..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
04.05.2010 (11:49)  
Nejde o jemnocit, ale o prosté vnímání toho výrazu. Prostě "socka" není citově neutrální slovo. Vzniklo díky despektu ke kvalitě MHD, což v případě PID není aktuálně na místě.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
04.05.2010 (11:46)  
Teda, že jsem s tou "sockou" vůbec něco začínal. Myslel jsem, že jsme dospělý a každej pochopí o co jde. Pokud to někoho uráží v jeho jemnocitu, tak sorry, ale třeba "Šukafon" se tu užívá celkem běžně a taky to asi není od toho, že by se v něm š.... ne?
04.05.2010 (11:28)  
Sim: "proste na tom nevidim nic spatnyho"

Špatné na tom je, že většina lidí to chápe hanlivě. Ten výraz navíc velmi pravděpodobně jako hanlivý opravdu vznikl. Pokud to tedy nemyslíš hanlivě, používej jiné, citově neutrální slovo. V opačném případě budeš vyvolávat pohoršení a nedorozumění.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
04.05.2010 (10:24)  
Souhlasím s tím, že "socka" ve smyslu označení MHD je příšerné!!! Na tomto webu mě takové výrazy mrzí dvojnásob, tím spíš, že MHD v Praze patří k evropské špičce, ať už si o tom kdokoli z vás myslí co chce (a i já mám k ní svoje výhrady). Když ale porovnáte hustotu sítě, kvalitu vozidel, intervaly spojů, plnění grafikonu a cenu jízdného (550 Kč měsíčně; slabých 22 €) pak těžko najdete v Evropě něco lepšího. I když stále je co zlepšovat.
04.05.2010 (10:10)  
Sim) Jenže gumokol vychází z technického faktu, že má gumové kola, zatímco slovo "socka" ve mně nic neutrálního, ba pozitivního neevokuje. Asi jsem na toto citlivý, ale je to tak.
registrovaný uživatel Sim 
04.05.2010 (10:02)  
I kdyz to tak zni a spousta lidi to jako hanlive chape, oznaceni MHD jako "socka" pouzivam bezne a to bez nejakeho negativniho pribarveni vyznamu. Obdobne oznaceni gumokol ... proste na tom nevidim nic spatnyho.
04.05.2010 (10:00)  
tomino151: ja neplivu spinu na vas, jen nenapadne sdeluju, ze zakaznicka zkusenost u CD ma jiste, v prispevku konkretizovane, mezery.
Rizeni lokomotiv jsem myslim nezminoval a je podle mne uplne ok. :-)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
04.05.2010 (9:52)  
"Socka" neberu jako hanlivé pojmenování, nýbrž jako označení způsobu dopravy. Osobně k DP Pha také nemám zásadní výhrady, v porovnání např. s tím, co předvádí DP Brno, je to třídu výš.
04.05.2010 (9:32)  
No nazývat dopravu v Praze "sockou" je drobně mimo. Už pět let tady ničím jiným nejezdím a nemůžu si MHD vynachválit – ať už do vozidlového parku, tak do grafikonu. Ano, mám dílčí výhrady k vozidlům nebo JŘ, ale celkově je na tom PID velmi dobře.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
04.05.2010 (8:53)  
Dobrý počin je hlavně to, že vlak nekončí na Smíchovském "nord" peronu a jede až na hlavák. Myslím, že by se našlo dost zájemců i ve všední den. Těch, kteří dají přednost klidnému posezení a úspoře času, před adrenalinem při prokusování se autem z Řep směrem k centru. Nemluvě o nešťastnících nucených cestu absolvovat klasickou sockou :-(
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko