Kolín — Aktualizováno 12:40 Vykolejení osobního vlaku v obvodu uzlové železniční stanice Kolín komplikuje dopravu mezi Prahou a Kolínem. Dnes, 28. 11. 2009, kolem 6.30 ráno vykolejil vlak Os 2103 jedoucí z Prahy do Pardubic při vjezdu do stanice Kolín. Spoj Českých drah byl veden jednou jednotkou řady 471 CityElefant. V důsledku této nehody byl přerušen provoz; nyní je veden v úseku Kolín – Velim jednokolejně a zpoždění vlaků dosahuje kolem 20 až 30 minut. Dálková doprava je částečně odkláněna z Poříčan na Nymburk a odtud do Kolína po trati 231.
Nikdo nebyl zraněn, doprava nebyla zastavena, jen omezena. Z důvodu odklonů dálkových spojů byly od 8.30 do 12 hodin nahrazeny osobní vlaky mezi Poříčany a Nymburkem autobusy. První odhady hovoří o škodě jeden milion na drážním vozidle a 800 tis. na drážní infrastruktuře. Jako předběžná příčina nehody je určeno tzv. podhození výměny. Ze soupravy je vykolejen celý řídicí vůz a jeden z podvozků vozu vloženého. Pro nakolejení musí být nasazena jeřábová jednotka, popř. těžká technika.
O mimořádnosti budeme průběžně informace.
Zdroj: Drážní inspekce ČR, ČD – Mimořádnost v provozu; foto: DIČR
Přes výhybku 177 "do odbočky" na kolej 100a/100 je 60. Za předpokladu standardní činnosti ZZ tam vlak rychleji nejel. Hliníky jezdí na AVV, které si ohlídá rychlost a místo zastavení. Od výhybky 100 k návěstidlu Sc100 jsou to 504 metry, to na zastavení stačí.
Vlaková cesta končí buď u cestového návěstidla Sc100 na konci nástupiště nebo u cestového návěstidla Sc100a zhruba v polovině nástupiště (pokud je už v činnosti - s ohledem na postup prací tohle nelze věštit ...). Protože vlak jede až do Pardubic, lze předpokládat, že vlaková cesta byla postavena až k Sc100, aby zastavil zhruba v polovině peronu.
Ážetďák si možná vzpomene (a případně doplní), že zhruba před 25 lety došlo v ŽST Velim k vykolejení vlaku R 129 (Hornád). Na vjezdovém návěstidle bylo volno, tedy tehdy rychlost 100 km/h přes stanici, leč jedna výhybka ve vlakové cestě byla "do odbočky", tedy tehdy "rychlost 40". Vlak do výhybky ovšem vjel rychlostí 100 a to se výhybce jaksi nelíbilo.
Ani na "mučidlech" se strojvedoucí s pomocníkem nepřiznali, že by spali a nevěnovali pozornost návěstidlům, na proužek se tehdy ještě nezapisovaly (všechny ???) návěstní znaky, takže fíra s pomocníkem byli v pěkném maléru. VZ byl zapnut.
Pokud se pamatuji, tak se šetřením zjistilo, že se prostě někde uklepal nebo ulomil vodič, takže nastala situce a níž "nikdo" nepočítal ... a bylo po mučidlech.
1981 nebo 1982 (???) vážná nehodová událost mezi stanicemi Praha Libeň a Praha střed (dnes Masarykovo nádraží) v prostoru bývalého hradla Sluncová. Osobní vlak EMOs 93xx najel na konec soupravy 29570 stojící u vjezdového návěstidla do Hrabovky. Na oddílovém návěstidle autobloku = předvěsti vjezdu do Hrabovky byla návěst výstraha ..., ačkoli příslušný traťový oddíl byl obsazen. Šetřením byla zjištěna CHYBA v projektu, která se projevila až po mnoha měsících provozu ...
Pro strojvedoucího EMOs (stačil s pomocníkem ze stanoviště utéct) si přijeli natěšení soudruzi od SNB, včetně StB (byli tam i mrtví), leč po zjištění, že na kolejích je sice hromada šrotu a na "klacku" je stále žlutá, což si principiálně odporovalo, protáhli zklamaně čelist a museli čenichat jinde.
Na okraj, i kdyby se v sobotu mělo v Kolíně pracovat na ZZ v rámci nějaké výluky, tak si nedělám iluze o tom, že by někdo v sobotu ráno v půl sedmé, kdy je ještě tma, pilně jako včelička pracoval.
Nezapomínejte na nouzové přestavení výhybky, při kterém je anulován vliv obsazení KO.
Tohle je výhybka číslo 177, přes kterou Os jezdí z koleje 101a (pokračování traťové koleje číslo 1) na kolej číslo 100a (někdejší kolej číslo 1) - vlavo od nástupiště, zatímco na kolej 101 (někdejší kolej číslo 3) jezdí rychlíky. Na blok za 2103 jede 865 a pak 15.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.