..: Taktová doprava na Olomoucku expanduje :..

Regionova, foto: Louis ArmstrongOlomouc - Od nového GVD bude na trati č. 275 zavedena taktová doprava v úseku Olomouc - Drahanovice. Navíc by trať měla být od první změny zaintegorvána do IDSOK v úseku z Olomouce do Náměště na Hané. Na trati bude v pracovní dny hodinový interval od 4 do 22 hodin (o víkendu zatím dvouhodinový). Některé vlaky budou vedeny do Drahanovic, zbývající vlaky do Náměště na Hané. České dráhy na spoje nasadí jednotky Regionova, které umožní dle konečného návrhu poskytnout službu přepravy cestujících na vozíku, stihnout navržené jízdní doby i obrat na volné trati v zastávce Náměšť na Hané. Vlak vyjede z olomouckého hlavního nádraží každou hodinu v X:31, první vlak do Náměště na Hané vyjede již ve 4:21. Na hlavním nádraží v Olomouci tak budou mít osobní vlaky z trati 275 nově přípoje na osobní vlaky do a ze všech směrů.

Přečíslované tratě 273 a 275, foto: PPeťaCestující jistě uvítají zaintegrování do IDSOK, jelikož je trať vedena po velké části územím města Olomouce a nabízí řadu zajímavých vazeb na městskou hromadnou dopravu. Tratě č. 273 a 275 budou díky novému provoznímu konceptu přečíslovány. Od nového GVD bude dnešní trať 275 zkrácena do Drahanovic. Úsek ze Senice na Hané do Prostějova bude nově veden pod tratí 273 Červenka - Prostějov přes Litovel a Senici na Hané, kudy nově pojedou přímé vlaky každé dvě hodiny. Podobné úpravy se chystají i na dalších tratích v regionu.

námět: Olomouckamhd.ic.cz a stránky o trati 275, mapové podklady: mapy.cz


PPeťa | 16.10.2008 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
16.10.2008 (18:56)  
karosa: myslím, že takto je to v pořádku. Podle mě jsou lepší dva různé traťové jízdní řády pro stejný úsek, než aby 1 vlak jel přes 2 různé tratě.
Ještě k jiné věci - je zajímavé, že až do Drahanovic jedou jen některé vlaky, přitom jde jen o 2 km a Drahanovice mají jistě spádovost spíš k Olomouci, než k Prostějovu nebo snad Litovli. Já bych tedy vedl všechny vlaky z Olomouce až do Drahanovic.
registrovaný uživatel karosa  mail  
16.10.2008 (18:49)  
PPeťa,14.17: Nemyslel jsem samozřejmě, aby vlaky končily v Senici n. H.,měl jsem na mysli pouze číslování tratě. Vlaky z Olomouce by samozřejmě jezdiy dál až do Drahanovic,resp. Náměště n. H.
Twix: Proč by to mělo být složitější? V obou tabulkách by přece byly,tak,jako doposud, řádky: Jede ze/do stanice a v nich by mohl být eventuelně uveden i čas příjezdu/odjezdu do Náměště/Olomouce,tak, jako je to i u jiných podobných tabulek, kde jsou souběhy dvou,nebo i tří tratí,(032/045/047, 113/114, 113/126,130/131, 126/160 apod.)
registrovaný uživatel Racek 
16.10.2008 (18:26)  
DJ: no jo, do Nového Jičína jezdí zase Suchdolíno ;-)
registrovaný uživatel DJ 
16.10.2008 (17:50)  
Milan jbc:
jasně, že je to v podstatě křáp, ale v rámci finančních možností... Alespoň došlo k modernizaci interiéru a použití atraktivního vnějšího nátěru, který v neznalých lidech vyvolává dojem, že jde o zcela nové vozidlo.
I já jsem zaregistroval u lidí dojmy jako "není to německý?" nebo známé "jé, malý Pendolíno" (viz Slovácké Pendolino).
16.10.2008 (17:26)  
Dobrý den pánové. Tak dnes jsem se svezl z Vesce u Liberce do Jabloneckých Pasek 814. Neboli 814+014+814. A právě dnes jsem mohl sledovat to, co sledují strojvedoucí na této soupravě na této trati při dešti a jiném nepříznivém počasí. Možná nejen zde. Opět mohu potvrdit, že rekostrukce 810 a 010 Pars Šumperk nezvládl. Souprava se silně prokluzovala, neustále vytáčení motoru a následné silné klesání výkonu . To neustále dokola. A také neuměrně spadla rychlost. Od Proseče do Jablonce nad nisou dolní nádraží jsme jeli krokem. A kdyby jsme neprojížděli toto nádraží, tak bychom jeli krokem i do Jablonce nad Nisou hlavního nádraží. Pomalu jsme jeli i do Jabloneckých Pasek. Strojvedoucí 2 krát za cestu strkal písek do igelitky z pískovače. V igelitce byli dirky. Nic dalšího jsem si nevšiml, nebyl čas. Musel jsem jít. Jedna hnací náprava na 1 hnacím vozidle je u této soupravy nepochopitelný nedostatek. Nechápu, jak toto vozidlo mohly schválit jako modernizované vozidlo určené pro provoz na hornatém terénu trati. 814 trio má pouze dvě hnací nápravy. Dle mého i balast na této jednotce by zlepšil její adhezní výsledky. A přitom právě na trati 036 zjistili, že trio 814 má adhezní problémy. A dle mého bude mít problémy na podobných tratích v ČR.
Proto musím konstatovat, že celkem povedené vozidlo je díky jedné hnací nápravě a i dvounápravovému podvozku křáp .Nic než nafouknutá bublina. Dokonce i v obloucích o malém poloměru více bouchá do stran než vozdlo 810 a 010. A také mi připadá, že i odpružení jednotky je horší.Pokud ovšem odružení jednotky horší není, potom se zhoršil stav trati 036.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
16.10.2008 (16:31)  
(OT) Miroslav Zikmund: Před 20 lety toho bylo víc, co by bylo považováno za "vážnou duševní poruchu" při prosazování zavedení - demokracií počínaje, přes odchod spřátelených vojsk, volné cestování po světě... :-(
16.10.2008 (15:18)  
Před 20 lety byly požadavky na taktovou dopravu považovány za vážnou duševní chorobu.
registrovaný uživatel DJ 
16.10.2008 (11:21)  
O tom nezastavování v Hejčíně se diskutovalo už i jinde a pro hodně lidí bylo s podivem, proč, když už se musí jedna zastávka/stanice projíždět, se "neodstřelí" Řepčín. Ten je odlehlejší a je do něj zřejmě nižší přepravní poptávka než do Hejčína.
16.10.2008 (11:12)  
A teď dokonce vidím, že ten zcela nesystémový 14006 ještě kolem Řepčína ohne 14007 - no to je ale strašné!
16.10.2008 (11:10)  
Ad mira:
1) Hejčín - nejspíše tam půjde o dodržení systémové jízdní doby mezi hl. n. a Příkazy. Je to vidět z toho zcela nesystémového vlaku 14006 - ten tam staví. Jen je skoda, že grafikon není plně sysmetrický dle 00,30. Bohužel je nutné dělat ústupky.
2) Tarif se dá změnit, pokud bude někdo přemýšlet.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko