Olomouc - Od nového GVD bude na trati č. 275 zavedena taktová doprava v úseku Olomouc - Drahanovice. Navíc by trať měla být od první změny zaintegorvána do IDSOK v úseku z Olomouce do Náměště na Hané. Na trati bude v pracovní dny hodinový interval od 4 do 22 hodin (o víkendu zatím dvouhodinový). Některé vlaky budou vedeny do Drahanovic, zbývající vlaky do Náměště na Hané. České dráhy na spoje nasadí jednotky Regionova, které umožní dle konečného návrhu poskytnout službu přepravy cestujících na vozíku, stihnout navržené jízdní doby i obrat na volné trati v zastávce Náměšť na Hané. Vlak vyjede z olomouckého hlavního nádraží každou hodinu v X:31, první vlak do Náměště na Hané vyjede již ve 4:21. Na hlavním nádraží v Olomouci tak budou mít osobní vlaky z trati 275 nově přípoje na osobní vlaky do a ze všech směrů.
Cestující jistě uvítají zaintegrování do IDSOK, jelikož je trať vedena po velké části územím města Olomouce a nabízí řadu zajímavých vazeb na městskou hromadnou dopravu. Tratě č. 273 a 275 budou díky novému provoznímu konceptu přečíslovány. Od nového GVD bude dnešní trať 275 zkrácena do Drahanovic. Úsek ze Senice na Hané do Prostějova bude nově veden pod tratí 273 Červenka - Prostějov přes Litovel a Senici na Hané, kudy nově pojedou přímé vlaky každé dvě hodiny. Podobné úpravy se chystají i na dalších tratích v regionu.
námět: Olomouckamhd.ic.cz a stránky o trati 275, mapové podklady: mapy.cz
Ještě k jiné věci - je zajímavé, že až do Drahanovic jedou jen některé vlaky, přitom jde jen o 2 km a Drahanovice mají jistě spádovost spíš k Olomouci, než k Prostějovu nebo snad Litovli. Já bych tedy vedl všechny vlaky z Olomouce až do Drahanovic.
Twix: Proč by to mělo být složitější? V obou tabulkách by přece byly,tak,jako doposud, řádky: Jede ze/do stanice a v nich by mohl být eventuelně uveden i čas příjezdu/odjezdu do Náměště/Olomouce,tak, jako je to i u jiných podobných tabulek, kde jsou souběhy dvou,nebo i tří tratí,(032/045/047, 113/114, 113/126,130/131, 126/160 apod.)
jasně, že je to v podstatě křáp, ale v rámci finančních možností... Alespoň došlo k modernizaci interiéru a použití atraktivního vnějšího nátěru, který v neznalých lidech vyvolává dojem, že jde o zcela nové vozidlo.
I já jsem zaregistroval u lidí dojmy jako "není to německý?" nebo známé "jé, malý Pendolíno" (viz Slovácké Pendolino).
Proto musím konstatovat, že celkem povedené vozidlo je díky jedné hnací nápravě a i dvounápravovému podvozku křáp .Nic než nafouknutá bublina. Dokonce i v obloucích o malém poloměru více bouchá do stran než vozdlo 810 a 010. A také mi připadá, že i odpružení jednotky je horší.Pokud ovšem odružení jednotky horší není, potom se zhoršil stav trati 036.
1) Hejčín - nejspíše tam půjde o dodržení systémové jízdní doby mezi hl. n. a Příkazy. Je to vidět z toho zcela nesystémového vlaku 14006 - ten tam staví. Jen je skoda, že grafikon není plně sysmetrický dle 00,30. Bohužel je nutné dělat ústupky.
2) Tarif se dá změnit, pokud bude někdo přemýšlet.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.