Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
Takze je to sice hodne divnej postup (takovej abych tak rekl "exekutorskej") a mam s nim problem, nicmene nic noveho to neni. To spatne je akorat to, ze se to nezlepsuje:-(
Jinak proti outsourcingu autodopravy určitě nic nemám. Ovšem něco jiného je outsourcing nějaké podpůrné činnosti, kde jsou jasně viditelné možné úspory (vyšší efektivita vozového parku i řidičů prostě proto že je nemusím dimenzovat na maxima jednoho pivovaru, ale na průměry všech pro které outsourcuju) a činnosti hlavní (SDC). To je jako kdyby Škoda Auto outsourcovala celou výrobu.
Nemějte iluze , že někde jinde to funguje lépe. Mezi mé zákazníky patří spousta velkých zahraničních firem.
Je jeden rozdíl. U těch zahraničních je větší pravděpodobnost , že z nich ty peníze někdy vytluču.
Borovička: EU si může stanovovat jaká pravidla chce , stejně to bude prd platné. Pokud jako majitel malé firmy ,která dělá pro velké firmy nedostanete včas zaplaceno , co uděláte ? Budete se s tou velkou firmou soudit ? Ano , soud vyhrajete. Ale pomůžete si nějak ? Když třeba nedostanete žádnou další zakázku.
Přesto jste ušetřili jenom 10 procent
10% jsou v ročním vyjádření obrovské peníze
Správa tratí obávám se nikdy takhle konkurenčním odvětvím nebude.
Pokud budeme chtít , aby nebyla , tak nebude.
Pokud budeme chtít , aby byla , tak bude
...vykázat ta správná čísla :-)
Edit: Jinak klíčové je co se outsourcuje. Autodoprava je opravdu bezproblémová, je to konkurenční odvětví. Přesto jste ušetřili jenom 10 procent (samozřejmě je otázka co se započítávalo). Správa tratí obávám se nikdy takhle konkurenčním odvětvím nebude.
Dělají to všechny firmy, naše podnikatelské prostředí je tím vyhlášené a snad nemusím dodávat, že velmi negativně. Dopady především na drobné podnikatele jsou katastrofální (ještě dodám oblíbené "tak se suďte"). Každý si samozřejmě může udělat názor sám, jestli je dobře aby i STÁT porušoval své závazky. Tím jednoznačně tyto praktiky všeobecně posvěcuje.
Vsadím se , že firmy typu SKANSKY atd také občas zastavují platby dodavatelům. V obchodním světě je to naprosto běžné.Určitě se v těchto smlouvách mluví o nějakém úroku z prodlení. Tak ať jej po státu požadují.
ve kterém by se dalo nastolit nějaké konkurenční prostředí
Já si myslím , že by to jít mohlo. V republice funguje x lidí , kteří skomírají jako provozovatelé vleček , kteří se v problematice údržby vyznají. Pokud by se tyto fyzické osoby spojili , vytvořili firmu , tak by mohli mít šanci.
Dále zde máme řadu stavebních firem , které by o to také mohly mít zájem. Konkureční prostředí lze dle mého názoru vytvořit.
Chci vysvětlit konkrétní výhodu outsourcingu. Je tam v tomto případě snad jen ta, že dodavatel a tedy zodpovědný je jen JEDEN. Ne 10 firem, co to doopravdy kope. Cena práce se tím určitě nezlevní.
Tak příklad z naší firmy. Outsorcováním rozvozu zboží z našeho skladu jsme díky vytvoření konkurenčního prostředí stlačili cenu za jednu jízdu o cca 10% (pod naše náklady před outsourcingem) . Místo 10 kamionů nemáme žádný , přišli jsme o 30 změstnanců. Žádné starosti zda Franta bude příští týden ještě nemocný , příp. jestli oprava auta počká či nepočká do víkendu. Všechno je to na bedrech firmy , kterou jsme si vybrali.
Dále , ušetřili jsme za vodu , za úklid prostor pro zaměstnance, za mzdové a finanční účetní.
Outsourcing je dobrá věc , jen se musí umět.
Podniky a veřejné instituce v Evropské unii budou muset hradit faktury nejdéle do 30 dnů. Vyplývá to z návrhu nové směrnice EU která směřuje ke schválení do Evropského parlamentu. Ten o ní má rozhodovat již příští měsíc.
"V České republice je, zejména ve stavebnictví, běžnou praxí, že velké společnosti subdodavatelům nastavují splatnosti faktur třeba tři měsíce i déle," říká český europoslanec Pavel Poc (S&D), který je jedním z těch, kteří nové pravidlo podporují. "Pokud se tedy s dosavadní praxí skoncuje, jedině dobře."
Obdobné problémy jsou i v dalších zemích unie a tvrdě postihují především malé a střední firmy nebo živnostníky. Podle Poce proto lze předpokládat, že nová směrnice bude mít širokou podporu napříč politickými frakcemi Evropského parlamentu.
Směrnice navíc myslí i na ty, kteří nebudou stanovené termíny splatnosti dodržovat. "Firmy které nazaplatí včas budou čelit osmiprocentní úrokové sazbě," upozorňuje poslanec Evropského parlamentu s tím, že ze směrnice vypadl i původní návrh Evropské komise podle kterého by se obě strany mohly dohodnout na případném prodloužení splatnosti. S tím ale poslanci nesouhlasili.
"Kdyby tam takové ustanovení zůstalo, stala by se celá směrnice bezcenným cárem papíru. Malé firmy jsou totiž často v roli kdy nemají na výběr. Pokud chtějí práci, musí s mnohaměsíčními splatnostmi souhlasit, jinak o zakázky přijdou."
Pokud tedy Evropský parlament směrnici příští měsíc schválí, přispěje to, podle Poce, významnou měrou k lepší stabilitě trhu a především nastavení rovných podmínek pro malé firmy. "Dnes totiž zcela bezdůvodně právě ony nedobrovolně úvěrují velké firmy. A tato praxe musí jednoznačně a co nejrychleji skončit," shrnuje europoslanec Poc.
Naroznej: Chci vysvětlit konkrétní výhodu outsourcingu. Je tam v tomto případě snad jen ta, že dodavatel a tedy zodpovědný je jen JEDEN. Ne 10 firem, co to doopravdy kope. Cena práce se tím určitě nezlevní.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.