..: Bárta: ušetřili jsme 5 %, železnici stavíme dál :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (14:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
16.09.2010 (17:56)  
Ja osobne bych 2:1 videl jako nadherny cislo. Kdyz budu fanda do litani, tak taky nebudu zadat, aby to bylo 1:1:1. Nebo bych mel...?
registrovaný uživatel M 
16.09.2010 (17:54)  
Nevim. Ta "moje" cisla byla primo z webu SFDI - z rozpoctu. Asi to budou jen cisla, ktera jdou primo ze SR (tam by to uz skoro sedelo). Ze to celkove cislo nebylo moc velke, to mne zarazilo taky.

Jinak ty mistni a ucelove komunikace snad slouzi treba i cyklistum a chodcum, ne? Snad neni nezbytne nutne pocitat vse, kde nejsou koleje a prazce jako "silnice"... (Zajimalo by mne, jak se vykaze ulice, kde jsou uprostred koleje pro saliny a na krajich chodniky:-)

Nicmene neco mi rika, ze ty mistni komunikace s tim celkovym cislem vylozene dramaticky nezahybou, takze to bude nekde 70:30. Uznavam, ze to neni 50:50, jak jsem "citoval" toho Moose, ale rozhodne to neni nejakych blaznivych 90:10, jak "odhadoval" Benak...
No a kolik jsou vykony a kolik lidi by rado kam videlo investovat? Jezdi vlakem aspon 30% vykonu?
16.09.2010 (16:45)  
M: Rozpocet SFDI na 2010 jen 31 miliard celkem? Tady se píše 96 miliard, v poměru víc než 2:1 pro silnice, bez nějakých regionálních fondů 9teoreticky všechny silnice nižších tříd, obecní a účelové komunikace), jen co projde SFDI.
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/A70F057C-F04C-4776-A6B4-12433D3B720E/0/RozpocetSFDI2010v.rtf
registrovaný uživatel Nechic  mail  
16.09.2010 (10:53)  
v Bulharsku jsem viděl železniční koridor, kde však závory točila babča z chýše. Abychom nedopadli stejně :D
registrovaný uživatel M 
15.09.2010 (22:56)  
MZ - oni se fakt stali nezamestnanymi? Opravdu?
Tak to by MD nemelo rusit ani tu smlouvu na zalivani kytek, protoze stejnou logikou z nich budou taky nezamestnani...
15.09.2010 (22:52)  
Bárta: ušetřili jsme 5 %, za "soudruhů" se šetřilo, ať to stojí, co to stojí.
Tak se k radosti pana Bárty nepostavví nějaká ta protihluková stěna (ostatně zbytečná), tu a tam se nepostaví něco, co není okamžitě nezbytně nutné, ale co se bude muset tak či onak postavit. Dráha se bez toho obejde do skončení volebního období a pak se prostě ukáže, že se to postavit musí a za mnohem větší peníz se to postaví ...

Poborskiii (14.9.,18:19) - ono jde i o to, že na stavbě pracuje řekněmě 100 lidí a každý je nějak měsíčně různými daněmi a platebními povinnosti odrbán systémem o 5 000 Kč, za rok je to 6 milionů.
Jenže po zastavení se z nich stanou nezaměstnaní a místo toho, aby do systému přinesli za rok 6 milionů, za každého z ních, coby zákazníka úřadu práce, bude muset systém na každého vydat 10 000 Kč (podpora v nezamětnanosti, zdravotní pojištění, výpadek na dani z příjmu), což ho bude stát 12 milionů za rok.
Celková ztráta 18 milionů. A stejně tu stavbu bude třeba dodělat ...
registrovaný uživatel M 
15.09.2010 (22:50)  
Mozna se to da rict i tak - komu staci parky s horcici a libuje si, jak je to levne a ritom se naji, tak ten nad steakem z Uruguaye za 530 asi nezaplesa a oba tyhle nazory se uspokojuji obtizne.
Nemuze na tom byt kus pravdy?
(WS bych prirovnal k tem parkum, akorat je pravda, ze JLV zrovna na ten steak moc nesedi)

BTW - Jaky prodavaji v JLV treba capuccino? Za 39 korun by asi na dne zadnej sajrat zbyt nemel, ze? Je to sice lehoulince mimo tema, ale nejaky pekar by se toho chopit mohl:-)
15.09.2010 (21:50)  
No ono si dávat víno-krabičák...
15.09.2010 (21:41)  
Wagon Slovakia je ta nejhorší cateringová společnost, jakou jsem kdy na kolejích potkal (když nepočítám Maďary). Víno-krabičák Palačinka s čokoládou-palačinka s hnusnou marmeládou. A číšník ještě k tomu drzej. Pak jsem vyzkoušel JLV když jsem jel do Žiliny a to bylo úplně něco jiného-dobrý oběd, palačinka s výbornou čokoládou a espresso. Prostě úplně jiný rozměr a za dobrou cenu. Takže by spíš ČD měli vyhodit WS
15.09.2010 (21:29)  
jo wagon slovakia. Když v Margecanech vařili až od 12.00 a náš vlak jel v 11.55 v pohode se celá rodinka do Žiliny najedla. Následující JLV v Detvanu jsem použil předtím v zimě, když jsem měl tehdy ještě za dob Sk v Žilině jen na polévku. V tom JLV měli levné jen jakési nepříliš atraktivní bramboráčky.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko