..: Výměna strojů mezi ČD a PKP pokračuje :..

EP09-025Česko, Polsko – Již několik měsíců můžeme na českých s slovenských tratích potkat polské stroje EP09 jezdících na vlacích z Polska do Bohumína a EU07 na osobních vlacích do Čadce na Slovensku. Podobně mohou i Poláci vídat české lokomotivy řady 163 v Krakově nebo až v Řešově. Podle zdroje v PKP Cargo bude v příštím grafikonu výměna strojů mezi ČD a PKP pokračovat a počet zajímavostí na železničních tratích (jak v Česku, tak i v Polsku) bude ještě větší.

Několik novinek pro příští GVD:

  • EU07 s R 208/209 Vltava pojede až do Prahy
  • EU07 se objeví také v Letohradu, kam přiveze rychlíky z Vratislavi, které budou pokračovat dále do Prahy
  • ČD 163 obslouží Zr 334/335 Skalnica na celé cestě
  • 163 pojede také s EC 240/241 Wawel, který pojede ve směru Krakov - Hamburk - Krakov. Řada 163 ČD vlak povede v úseku Krakov - Legnica - Krakov
  • Na Ostravsku se zvětší počet vlaků obsluhovaných jednotkami EN57 nelichotivě v Česku přezdívanými jako "Dřevolino", které se objeví také v Jablunkově-Návsí
  • ČD 810 se vrátí na přeshraniční osobní vlaky do polského Międzylesie

Zdroj: pl.misc.kolej, vlastní zjištění


SMall42 Poslat mail autorovi | 5.11.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
05.11.2008 (19:15)  
No to se srovnávat dá, už jen proto, že auta jezděj rychlejc než lokomotivy na naší a polské dráze. Proto musí být lépe osvětlená, ne?? Výhoda pro vlak je, že je hlučnější a je slyšet z větší dálky. Tam se nějaká nižší kvalita osvětlení dá schovat. Nevýhoda je hmotnost a brzdná dráha.

A s petrolejem si mne teda dost pobavil... To je pěkná kravina.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
05.11.2008 (19:11)  
A co se stalo s těmi lokomotivami z Itálie, ty k nám nemohou? Kolik jich vůbec v polsku mají, morálně zastaralé nejsou. Ty k nám mohou?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.11.2008 (19:07)  
infected.bass: Ano, ale v době, kdy poláci začali montovat lucerny (60-70 let zpět?), se u nás svítilo málem petrolejem, a i následující osvětlení se prostě tomzhle nemohlo vyrovnat. První pořádní světla jsou právě až ta LEDková, ale t yse montují posledních pět let sériově, deset let na úrovní experimentů...a nesrovnávej auto s vlakem, to je trošku jiná liga - nejen co se hmotnosti a velikosti týče.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
05.11.2008 (19:07)  
infected.bass: v čem je problém vyfotit Vltavu?
05.11.2008 (18:53)  
Grill: Souhlasim, že fíra musí jet s tím co nafasuje. To je jasný a je to bez diskuze. Na druhou stranu trochu nevidím logiku zaměstnavatele zhoršovat zbytečně pracovní podmínky svým zaměstnancům. Pokud vlastním něco moderního, tak je logické, že zaměstnanec nebude rád, když mu ztížím podmínky morálně zastaralým strojem, ale věc názoru.

Co se týče toho focení, fakt jsem zvědavej, jak moc si asi Vltavu pofotíte, ale pokud ten krumpl, bude jezdit třeba na Hradec, tak proč ne.

A poslední bod s čím nemohu souhlasit, jsou ty lampy, viděl jsem to jednou v Plavči a tvrdit, že LEDky sítí míň je nehorázná lež. Viděl jsem to na vlastní oči. Ledky jsou jasné a pronikavé. Kdežto tohle je žluté byť větší. Proč se asi na moderní sporťáky montují LEDky například do křížků, kdyby jen stačilo mít velká vyklápěcí světla? Která by podle tebe byla účinější.
registrovaný uživatel chio 
05.11.2008 (18:47)  
Tak teď jednu technickou: neví někdo, na kterým vlacích má jezdit EN57?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.11.2008 (18:41)  
Paráda, konečně bude na co koukat a co fotit :o) . Nějaké malicherné rozepře o tom, že se tadytomu fírovi nelíbí tohle, a tomuhle tamto, jsou k smíchu. Tu máš stroj, a jezdi, jsi za to placen. A pokud má někdo morální problém s tím, že se budou "vyměňovat" nesrovnatelné stroje, ať už vzhledově ši technologicky, měl by zajít na vyšetření - pravděpodobně trpí nemocí, zvanou šotoultráštví první kategorie. Viděli jste někdy svítit polskou mašinu s "lucernami", že tak machrujete? Není to jen pro srandu...a prostě se smiřte s tím, že tam měli a mají jiné normy. Ony menší reflektory, které se momentálně montují třeba na ET-22, či polonizovaná šestikola, mají taky o něco větší svítivost, než naše LED i klasické bludičky.

SMall42: Dziękuje za wiadomość! Kocham maszyny z Polski... :o)
05.11.2008 (18:11)  
Jiří Průša : Na trati Praha – Warszawa jezdily skrz lokomotivy na Silesii (Ex 1/2). Bylo to v GVD 1974/75, ale pak to "ze dne na den" skončilo, protože pražské bobiny poláci "huntovali", i když oranžové polky (EP 05 ????) byly v podstatě stejné.
"Polky" neměly VZ a tedy ani opakovač. V pražském depu byly na Silesii určeny 3 mašiny, které měly na kastli výstražné bílé štítky s červeným bleskem a polském textem.
Nejsem si jist, zda ta Silesia nejezdila i rok před tím (1973/1974), ale mám zato, že na Hutníku to nebylo. Ten jezdil do Warszawy denně jen v létě, v zimním období jezdil jako nepárový z Bohumína do Prahy. Lokomotiva pro Hutníka jezdila na R 609 (z Prahy jako k službě pohotová za vlakovou, z Přerova v závěsu). Souprava se vozila do Bohumína na R 603.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
05.11.2008 (17:36)  
A proč nám ty peršingy radši poláci nevyrovnájí vozy Bdmnu? To by bylo daleko užitečnější.
05.11.2008 (17:35)  
Je dobře, že Międzylesie je uvedeno tak, jako v Polsku, neboť na území Česka se nachází několik obcí s tímto názvem, čímž by tak vznikal problém s geografickým určením.

To all: Přátelé, diskutujme na rozumné úrovni a neslovíčkařme. Vždyť téma zajíždění těchto strojů je více než zajímavé a nabízí mnoho zajímavého, nejen pro fotografy
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko