..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
03.05.2010 (14:42)  
To Poborskiii...ty vlaky mají plnit funkci vyhlídkové jízdy...takže RegioJet,nebo Desiro kde se nedá ani stáhnout okno jsou zaplaťpánbůh alespoň pro tyto výkony vyautované...nehledě na to,že se jedná o vysloveně hnusná vozidla patřící spíš do ulic mezi tramvaje.
03.05.2010 (14:39)  
Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že o nějakou popularizaci železniční dopravy a integrovaného systému tu až tak moc nejde... Ostatně i představa člověka, který se nechá k přesednutí na vlak z auta přemluvit díky jízdě 830/850kou je mi zahalena značně silnou mlhou abstraktna:-).
registrovaný uživatel BigDye 
03.05.2010 (14:38)  
Ad popularizace - hned na první jízdě byla vytíženost víc než slušná. A čtečky na Opencard jsou.
03.05.2010 (14:13)  
babilon: Tak doslova plná integrace to není, ale každopádně je to něco více než u pravidelných vlaků. Pak máme mít použitelný IDS, když ani po hlavním městě neuznáváme jednotlivé jízdenky. A zrovna tady nevím, jestli je na místě zmínka o zatraktivnění železnice v Praze, dokud ty pravidelné spoje nejezdí aspoň každou hodinu, troufám si říct že jsou k ničemu (přitom třeba pro obyvatele sídliště Řepy by to mohla být atraktivní cesta do centra - s lepším vozidlem než 810). Jinak už loni byl do PID zaintegrován Posázavský motoráček, nevím jak ten Polabský.

Miroslav Zikmund: Teoreticky vzato, brání něco tomu, aby se vozidlo, od jehož typu něco jezdí v pravidelném provozu, označovalo jako historické? Třeba lokomotivy na Mariazellerbahn z roku 1911, ty denně vozí běžné pravidelné spoje s běžným tarifem ÖBB.
registrovaný uživatel basnik  mail  
03.05.2010 (13:30)  
Chápu to správně, že vlakové čety zde budou vybaveny i čtečkami na opencard? Nebo budou platné pouze 'papírové' jízdní doklady?
03.05.2010 (13:28)  
Když už se povedla plná integrace u těchto mimořádných vlaků, nešla by zařídit i u těch pravidelných?
03.05.2010 (13:18)  
Pochybuji, že motorovým vozem z poloviny minulého století zpopularizují železniční dopravu v Praze. Jo, kdyby tam místo KŽC vybrali RegioJet s Desirem, tak to bude popularizace zaručena. Všechna média a diskuzní fóra okamžitě naplněna :-)).
03.05.2010 (13:17)  
Bohuzel jsou, protoze CD maji vsechny muzejni motoraky vazane na pravidelne vykony v Klatovech a Olomouci...
03.05.2010 (13:15)  
Ano, dopravce KŽC Doprava, s.r.o., coby vlastník kolejového vozidla M 286.1008 vyrobeného o dva roky dříve, v roce 1966 ...
Akorát drobet nesedí to označení "historický motorový vůz", jsou-li vozidla téže řady v pravidelném provozu ČD ...
03.05.2010 (13:11)  
V záhlaví JŘ je uveden provozovatel SŽDC a KŽC-D. Z toho tedy plyne, že ČD jsou opět mimo hru? FRK
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko