Drážďany - Opraveno - Nejstarší provozní úzkokolejka v Německu se po povodních v roce 2002 konečně dočkala. 13. prosince bude znovu zprovozněn asi 15 kilometrů dlouhý úsek Freital-Hainsberg - Dippoldiswalde. Složitá obnova tratě byla započata právě po tragických povodních. Již dříve jsme Vás informovali, že úzkokolejka měla být provozní již v roce 2005. Trať vede z předměstí Drážďan přes městečko Dippoldiswalde až do lázní Kurort Kipsdorf v Krušných horách pod hraničním přechodem Cínovec, kde obnova teprve proběhne.
Objednatel VVO a provozovatel SDG vypraví v tento den hned devět párů spojů, oproti pravidelně plánovaných šesti. Pokud ještě nemáte plán na víkend, můžete se k Drážďanům vydat a okusit romantiku předvánočního svezení po úzké. Na místě na Vás bude čekat bohatý doprovodný program včetně občerstvení.
Zdroj: VVO


U nás je také dost tratí s podobným osudem, např. Jindřichův Hradec - Nová Bystřice, Litovel - Mladeč, Břeclav - Lednice, Lovosice - Most. Výletní vlaky si tam vedou celkem dobře, a pohled na slušně obsazený vlak vyvolá v nejednom šotoušovi domněnku, že to bylo evidentně hrozně nesprávné tam běžný provoz rušit. Přitom většina cestujících je přespolních, stejně jako on.
A když ještě vzpomeneme Mladějov na Moravě, Zbýšov, Kolínskou řepařku, Zásmuckou zahradní železnici, nesouhlasím s Vámi že u nás by se všechno nejradši rušilo. Poznámka na konec: Běžný provoz na Pressnitztalbahn také v posledních letech držela jen nákladní doprava do závodu na výrobu ledniček :-)
Ta "povoden" na severních svazích Krusnych hor probíhala trochu jinak, naz povetsinou u nás. Privalový dést rozvodnil "nevinné potucky" do dravého besnení a nejvíce skod zpusobil náraz privalové vlny, spíse nez vzedmutá hladina. Tady velká razance v kratsim casovem úseku. (U nás to probíhalo obdobne v Dubí a casti Teplic)
V horní casti "to" strhlo mosty a mustky, ve strední se to prelilo - bylo zaplaveno - a zase to odteklo. Dost údesné byly zabery, kterak se voda zene namestim prave v Dippoldiswalde, které je skopce. Nejvice to odnesla cast pod prehradou Malter, kde besnici zivel vzal vse, co uvidel, i teleso trati.
Ilustrativní pro obnovu po zivelní pohrome je, ze napr. soubezná silnice B 170 ("stará" pres Zinnwald/Cínovec) je v obnovených úsecích na velmi vyssích parametrech, nez stav puvodní. Poté, co doprava odesla na novou dálnici, je to prijemná projízdka (obcas....)
2) Tento, nebo minulý týden Saská vláda i sněmovna chválila rozpočet této spolkové země, který zahrnuje prostředky na dostavbu do Kipsdorfu. - Tam tato druhdy živá trať zatím vypadá opuštěně, ne však demontovaně.
3) V Dippoldiswalde mají velmi půvabné modelové kolejiště HO + HOe. Stojí za to ho vidět, je v klubovně u rybníka.
Za chybu se omlouvám.
Mají tam i dokumentaci ze stavby a další pěkná fota, včetně jízdního řádu.
Tak jak to vlastně je?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
