Olomouc - Od nového GVD bude na trati č. 275 zavedena taktová doprava v úseku Olomouc - Drahanovice. Navíc by trať měla být od první změny zaintegorvána do IDSOK v úseku z Olomouce do Náměště na Hané. Na trati bude v pracovní dny hodinový interval od 4 do 22 hodin (o víkendu zatím dvouhodinový). Některé vlaky budou vedeny do Drahanovic, zbývající vlaky do Náměště na Hané. České dráhy na spoje nasadí jednotky Regionova, které umožní dle konečného návrhu poskytnout službu přepravy cestujících na vozíku, stihnout navržené jízdní doby i obrat na volné trati v zastávce Náměšť na Hané. Vlak vyjede z olomouckého hlavního nádraží každou hodinu v X:31, první vlak do Náměště na Hané vyjede již ve 4:21. Na hlavním nádraží v Olomouci tak budou mít osobní vlaky z trati 275 nově přípoje na osobní vlaky do a ze všech směrů.
Cestující jistě uvítají zaintegrování do IDSOK, jelikož je trať vedena po velké části územím města Olomouce a nabízí řadu zajímavých vazeb na městskou hromadnou dopravu. Tratě č. 273 a 275 budou díky novému provoznímu konceptu přečíslovány. Od nového GVD bude dnešní trať 275 zkrácena do Drahanovic. Úsek ze Senice na Hané do Prostějova bude nově veden pod tratí 273 Červenka - Prostějov přes Litovel a Senici na Hané, kudy nově pojedou přímé vlaky každé dvě hodiny. Podobné úpravy se chystají i na dalších tratích v regionu.
námět: Olomouckamhd.ic.cz a stránky o trati 275, mapové podklady: mapy.cz
tolik místní reálie
Z autobusové stanice jede BUS / TRAM do Drahanovic minimálně 30 minut, tram z HLN k podchodu u Autobusového nádraží jede sice jen tři minuty, pěšky to bude tak 15, ale v konečném důsledku to vyjde na stejno (čekání na spoj, chůze atd.). Takže jízdní doba Olomouc hl.n. - Drahanovice žel. stanice bude vlakem i autobusem v podstatě stejná. Vlaku to v GVD 2008/2009 bude trvat 44 / 49 minut. Autobusová data nemám, ale pochybuji, že to bude gumovými koly (ve spojení s MHD nebo pěšmo) výrazně méně = polovička.
Ale když se na to podívám laicky: též nechápu důvod, proč nejsou hnány alespoň obě nápravy hnacího dílu, nebo proč není dosazen výkonnější motor.
Pokud se dá považovat vztah ČD - Pars jako standardní vztah zákazník - dodavatel, potom by se v zájmu oboustranné spokojenosti domluvit měli.
Nevíte prosím, jestli se budou dělat nějaké dodatečné úpravy na modernizované jednotce 814 trio? Je to přeci výrobek Pars Nova a dle mého se jedná o závažný nedostatek. Touto firmou bylo přeci prezentováno jako provozuschopné vozidlo určené pro hornatý terén. A pokud padá déšť, není to nic vyjímečného.
Jsou to běžné podmínky na trati. Dovolím si tvrdit, že by se mělo vozidlo reklamovat či po výrobci požadovat úpravu. Nebo se s ním dohodnout. Takhle to nejde. Přeci se nebude jezdit po žel. trati 036 10 km h tam, kde je traťová rychlost 50 km jen proto, že prší? Se na mě nezlob te, ale tento problém by se měl řešit. Jednotky budou třeba jezdit dalších 20 let. Je to závažný nedostatek.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.