Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
Jinak ty mistni a ucelove komunikace snad slouzi treba i cyklistum a chodcum, ne? Snad neni nezbytne nutne pocitat vse, kde nejsou koleje a prazce jako "silnice"... (Zajimalo by mne, jak se vykaze ulice, kde jsou uprostred koleje pro saliny a na krajich chodniky:-)
Nicmene neco mi rika, ze ty mistni komunikace s tim celkovym cislem vylozene dramaticky nezahybou, takze to bude nekde 70:30. Uznavam, ze to neni 50:50, jak jsem "citoval" toho Moose, ale rozhodne to neni nejakych blaznivych 90:10, jak "odhadoval" Benak...
No a kolik jsou vykony a kolik lidi by rado kam videlo investovat? Jezdi vlakem aspon 30% vykonu?
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/A70F057C-F04C-4776-A6B4-12433D3B720E/0/RozpocetSFDI2010v.rtf
Tak to by MD nemelo rusit ani tu smlouvu na zalivani kytek, protoze stejnou logikou z nich budou taky nezamestnani...
Tak se k radosti pana Bárty nepostavví nějaká ta protihluková stěna (ostatně zbytečná), tu a tam se nepostaví něco, co není okamžitě nezbytně nutné, ale co se bude muset tak či onak postavit. Dráha se bez toho obejde do skončení volebního období a pak se prostě ukáže, že se to postavit musí a za mnohem větší peníz se to postaví ...
Poborskiii (14.9.,18:19) - ono jde i o to, že na stavbě pracuje řekněmě 100 lidí a každý je nějak měsíčně různými daněmi a platebními povinnosti odrbán systémem o 5 000 Kč, za rok je to 6 milionů.
Jenže po zastavení se z nich stanou nezaměstnaní a místo toho, aby do systému přinesli za rok 6 milionů, za každého z ních, coby zákazníka úřadu práce, bude muset systém na každého vydat 10 000 Kč (podpora v nezamětnanosti, zdravotní pojištění, výpadek na dani z příjmu), což ho bude stát 12 milionů za rok.
Celková ztráta 18 milionů. A stejně tu stavbu bude třeba dodělat ...
Nemuze na tom byt kus pravdy?
(WS bych prirovnal k tem parkum, akorat je pravda, ze JLV zrovna na ten steak moc nesedi)
BTW - Jaky prodavaji v JLV treba capuccino? Za 39 korun by asi na dne zadnej sajrat zbyt nemel, ze? Je to sice lehoulince mimo tema, ale nejaky pekar by se toho chopit mohl:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.