..: Taktová doprava na Olomoucku expanduje :..

Regionova, foto: Louis ArmstrongOlomouc - Od nového GVD bude na trati č. 275 zavedena taktová doprava v úseku Olomouc - Drahanovice. Navíc by trať měla být od první změny zaintegorvána do IDSOK v úseku z Olomouce do Náměště na Hané. Na trati bude v pracovní dny hodinový interval od 4 do 22 hodin (o víkendu zatím dvouhodinový). Některé vlaky budou vedeny do Drahanovic, zbývající vlaky do Náměště na Hané. České dráhy na spoje nasadí jednotky Regionova, které umožní dle konečného návrhu poskytnout službu přepravy cestujících na vozíku, stihnout navržené jízdní doby i obrat na volné trati v zastávce Náměšť na Hané. Vlak vyjede z olomouckého hlavního nádraží každou hodinu v X:31, první vlak do Náměště na Hané vyjede již ve 4:21. Na hlavním nádraží v Olomouci tak budou mít osobní vlaky z trati 275 nově přípoje na osobní vlaky do a ze všech směrů.

Přečíslované tratě 273 a 275, foto: PPeťaCestující jistě uvítají zaintegrování do IDSOK, jelikož je trať vedena po velké části územím města Olomouce a nabízí řadu zajímavých vazeb na městskou hromadnou dopravu. Tratě č. 273 a 275 budou díky novému provoznímu konceptu přečíslovány. Od nového GVD bude dnešní trať 275 zkrácena do Drahanovic. Úsek ze Senice na Hané do Prostějova bude nově veden pod tratí 273 Červenka - Prostějov přes Litovel a Senici na Hané, kudy nově pojedou přímé vlaky každé dvě hodiny. Podobné úpravy se chystají i na dalších tratích v regionu.

námět: Olomouckamhd.ic.cz a stránky o trati 275, mapové podklady: mapy.cz


PPeťa | 16.10.2008 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mira 
16.10.2008 (10:53)  
I když je to pěkné tak nevím kolik cestujících nalákají, když vlakem je to z Náměště přes 4 zóny=24Kč, a busem jenom přes 3=18Kč. Navíc nechápu nezastavování v Hejčíně. Je tam gympl, pak pobočka přírodovědecké fakulty a taky tam okolo bydlí dost lidí.
registrovaný uživatel radekc 
16.10.2008 (8:55)  
Je to dobré i pro využití jako MHD. Mezi Olomouc Hl. n. a Olomouc Město jseo ještě dvě zastávky a všechny jsou prakticky v centru města.
16.10.2008 (8:53)  
karosa: Však právě proto tam ten souběh v číslování je. Když chce člověk jet ten kousek vlakem z Olomouce do Náměště, velmi nerad to bude hledat na dvou různých tabulkách. Dovedete si představit, že by pražská "městská linka" byla rozepsaná zvlášť na tratích 091 a 011? Myslím že je otázkou času, kdy SŽDC přejde po vzoru DB z "traťových" tabulek na "linkové" - v mnoha případech se to samozřejmě shoduje, resp. postupně se upravuje číslování tratí.
16.10.2008 (8:47)  
rozhodne vice takovychto kroku! jsem pro
16.10.2008 (8:40)  
Rozhodně dobrý krok pokud je tam slušná frekvence
registrovaný uživatel karosa  mail  
16.10.2008 (7:26)  
A nebylo by vhodnější při tom přečíslování trat 275 ukončit v Senici n.H.,než ji vést jako souběh s 273 těch asi 6 km do Drahanovic? Určitě by to bylo pro cestující, kteří hledají spojení v knižních JŘ, přehlednější.
registrovaný uživatel Jim  mail  
16.10.2008 (7:13)  
A co 310ka?? Ta bude přece taky v hodinovém taktu!!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko