..: V prosinci se mění tarif - bude dražší i spravedlivější :..

In-karta Praha - České dráhy dnes představily upravený tarif, který nabude platnosti se změnou jízdního řádu 14. 12. 2008. Změny jsou avizovány v dostatečném předstihu, aby si každý mohl spočítat, která nabídka je pro něj nejvýhodnější a případně si před prosincovou změnou stihl zakoupit svůj vytoužený průkaz či jízdní doklad v předprodeji. Co České dráhy chystají? Mírné plošné zdražení základního jízdného i některých dalších cestovních dokladů, zdražení zákaznického jízdného, sjednocení některých komerčních nabídek, především však zvýhodnění zákazníků využívajících bezhotovostní a samoobslužné způsoby prodeje.

Zavedením grafikonu se stává přežitkem především kilometrická banka, tzv. KMB. A nové nastavení komerčních nabídek to dává jasně najevo. Od prosince si předplatíte jeden vlakokilometr prostřednictvím KMB za jednu korunu, tedy zaplatíte za celou knížku 2000 Kč. Cena tak poprvé převyšuje zákaznické jízdné. A podle Tomáše Čecha, který je jedním z autorů tarifních nabídek ČD, je to spravedlivé. Dráhy prý nechtějí znevýhodnit 600 tisíc uživatelů zákaznických In–Karet. Jejich současní i budoucí držitelé se od prosince budou moci více zapojit do programu ČD Bonus a využívat i dalších výhod. Při platbě za lístek formou el. peněženky získají na konci 3 % z ceny všech plateb jízdních dokladů touto formou. Tři procenta slevy se poskytují i na další formy bezhotovostních či samoobslužných nákupů – přes eShop ČD, bezhotovostní platby u pokladny a také kontaktní centrum TeleTiket, kde je jistě zajímavou informací trvalé zrušení stokorunového servisního poplatku.

Sjednocují se i ceny slevových programů. Nově se ruší nabídka In–Junior. Pro mládež od 15 do 26 let zbývá klasická nabídka In–Zákazník za třetinovou cenu. Pořizovací náklady jsou tedy proti Juniorovi výrazně menší, ale sleva je jen 25 % z obyčejného jízdného. Tarif In–Zákazník bude nově stát 990 Kč na 3 roky, stejně tak i seniorský slevový program. Mládež bude "in" již za 330 Kč. Pro současné i budoucí majitele tarifu In–Gold se příliš nemění. Cena stoupá jen o 1000 na konečných 21 000 Kč.

Změna tarifu přinese i zdražování. V obyčejném jízdném se cena zvyšuje o 2 Kč na každém lístku bez ohledu na vzdálenost. Krátké vzdálenosti tedy podraží výrazně, dlouhé jen minimálně. Zástupci drah to zdůvodňují inflací, stoupajícími cenami paliv i energie, stejně jako vyššími personálními náklady. V kontrastu s tímto zdražením jsou úpravy cen rezervačních dokladů jen minimální. Klasická místa bude ke koupi za 70 Kč (dosud 86 Kč), pro majitele In–Karet za polovinu, cena rezervace SC se nemění, jen majitelé In–Karet nově zaplatí přesně poloviční cenu. Zákaznická místenka na pendolino podraží o 20 na nových 100 Kč.

Úpravám se nevyhnou ani ceny lístků ČDNet, který je nově za 450 Kč (+ 10 Kč), resp. skupinová za 900 Kč, REGIOnet za 150, resp. 300 Kč. U této nabídky nadále existujíce i mezinárodní nabídka společná s DB, která je ke koupi za cenu o 100 Kč vyšší, než vnitrostátní. SONE+ bude nově stát 150 (dříve 130 Kč), resp. 450 Kč pro použití v dálkových vlacích. Nově, kromě vnitrostátní a varianty SONE+DB je v přípravě varianta SONE+PKP. Podle ČD je tato tarifní nabádka v přípravě a není dojednán konečný paket tratí či spojů, ve kterých se bude lístek uznávat. Internetová jízdenka eLiška pro cesty mezi libovolnými krajskými městy zdraží ze 140 Kč na 160 Kč.

Jak všechny ujistili zástupci ČD, předprodej všech současných nabídek nebude nijak omezen a můžete si i 13. 12. 2008 kteroukoliv ze současných nabídek zakoupit.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.10.2008 (11:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 40      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pyro 
13.10.2008 (10:44)  
kuchi: kez by tomu tak bylo, je to v poradku, ale to co chteji udelat, jasne smeruje k uplnemu odbourani 50% slevy a zajiste se budou snazit at je to co nejdrive
13.10.2008 (9:28)  
Pendolino507 : měly by to být "exponované" spoje, tedy ten první nebo druhý z Ostravy a podvečerní spoj (spoje) z Prahy. Do jisté míry obdoba "slabých" a "silných" dní ZSSK nebo rozdílná výše příplatků jak to dělají (dělaly) SNCF u TGV.
Nicméně v tom případě by se měla zrušit "povinná rezervace". Kdo nebude mít místenku, pojede "stojmo", jako se jezdí v Rakousku, Německu, Švýcarsku ...
registrovaný uživatel kuchi 
12.10.2008 (20:46)  
pyro: Tarif Českých drah pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel platný od 14.12.2008 na straně 38 jasně upozorňuje že in-j lze zakoupit s platností nejpozději do 12.2.2012 (poznámka 22 na téže stránce), z čehož podle mě plyne že ČD nyní počítají se slevou Junior ještě následující 3 roky. Němel by v tom tedy byt problém. Jenže cestující míní, ČD mění...
registrovaný uživatel M 
11.10.2008 (23:50)  
IDS - mozna jen nektera (v "prime time") ostravska
11.10.2008 (22:52)  
Pendolino507 - že by to byla ta ostravská? Na jih jezdí prázdá, takže sleva na místence, která přiláká jakéhokoliv zákazníka je dobrá.
11.10.2008 (18:59)  
To M -9.10.2008 (22:15):i auto většinou-snad s výjimkou Prahy-jede tam,kde je nádraží. Většina autobusů také. A jestli je jízda autobusem levnější,jako že je a ještě víc bude,tak po tolikrát provolávaném zrušení jízdních výhod pro zaměstnance ČD prodělají.Nehledě na další,nezanedbatelný fakt:drtivá většina elektrikářů,mechaniků v depech a např. zabezpečováků se bez problémů uplatní někde blíž bydlišti. Ale elektomechanika pro el.trakci z ,,běžného"elektrikáře neuděláte za měsíc,to trvá léta.Takže další věc k zamyšlení.
11.10.2008 (17:54)  
Nejvíc mě asi na změně tarifu zarazila u místenek SC poznámka pod čarou: "Ve vlacích SC vyjmenovaných v jízdním řádu nelze uplatnit slevu Rail plus na místenku SC". Nevíte někdo, které vlaky SC to budou?
registrovaný uživatel jihad 
11.10.2008 (17:06)  
Co to tady pisete za BS, in-junior se na tri roky jeste uplne normalne objednat. Zkuste cd.eshop.cz
registrovaný uživatel M 
11.10.2008 (9:30)  
JTB - v zadnem scenari jsem nenapsal ani nenaznacil nic o neplneni smlouvy
registrovaný uživatel Pyro 
11.10.2008 (9:19)  
M: kdybych byl ve druhaku, tak nepisu ze jsem pravnik a hlavne bych o teto problematice moc nevedel, protoze bych mel pred prvnima statnicema(ve druhaku) a Obcan se zacina delat az potom.
Ostatni: rok jeste muzete za 50% jezdit, co bude dal, tezko rict, nize jsem napsal postup, kterym by se melo zarucit, 3lete jezdeni za 50%, ale obavam se ze vam to takto nebude umozneno.
  1 2 3 4 5 ... 40      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko