Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.
Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.
Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.
Zdroj: ROPID
A nezabudnime, že by tu stále malo platiť legendárne "È pericoloso sporgersi" (chudák Jan Perner...). Alebo nie je možné sa z vlaku dívať, kým človek nevystrčí hlavu do prievanu? To sa ešte divím, že nikto nepovedal SBB, že to s tými Panoramawagen vyriešili úplne blbo, pretože z toho človek vlastne nič neuvidí.
Tak už byl Voyageur rychlejší...Tarif dopravce je na http://www.kzc.cz/clanek-detail/osobni_doprava_vyletni_vlaky/prazsky_motoracek/cz::action:31101
Úplně dole na stránce je v závorce uvedena "plná integrace", kteréžto tvrzení možná bylo příčinou původních nedorozumění.
Ve vlacích KŽC Doprava, s.r.o. Pražský motoráček platí pouze předplatní jízdenky PID (měsíční, čtvrtletní, roční) v aplikaci OpenCard nebo průkazka s kuponem. Jednotlivé jízdenky za 26 Kč zde zatím neplatí.
zvýšení rozpočtu běžných výdajů pro PID (prostřednictvím příspěvkové organizace ROPID) v kap. 0329, § 2242 o částku 2.500 tis. Kč na financování provozu „Pražského motoráčku“ ve dnech pracovního volna a pracovního klidu v období 1.5. - 31.10.2010 za současného snížení neúčelové rezervy kap. 1016 - Pokladní správa, § 6409 o stejnou částku
...
ukládá řediteli ROPID
zajistit smluvně provoz "Pražského motoráčku" v letech 2010 - 2015 v rozsahu dle bodu I. tohoto usnesení
...
ukládá radnímu Šteinerovi
zapracovat do návrhu rozpočtu hl.m. Prahy na rok 2011 a do rozpočtového výhledu na léta 2012 až 2015 každoročně částku 2.500 tis. Kč na provoz "Pražského motoráčku" v rozsahu dle bodu I. tohoto usnesení
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.