Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Praha - České dráhy dnes poprvé připustily, že nákup 100 ojetých vozů řady Bimz od německých DB se uskutečnit vůbec nemusí. Náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec na dotaz ŽelPage připustil, že "německý model nákupu" už není jediným, který dráhy zvažují. "Nákup tzv. second-handových vozů je součástí modernizační koncepce vozového parku, který bude schvalovat dozorčí rada 18. prosince. Vypíšeme výběrové řízení, ale netušíme, zda budeme nakupovat v Německu, Švýcarsku či v Rakousku," řekl Moravec.
Zdroj: ŽelPage
Honza Beránek / JTB | 24.11.2008 (10:48)
Related news

24.11.2008 (15:36)
2 Vlad:
Jste na omylu. Indivindy gumokolova doprava v sobe nese potenciál nizsiho opotrebení predmetnych second-hand kocaru .....
Jste na omylu. Indivindy gumokolova doprava v sobe nese potenciál nizsiho opotrebení predmetnych second-hand kocaru .....
24.11.2008 (13:45)
(OT) 860 003: Nebylo by lepší, kdyby si každý koupil povinně auto?
Ale to by nevydělalo MOVO, tedy ŠT. Nebylo by lepší, kdyby si každý koupil svůj vagón? (A nebo alspoň ti, kteří v daňovém přiznání vykáží příjem přes určitou hranici? Navíc by si tím mohli snížit daňový základ.) :-D
Ale to by nevydělalo MOVO, tedy ŠT. Nebylo by lepší, kdyby si každý koupil svůj vagón? (A nebo alspoň ti, kteří v daňovém přiznání vykáží příjem přes určitou hranici? Navíc by si tím mohli snížit daňový základ.) :-D
24.11.2008 (13:01)
české vozy 1.třídy zatím všude drží...a jsou docela pohodlné...
24.11.2008 (13:01)
Chachá, tomu říkám pokrok: "Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz."
To se psalo na Želpage před rokem. A jak to dopadlo? "
"Nákup tzv. second-handových vozů je součástí modernizační koncepce vozového parku, který bude schvalovat dozorčí rada 18. prosince. Vypíšeme výběrové řízení..."
To je slušný výkon, za pouhý jeden rok :-D
Takže celý příští rok se můžeme těšit na vozy slíbené letos na podzim, abychom se za rok v listopadu dověděli něco podobného.
To se psalo na Želpage před rokem. A jak to dopadlo? "
"Nákup tzv. second-handových vozů je součástí modernizační koncepce vozového parku, který bude schvalovat dozorčí rada 18. prosince. Vypíšeme výběrové řízení..."
To je slušný výkon, za pouhý jeden rok :-D
Takže celý příští rok se můžeme těšit na vozy slíbené letos na podzim, abychom se za rok v listopadu dověděli něco podobného.
24.11.2008 (12:37)
Nezbývá nic jiného než se smát a obrnit se trpělivostí, zabalit do kožichů nebo vyjednávat s průvodčími o vypnutí topení a spoléhat na to, že se vagóny nerozpadnou.
To jsou myšlenky cestujícího 1. třídy (denně Ústí nad Labem-Praha, Praha - Benešov a někdy Praha-Olomouc).
Doufám, že někdy MD vypíše tendry na dálkovou dopravu na delší dobu, třeba od roku 2012(13) na 10 let dopředu, protože jinak bude rozhodovat jen management ČD (je to ale jen sen :-)
To jsou myšlenky cestujícího 1. třídy (denně Ústí nad Labem-Praha, Praha - Benešov a někdy Praha-Olomouc).
Doufám, že někdy MD vypíše tendry na dálkovou dopravu na delší dobu, třeba od roku 2012(13) na 10 let dopředu, protože jinak bude rozhodovat jen management ČD (je to ale jen sen :-)
24.11.2008 (12:26)
Režim RIC předepisuje i české topení, pouze je tu ten Kocourkov, že se smí topit 3000V= ale ne 3000V~ takže tam, kde je ~ se musí topit 1500V takže pokud je v soupravě i vůz ČD nevyhovující RIC tak ten potom netopí, nebo po zásahu gumičkou do ovládacích obvodů topí na 1/4 výkonu.
24.11.2008 (12:09)
Při nedávném pobytu v Německu jsem se taky svezl Bimz a k mému velkému překvapení některé vozy způsobilé jízdy rychlostí 200 km, splňující podmínky režimu RIC, jsou pouze pro "německé" topení a mohou jezdit jen do Švýcarska a Rakouska ...
Zřejmě Bimz standardního (neomezeného) RIC došly a nejsou na skladě ..., takže ČD mají smůlu.
Zřejmě Bimz standardního (neomezeného) RIC došly a nejsou na skladě ..., takže ČD mají smůlu.
24.11.2008 (11:53)
Nebylo by lepší, kdyby si každý koupil povinně auto? Na co vozy? V téhle zemi nemá nikdo o hromadnou dopravu zájem, pokud někdo říká jiný názor před volbama, tak jsou to jenom kecy. Nákup dalších vozů by byly vyhozené peníze. Ta bída co tu je, s tou se nějak dojezdí, a pokud bude chtít šotoušstvo provozovat z nostalgie nějakou trať, tak ať si to zaplatí. Hromadná doprava v této zemi pomalu končí, Amerika náš vzor, tam v některých oblastech jezdí jenom školní autobusy.
24.11.2008 (11:51)
Minulej měsíc? Že nebudou desira ani Bimzy se už dávno na příslušnejch chodbách proslýchá (od jara). Divadélko se však ještě nějakou dobu hrát musí. Všechny ty lobby si prosazujou bezohledně svoje. Je zajímá zisk (tak je to systémově správně) a ne, že železniční doprava provozovaná šroty půjde do.... Místo toho bude pár praštěnejch rekonstrukcí v Movo a záplava reko 810 na 10 způsobů.
24.11.2008 (11:36)
Zajímavé. Ještě minulý měsíc jsme se v rozhovoru s panem Žaludou v MF Dnes mohli dočíst:
Na začátku roku jste sliboval, že do konce roku budete mít pro rychlíky stovku rekonstruovaných německých vagonů. Kde jsou?
Vše vázne na otázce smluvních vztahů mezi námi a dodavatelem.
Takže licitujete o ceně?
O ceně ani ne, ale spíše o podmínkách – zda to zaplatíme formou leasingu, či nějak jinak. Jsem optimista a věřím, že se nám to podaří dotáhnout do konce. Peníze už máme nachystané.
Kdy tedy německé vagony vyjedou?
Jednání nejsou v takovém stavu, že bychom mohli nyní říct, že to bude za měsíc či za dva. Jsem ale optimista a věřím, že minimálně část budeme moci nasadit v příštím jízdním řádu, tedy od prosince.
Plné znění zde: http://ekonomika.idnes.cz/sef-ceskych-drah-potrebujeme-aby-nam-stat-prisypal-fwo-/eko_profily.asp?c=A081006_215410_eko_profily_zra
Tak jak je možné, že teď tvrdí jeho podřízení něco úplně jiného?
Na začátku roku jste sliboval, že do konce roku budete mít pro rychlíky stovku rekonstruovaných německých vagonů. Kde jsou?
Vše vázne na otázce smluvních vztahů mezi námi a dodavatelem.
Takže licitujete o ceně?
O ceně ani ne, ale spíše o podmínkách – zda to zaplatíme formou leasingu, či nějak jinak. Jsem optimista a věřím, že se nám to podaří dotáhnout do konce. Peníze už máme nachystané.
Kdy tedy německé vagony vyjedou?
Jednání nejsou v takovém stavu, že bychom mohli nyní říct, že to bude za měsíc či za dva. Jsem ale optimista a věřím, že minimálně část budeme moci nasadit v příštím jízdním řádu, tedy od prosince.
Plné znění zde: http://ekonomika.idnes.cz/sef-ceskych-drah-potrebujeme-aby-nam-stat-prisypal-fwo-/eko_profily.asp?c=A081006_215410_eko_profily_zra
Tak jak je možné, že teď tvrdí jeho podřízení něco úplně jiného?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











