..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
04.05.2010 (17:46)  
M.Z.: Mate pravdu, i ja muzu byt freelance zlocinec :-)
04.05.2010 (14:13)  
Výletní vlak jako propage žel. dopravy po Praze? není to trošku protimluv? Buď mám výletní vlak kam se hodí "historická" vozidla nebo vlak která ma něco propagovat a tam jsou vhodnější nová vozidla a patřičná prezentace. Objevíli tento výletní vlak náhodný cestující (resp. osoba vlakem dlouhodobě nejezdící) tak si řekne hm stejné jako před třiceti lety(né že by to tak ve velké časti ČR tak nebylo,ale není tak všude) a znovu vlak nepoužije.
04.05.2010 (13:55)  
Pojem "socka" se ani nemusí vztahovat k tomu, jestli je ta příslušná MHD kvalitní nebo není. Stačí to jako názor "normálního" člověka, který samozřejmě do práce jezdí po městě autem, a to i když je to MHD rychlejší. "Sockou" jedou ti, co si to autem nemůžou dovolit. Naproti tomu ve Švýcarsku je takový člověk úplně out, protože tam se za cestování MHD nestydí a čistota ovzduší jim není lhostejná. A ne že by tam neměli vozidla s malými větracími okénky (např. jednotky RhB na S-Bahn Chur).

Miroslav Zikmund: Já se nijak nebráním tomu, říkat bertám historická vozidla, ale na druhou stranu ani netvrdím, že se jim všem tak vždy musí říkat. Když jsem loni dělal akci právě s M 286.1008, také jsem to neváhal nazvat historickým vlakem, ačkoliv řada 851 je pro mě jinak prostě jeden z motoráků ČD.
04.05.2010 (12:56)  
tomino151 : být zaměstnancem zločinecké organizace neznamená být zločincem ... , tak jako zločincem může být zaměstnanec nezločinecké organizace ...

Tomáš Kraus : řekl bych, že především zdravý rozum.
Nikde není přesně definováno, co to je historické vozidlo, z tohoto pohledu byste musel za vlak vedený "historickým" vozidlem označit i řadu vlaků vezených barčami z roku 1966 nebo žabotlamem z roku 1964 (001-002).
Z tohoto úhlu pohledu byste totiž mohl všechna DKV - nejen to v Lužné - označit za Depo historických kolejových vozidel ...
04.05.2010 (12:42)  
Jo 15T bez klimošky s malýma větracíma štěrbinama dle nejnovější normy. To bude bomba v pražské MHD. Tam to bude smrdět i bez bezďáčů.
04.05.2010 (12:33)  
Topič) Ne, že bych tyhle linky neznal. Žabákama na S9 jsem jezdíval na Hostivařské koleje, 22 nebo i 18 jsou na tom co do vozového parku podobně – už, aby měly ty 15T ForCity papíry – a obě pravidelně zkouším cestama na Vypich/Větrník. No a 133 je vůbec luxus, i když já mám většinou štěstí na ty nové autobusy, když jedu na Právnickou fakultu.

Ale furt, nesouhlasím, že označení "socka" je neutrální a adekvátní k PIDu. Může být sakra hůř.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
04.05.2010 (12:26)  
Josef Petrák: Ono asi každý může mít jiné zkušenosti s MHD. Já jezdím od náš ze Žižkova do centra nejčastěji tramvají č.9, což je linka proslulá výskytem kapsářů (hned po č.22) a díky své dlouhé trase vedoucí přes centrum také téměř permanentní přítomností smrdutých bezdomovců, kteří příliš cestování nezpříjemní. Další možností je autobus č.133, což je většinou kloubová Karosa s vymláceným podvozkem, otřesně ušmudlanými sedačkami a špinavým interiérem. Když přijede nízkopolažní varianta, je to o něco lepší, ale nesmí být venku příliš teplo, protože vyvětrat nacpaný autobus těmi několika škvírami vydávanými za větrací okénka je zcela nemožné a stačí jet pár stanic, aby člověk s pocitem značné úlevy z autobusu vystoupil. No a pak stačí nastoupit třeba do PID žabáka na Masaryčce a protože s kočárkem obsazeným dítětem je prakticky jediné místo na cestování na plošině u dveří, tak druhé dítě posadíš na rozvrzanouí sedačku vedle ukrutně smradlavého hajzlíku a celou cestu si říkáš, jak je dobrý, že jsou děti očkovaný proti žloutence, když vidíš jak zahumusenými hromadnými dopravními prostředky´cestuješ.
04.05.2010 (12:08)  
Sim) "Socka" neutrální není, ani v jednom ze svých významů. Nebo by Vám nevadilo, kdybych Vás takto označil? :) Šukafon, jak už bylo napsané, je spíš posměšné, ale taky to není citově neutrální.

Koženka, gumokol, to jsou jen pojmy vycházející z konstrukce daného dopravního prostředku. Z čeho ale vychází mnou kritizované slovo? No a krtek – nedělá snad krtek díry v zemi? :)
registrovaný uživatel Sim 
04.05.2010 (11:57)  
Josef Petrák > ... zatimco "gumokol" ve vas neco pozitivniho, nebo aspon neutralniho evokuje? Ja si nemuzu pomoct, ale ciste neutralni vnimam oznaceni auto, autobus, nakladak, kamion, dodavka ... podobne jako oznaceni MHD, mestska, tramvaj, metro, trolejbus. Nebo treba CeDe, Cargo, SA.

Vyrazy jako krtek, socka, gumokol, matka/dcera, nakladka nebo zlutobus uz samy o sobe nejak "pribarvene" jsou, ovsem nic to jeste nerika o tom, kterym smerem. A muze to samosebou byt negativni i pozitivni. Fakt nechapu, proc hledat prizvuk tam, kde neni.

Nebo vam snad prijde oznaceni sukafon a kozenka jako urazlive? Pritom zrovna u techdle dvou oznaceni bych jakousi predpojatost citil i u sebe...

Edit: koukam ze pisu zatracene pomalu a zrovna sukafon uz tu nekdo vytah driv, nez jsem to dopsal :-)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.05.2010 (11:54)  
Já nevím jak pro vás, ale "šukafon"... Ano, používá se to běžně, a ano, má to pro mě negativní konotaci... Ono se toho o šukafonu neříká moc pozitivního, většinou jen že by měly zmizet, takže tady to jaksi nevadí... Nebo možná spíš hanlivé označení je to označení posměšné...
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko