Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
Mimochodem, dnes jsem v Brně čekal na vlak a pohledem zcenku do Haška do jídeláku jsem zjistil že tam nikdo není (že by draho?) v těch slovenských je narváno. ČD by se měli zamyslet a vyrazit JLV
Jedine "vtipne" je vyjmenovani parametru vlaku EC a soucasne sluvka povinne...
Oprava a udrzba dalnic a silnic I.tridy: 7.5 -- zeleznice: 8.0
Vystavba pozemnich komunikaci: 10.5 -- zeleznice: 5.0
Celkem tedy 18-13. V procentech 58-42. Pokud by to melo byt 90-10, jak odhaduje Benak, tak by se na udrzbu silnic II. a III. tridy muselo letos vynalozit 100 miliard korun z regionalnich rozpoctu.
Jestli jsou v tech cislech chyby, tak uvitam jejich korekci, pripadne sdeleni, jaka cisla jsem opomenul. Dekuji
Ale takto to dneska funguje všude, je to trend posledních let, o kterém už se popsaly stohy knih - virtuální centrála si pouze najímá, kdo jí co vyrobí a ona nese jen marketing / sales
A opravdu nejsou vytrhány koleje pouze k zakončení stavby Rokycany-Zbiroh? Naplánovaný výluka tomu odpovídá.
http://www.sudop.cz/images/reference/zel_rokplz_02b.gif
To mají.Ale třeba dodávky některých komponentů fungují tím stylem , že dodavatel nakoupí díly , smontuje nějakou část vozidla a tu pod svoji vlajkou dodá ŠKODĚ. Dříve tyto jednotlivé díly chodily a montovaly se přímo ve ŠKODĚ.
Ještě jedna dost podstatná věc - pokud nefungují kontrolní mechanismy dnes, pak je odvážné představovat si že po outsourcování samotné činnosti kontrola fungovat začne.
To je pravda. Ale snad se blýská na lepší časy......
Ještě jedna dost podstatná věc - pokud nefungují kontrolní mechanismy dnes, pak je odvážné představovat si že po outsourcování samotné činnosti kontrola fungovat začne.
Tesat do kamene....
Dělají to všechny firmy, naše podnikatelské prostředí je tím vyhlášené a snad nemusím dodávat, že velmi negativně. Dopady především na drobné podnikatele jsou katastrofální (ještě dodám oblíbené "tak se suďte"). Každý si samozřejmě může udělat názor sám, jestli je dobře aby i STÁT porušoval své závazky. Tím jednoznačně tyto praktiky všeobecně posvěcuje.
Přesně a a dost lidí si toto neuvědomuje.
Web: Já netvrdím , že outsourcing je všelék na všechno. S outsourcingem přišly velké firmy na začátku devadesátých let . Do státní správy se dostal do módy o něco později a byl praktikován i tam , kde moc smysl nemá.
Všechno je to otázka analýz a propočtů.
Co se týče té trati , jednu dobu mi vlečku kontrolovala SDC. Kvalita práce lidí od SDC byla šílená. Jejich práce se omezovala na to , že jednou za období napsali do sešitu "v pořádku" a nikdo nic neměřil , nikdo nedoporučoval opravy atd.... Pak se vypadlo. Na 100% nebylo možné dokázat , že vina je na SDC díky špatným kontrolám. SDC svoji vinu nepřímo přiznalo tím , že nám vypovědělo smlouvu. Najali jsme si soukromníka (kterého na trať dnes nikdo nepustí) a jsme s ním velmi spokojeni. Práci dělá kvalitněji a za méně peněz.
Proč by to takto nemohlo fungovat i jinde....
Jinak , možná se budete divit , ale i ŠKODA některé části výroby outsourcuje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.