významově, v kontextu s jinou terminologií drobet odlišují.
„Elektrizace" je podobný výraz jako „motorizace". Někdejší ČSD v období první republiky „motorizovaly" tratě, to znamená, že zaváděly do provozu motorovou trakci (motorové vozy). Takže elektrizaci lze chápat jako nasazení elektrické trakce a elektrifikaci jako činnost představující stavbu elektrických zařízení potřebných pro provoz elektrické trakce. Dovedete si představit pojem „motorifikace" tratí ...
Název firmy „Elektrizace železnic" je pouhý název, který nemá nic společného s předmětem podnikání. Takže EŽ nemůže mít ve svém názvu špatný výraz.

Karel Kovářík : zda je v tunelu pod Špičákem málo místa je relativní. V bratislavských tunelech bylo taky málo místa pro standardní způsob umístění troleje, tak se trolejový drát upevnil na „kramle". Podobně není „standardní" vzdálenost mezi trolejovým drátem a stropem tunelu na podzemním nádraží v Zürichu HB na kolejích 1 a 2 (nástupiště SZU), kde je místo klasického drátu „kolejnice" ....
Tzv. kralupské tunely na trati z Prahy do Děčína taky „měly" problém a ten se vyřešil tím, že se prostě snížila niveleta koleje.

Pánům a dámě hejtmanské zřejmě ještě nikdo neobjasnil, že část peněz, které platí kraje za objednanou železniční dopravu končí ve státním chřtánu, protože úhrada prokazatelné ztráty taky zahrnuje příslušnou část poplatku za použití dopravní cesty.
Takže úřad pana Bendla by měl krajům zaplatit poměrnou část anebo – to bylo spravedlivé pro všechny drážní dopravce - nastavit pravidla pro placení poplatku za železniční dopravní cestu na úroveň pravidel stanovených "daní silniční" pro vozidla jezdící na pozemních komunikacích.
07.02.2009 (13:14)  
Pokud jde o elektrifikaci tratě 240, tak jsem jednoznačně pro. Ale mrzí mě, že byla zavržena stavba spojovací tratě z Jihlavy města na Malý Beranov mimo jihlavské hlavní nádraží. Přitom díky ní by mohly jezdit rychlíky Brno - České Budějovice a zpět bez přepřahu a bez úvrati. Bez této spojky sice sice budou moci rychlíky jezdit v celém úseku v elektrické trakci, ale přepřah stejně bude nutný.
registrovaný uživatel kubam 
07.02.2009 (11:22)  
Ážetďák: tak nevím, co máš proti větrným elektrárnám...by ses měl trošku zamyslet...je to dobrá věc, pravda, někomu se možná nelíbí...ale ty negativa, to může říct každej, v okolí mám hodně větrných elektráren a že bych sbíral pod nima hrsti zabitých ptáků...fakt ne! Ale když chce člověk psa bít, hůl si vždycky najde, ještě čekám, že od solárních panelů, zase sousta zvířat oslepne nebo já nevím co, když se od nich odrazí záření....:-) Ale to sem nepatří, jen mě trošku nadzvedlo to tvrzení o "větrných elektrárnách":-)
06.02.2009 (23:18)  
To P. B.
Tak to je nejvyšší čas začít s přípravou staveb! Protože za 20 let už bude i u nás o elektřinu bída, vodní zdroje už jedou na doraz a les nechutných, TV rušících a ptáky zabíjejících větrníků nás nespasí. Nevím, jak kdo, ale já bych u nás tyhle obludy zásadně stavět nepovoloval.
registrovaný uživatel p.b. 
06.02.2009 (16:25)  
mates111: Ano pro naše současné JE potřebujeme obohacený uran, nicméně existují i reaktory na přírodní uran (např. kanadský CANDU nebo britský Magnox). Ovšem tu technologii bychom stejně museli koupit a navíc narážíme na problém dlouhé doby od rozhodnutí postavit JE po její přifázování do sítě (dle slov paní Drábové z SÚJB by to v součastnosi bylo "nějakých 15 - 20 let, spíš k těm dvaceti"). Ovšem nedělám si iluze že v případě opravdového tečení do bot by proces schválování šel významě urychlit :)

A k té 240tce. Osobně bych radši viděl investice do zvýšení rychlosti, než do drátů nad tratí v stávající stopě. Uvidíme jak to nakonec dopadne.
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko