..: V Kolíně ráno vykolejil osobní vlak :..

Vykolejená jednotka 471.011 CityElefant v Kolíně, 28. 11. 2009, foto: Drážní inspekce ČR KolínAktualizováno 12:40 Vykolejení osobního vlaku v obvodu uzlové železniční stanice Kolín komplikuje dopravu mezi Prahou a Kolínem. Dnes, 28. 11. 2009, kolem 6.30 ráno vykolejil vlak Os 2103 jedoucí z Prahy do Pardubic při vjezdu do stanice Kolín. Spoj Českých drah byl veden jednou jednotkou řady 471 CityElefant. V důsledku této nehody byl přerušen provoz; nyní je veden v úseku Kolín – Velim jednokolejně a zpoždění vlaků dosahuje kolem 20 až 30 minut. Dálková doprava je částečně odkláněna z Poříčan na Nymburk a odtud do Kolína po trati 231.

Nikdo nebyl zraněn, doprava nebyla zastavena, jen omezena. Z důvodu odklonů dálkových spojů byly od 8.30 do 12 hodin nahrazeny osobní vlaky mezi Poříčany a Nymburkem autobusy. První odhady hovoří o škodě jeden milion na drážním vozidle a 800 tis. na drážní infrastruktuře. Jako předběžná příčina nehody je určeno tzv. podhození výměny. Ze soupravy je vykolejen celý řídicí vůz a jeden z podvozků vozu vloženého. Pro nakolejení musí být nasazena jeřábová jednotka, popř. těžká technika.

O mimořádnosti budeme průběžně informace.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, ČD – Mimořádnost v provozu; foto: DIČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.11.2009 (11:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
29.11.2009 (19:26)  
JK ml. : Vjezdové návěstidlo 1S (ještě před odbočkou na vlečku Lučební) nemá vazbu na postavení výhybky 117, rozhodující je cestové návěstidlo Sc101c.
Přes výhybku 177 "do odbočky" na kolej 100a/100 je 60. Za předpokladu standardní činnosti ZZ tam vlak rychleji nejel. Hliníky jezdí na AVV, které si ohlídá rychlost a místo zastavení. Od výhybky 100 k návěstidlu Sc100 jsou to 504 metry, to na zastavení stačí.
Vlaková cesta končí buď u cestového návěstidla Sc100 na konci nástupiště nebo u cestového návěstidla Sc100a zhruba v polovině nástupiště (pokud je už v činnosti - s ohledem na postup prací tohle nelze věštit ...). Protože vlak jede až do Pardubic, lze předpokládat, že vlaková cesta byla postavena až k Sc100, aby zastavil zhruba v polovině peronu.
registrovaný uživatel nvlik 
29.11.2009 (17:56)  
obvod UZLOVÉ ŽELEZNIČNÍ STANICE KOLÍN? co to je?? :)
registrovaný uživatel JK ml. 
29.11.2009 (13:18)  
AŽD,MZ: Slon musel jet v tu chvíli pomalu, takže ať svítilo na klacku co chtělo a veksle byla hozená kam chtěla vlak by na ní neměl vykolejit. Nestřídali se zrovna výpravčí? Jestli díky výluce zab.zař. fungovalo vjez. návěstidlo jako žárovka, která měla v tu chvíli měla vazbu akorát s levou a pravou paží pana výpravčího a ten.... no nic..... Chjo.
29.11.2009 (12:27)  
JOHNZ : nechme šetření jiným.
Ážetďák si možná vzpomene (a případně doplní), že zhruba před 25 lety došlo v ŽST Velim k vykolejení vlaku R 129 (Hornád). Na vjezdovém návěstidle bylo volno, tedy tehdy rychlost 100 km/h přes stanici, leč jedna výhybka ve vlakové cestě byla "do odbočky", tedy tehdy "rychlost 40". Vlak do výhybky ovšem vjel rychlostí 100 a to se výhybce jaksi nelíbilo.
Ani na "mučidlech" se strojvedoucí s pomocníkem nepřiznali, že by spali a nevěnovali pozornost návěstidlům, na proužek se tehdy ještě nezapisovaly (všechny ???) návěstní znaky, takže fíra s pomocníkem byli v pěkném maléru. VZ byl zapnut.
Pokud se pamatuji, tak se šetřením zjistilo, že se prostě někde uklepal nebo ulomil vodič, takže nastala situce a níž "nikdo" nepočítal ... a bylo po mučidlech.
1981 nebo 1982 (???) vážná nehodová událost mezi stanicemi Praha Libeň a Praha střed (dnes Masarykovo nádraží) v prostoru bývalého hradla Sluncová. Osobní vlak EMOs 93xx najel na konec soupravy 29570 stojící u vjezdového návěstidla do Hrabovky. Na oddílovém návěstidle autobloku = předvěsti vjezdu do Hrabovky byla návěst výstraha ..., ačkoli příslušný traťový oddíl byl obsazen. Šetřením byla zjištěna CHYBA v projektu, která se projevila až po mnoha měsících provozu ...
Pro strojvedoucího EMOs (stačil s pomocníkem ze stanoviště utéct) si přijeli natěšení soudruzi od SNB, včetně StB (byli tam i mrtví), leč po zjištění, že na kolejích je sice hromada šrotu a na "klacku" je stále žlutá, což si principiálně odporovalo, protáhli zklamaně čelist a museli čenichat jinde.

Na okraj, i kdyby se v sobotu mělo v Kolíně pracovat na ZZ v rámci nějaké výluky, tak si nedělám iluze o tom, že by někdo v sobotu ráno v půl sedmé, kdy je ještě tma, pilně jako včelička pracoval.
registrovaný uživatel JOHNZ 
29.11.2009 (0:09)  
Ážetďák: A vysvetlíš mi ako, keď výhybkové obvody sú kryté ešte aj UBP (resp. postupným rozpadom) ... a ako som sa dozvedel, ESA tam ešte neni (na túto výhybku) zapojená ...
registrovaný uživatel Pendolino006  mail  
28.11.2009 (22:59)  
ještě že se nepřevrátil
registrovaný uživatel JB 
28.11.2009 (21:51)  
Ážetďák: Následky jsem viděl, nejde o typickou vidlicovou jízdu, typické podhození. Tipuji, že výměna nebyla v koncové poloze.
28.11.2009 (20:47)  
Podle fotek jde o vidlicovou jízdu. Takže buď porucha přestavníku; výměna nebyla v koncové poloze, nebo další žertík ,,vysoce kvalitního elektronického systému" ESA. (pokud selže kolejový obvod, lze výměnu pod vlakem naprosto bez problému podhodit).
28.11.2009 (20:27)  
Pokud je výhybka, přesněji příslušný kolejový obvod obsazen, což v Kolíně je, tak je při standardní obsluze vyloučena jakákoli manipulace s výhybkou.

Nezapomínejte na nouzové přestavení výhybky, při kterém je anulován vliv obsazení KO.
28.11.2009 (19:55)  
Pokud je výhybka, přesněji příslušný kolejový obvod obsazen, což v Kolíně je, tak je při standardní obsluze vyloučena jakákoli manipulace s výhybkou. Takže buď nějaká technická závada nebo lidská chyba, pokud bylo ZZ částečně vypnuto.
Tohle je výhybka číslo 177, přes kterou Os jezdí z koleje 101a (pokračování traťové koleje číslo 1) na kolej číslo 100a (někdejší kolej číslo 1) - vlavo od nástupiště, zatímco na kolej 101 (někdejší kolej číslo 3) jezdí rychlíky. Na blok za 2103 jede 865 a pak 15.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko