..: Nákup 100 vozů řady Bimz je nejistý, dráhy se poohlížejí jinde :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha - České dráhy dnes poprvé připustily, že nákup 100 ojetých vozů řady Bimz od německých DB se uskutečnit vůbec nemusí. Náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec na dotaz ŽelPage připustil, že "německý model nákupu" už není jediným, který dráhy zvažují. "Nákup tzv. second-handových vozů je součástí modernizační koncepce vozového parku, který bude schvalovat dozorčí rada 18. prosince. Vypíšeme výběrové řízení, ale netušíme, zda budeme nakupovat v Německu, Švýcarsku či v Rakousku," řekl Moravec.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 24.11.2008 (10:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.11.2008 (17:53)  
No tak kdy už tu konečně bude ten rozhovor s Panem Moravcem ?
25.11.2008 (15:36)  
Bartisko: Myslíš houby a plísně roustoucí v koženkách?

No nic, poohlídneme se na západě (Čech).
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
25.11.2008 (15:28)  
A budou zase jenom houby.
registrovaný uživatel myrha  mail  
24.11.2008 (23:26)  
MZ: Díky za vysvětlení, jak jsem předeslal, doma v této problematice rozhodně nejsem, jsem jen elektrikář:)
registrovaný uživatel Werkie  mail  
24.11.2008 (23:15)  
Já myslím, že to i s takovýmhle protahováním dopadne. Už pro tento výrok: "I když se MOVO poohlíží po nových kontraktech, výběrové řízení na modernizací vozů BRm/BRcm na řadu ARmpee pro České dráhy prý není pro tuto firmu zajímavé.", v posledním článku o Škodovce. Naco by přece MOVO, potažmo Škodovka čekala?
24.11.2008 (21:57)  
myrha : Díky za názor, ale nepochopil jste problém dobře.
Všechny vozy ČD jsou konstruovány na topení napětím 3 000 V = i ~, ale 3 000 V ~ se nepoužívají v mezistátním provozu, tedy přesněji nepoužívají ho zahraniční vozy (mimo slovenských). Čili vozy ČD/ZSSK s napětím i izolací (což je jistě pozoruhodné) na 3 000 V ~ problém nemají. I maďarské velkoprostory (21 - 18 xxx) jezdící dodnes na Slovensku byly na tohle topení.

Takže mezistátní vlak jedoucí na střídavině musí být topen napětím 1 500 V ~ (lokomotivy mají dvě polohy vypínače vlakového topení). Jenže když je do takové soupravy zařazen vůz ČD na napětí 3 000 V (prakticky velkoprostory) moc ten vůz netopí.

Takže vozy ČD / ZSSK jezdící v mezistátním režimu jsou použitelné na 6 druzích napětí, zatímco zahraniční vozy jen na 5.

Zajímavé by bylo vypátrat, proč se u nás začala používat střídavina 3 000 V, ale patrně v době zavádění střídavé trakční proudové soustavy bylo technicky jednodušší opatlat vše izolací potřebné pevnosti než vymýšlet nějaké přepínače napětí.
24.11.2008 (21:13)  
Myslím, že má pravdu diskutujiící, který tvrdí, že zde jde v první řadě o byznys. Nevím, proč tady rozebíráte technickou stránku věci, když bude "dobrá vůle", bude se jezdit třeba s dřevákama. A mluvčí ČD řekne, že je to tak nejlepší, a kdo si myslí něco jiného, je...
registrovaný uživatel myrha  mail  
24.11.2008 (21:09)  
MZ: Omlouvám se za vstup do diskuze, moc toho o technickém vybavení vozů nevím, napadl mě jen důvod k Vašemu dotazu o topení. Topení v českých vozech je uzpůsobeno pro 3000V stejnosměrných. 3000V střídavých má sice stejnou efektivní hodnotu jako 3000V stejnosměrných, ale amplituda napětí je u střídavého napětí odmocnina(2)*efektivní hodnota, v našem případě je 4250V. Je tedy možné, že topení není konstruované na toto napětí (také vedení a spínací prvky). Pokud by topení jako celek vyhovělo požadavkům na střídavé napětí (hlavně co se týče dovolených napětí pro zapojené prvky a izolačních odporů) pak by šlo použít, je však otázkou jestli se do toho někdo dá..

Odpovídá tomu i to, že 860003 píše, že kde je ~ napětí tak se topí jen na 1500V, to odpovídá, protože amplituda je 2125V (vleze se do zkoušky pro 3000V=).
24.11.2008 (17:47)  
Z Českých drah se ozývá stále mnoho prohlášení typu "tonoucí se stébla chytá". Nakonec je to pochopitelné. Když přijde nové koště, musí ukázat, že přednese něco objevného a na čas si umete před sebou cestičku k pravidelným nadprůměrným platům.
Já-prostý železničář si myslím, že se mělo již před lety začít s modernizací našich vozů, které mají kotoučové brzdy na vozy, splňující současné požadavky. Stačí se podívat ke slovenským kolegům. Tím nechci tvrdit, že se tam neobjevují různé peleše, ale si myslím, že na dálkové dopravě je vyšší úroveň osobních vozů než v Česku. FRK
24.11.2008 (16:33)  
860 003 : RIC sice něco předepisuje, ale zřejmě jsou z toho možné výjimky na základě dohody příslušných železnic. Nakonec na česko & slovenských spojích taky jezdí neRICové vozy. Podobně jezdí mnoho neRICových vozů na osobních vlacích mezi Rakouskem a Německem (München – GaPa – Innsbruck).
Když je patrné, že se vozy nebudou provozovat jinde než na "německém" napětí, tak proč by musely mít všechna RICová napětí. To je zbytečný luxus a vyhazování finančních prostředků.
Prakticky všechny oddílové vozy "Made in DDR" byly dodávány pro ČSD jako RIC, po letech byly "odRICovány" aby se nemusely vynakládat finanční prostředky na udržování RICového režimu, v němž stejně nejezdily.
Mně by celkem zajímalo, proč není v mezistátním provozu připuštěno topení 3 000 V ~, když se může topit 3 000 V =, resp. když existuje napěťový volič umějící toto napětí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko