..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
04.05.2010 (23:00)  
Josef Kamiš: pokud se do toho malého okna vejde jeden člověk, tak ostatní cestující z vyhlídky uvidí maximálně jeho prdel a vzhledem k vysokým opěradlům neuvidí ven ani z ostatních oken. Zažito osobně na řadě historických jízd.
04.05.2010 (22:49)  
Josef Kamiš: no mňa by ten zásadný rozdiel napríklad celkom zaujímal. Keď si totiž porovnám veľkoplošné panoramatické okno, cez ktoré by Prahu uvidel prakticky každý, a malý štvorcový drevený rám, do ktorého sa v lepšom prípade zmestia dvaja ľudia, opierajúci sa o spustenú sklenú tabuľu, tak mi čo do výhľadu lepšie vychádza Desiro.
A nezabudnime, že by tu stále malo platiť legendárne "È pericoloso sporgersi" (chudák Jan Perner...). Alebo nie je možné sa z vlaku dívať, kým človek nevystrčí hlavu do prievanu? To sa ešte divím, že nikto nepovedal SBB, že to s tými Panoramawagen vyriešili úplne blbo, pretože z toho človek vlastne nič neuvidí.
04.05.2010 (22:22)  
Jugy: Samozřejmě že má šanci se legálně svézt, jen vysolí 50 Kč (v případě celé trasy) za jízdenku společnosti KŽC Doprava, kterou mu vydá její průvodčí ve vlaku.

Tak už byl Voyageur rychlejší...Tarif dopravce je na http://www.kzc.cz/clanek-detail/osobni_doprava_vyletni_vlaky/prazsky_motoracek/cz::action:31101

Úplně dole na stránce je v závorce uvedena "plná integrace", kteréžto tvrzení možná bylo příčinou původních nedorozumění.
04.05.2010 (22:20)  
Jugy, pletete se. Náhodný cestující nebo mimopražský - nedržitelé předplatních jízdenek mají šanci, protože prodej jízdenek je zajištěn ve vlaku dle tarifu dopravce. Navíc ve vlaku platí též Tarif PID. Čtěte poznámku 3 pod jízdním řádem. Odkaz je pod článkem, ale raději ještě jednou http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/tiskovka_2010-04-30_motoracek-jr.pdf
registrovaný uživatel Jugy  mail  
04.05.2010 (21:52)  
Vynikající! Takže náhodný cestující nebo mimopražský (oba nedržitelé předplatních jízdenek) nemají vůbec šanci se tímto vlakem legálně svézt. To se zase na radnici musel někdo hóóódně zamyslet...
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.05.2010 (21:22)  
Odpověď od KŽC:
Ve vlacích KŽC Doprava, s.r.o. Pražský motoráček platí pouze předplatní jízdenky PID (měsíční, čtvrtletní, roční) v aplikaci OpenCard nebo průkazka s kuponem. Jednotlivé jízdenky za 26 Kč zde zatím neplatí.
04.05.2010 (21:04)  
Rada hlavního města Prahy schvaluje (dne 4.5.2010)
zvýšení rozpočtu běžných výdajů pro PID (prostřednictvím příspěvkové organizace ROPID) v kap. 0329, § 2242 o částku 2.500 tis. Kč na financování provozu „Pražského motoráčku“ ve dnech pracovního volna a pracovního klidu v období 1.5. - 31.10.2010 za současného snížení neúčelové rezervy kap. 1016 - Pokladní správa, § 6409 o stejnou částku
...
ukládá řediteli ROPID
zajistit smluvně provoz "Pražského motoráčku" v letech 2010 - 2015 v rozsahu dle bodu I. tohoto usnesení
...
ukládá radnímu Šteinerovi
zapracovat do návrhu rozpočtu hl.m. Prahy na rok 2011 a do rozpočtového výhledu na léta 2012 až 2015 každoročně částku 2.500 tis. Kč na provoz "Pražského motoráčku" v rozsahu dle bodu I. tohoto usnesení
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
04.05.2010 (19:54)  
To Juraj Kováč...doufám,že nemusim zdlouhavě popisovat jaký je rozdíl mezi stahovacím a pevným byť sebepanoramatičtějším oknem
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
04.05.2010 (19:43)  
To Jiří Průša...nemyslím si,že by si i osoba vlakem dlouhodobě nejezdící nevšimla jinak natřeného a tvarovaného motoráku oproti vozidlům ze současného provozu.Nasazovaná vozidla na tento výkon jsou zcela evidentně historická ať už z pohledu laika tak i pohledu zasvěcených.
04.05.2010 (19:15)  
Sorry, možná jsem se nechal včera trochu unést. Mě spíš mrzí, že jsme všichni házeni do jednoho pytle. Jinak s mnoha slovy napsaných v tom příspěvku sám souhlasím.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko