..: Bárta: ušetřili jsme 5 %, železnici stavíme dál :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (14:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
20.09.2010 (22:02)  
rpet: O politice si nedělám iluze, takže žádné překvapení. Jinak souhlasím.
registrovaný uživatel rpet  mail  
19.09.2010 (22:28)  
když došlo na "provozní"otázky strkal hlavu do písku s tím, že je tam jen dva měsíce a nic neví.....

jo, to me taky dost neprijemne prekvapilo, uz jen proto, ze tohle pouzil asi petkrat za sebou a pusobilo to jako hodne pruhledna vymluva... jak je mi jinak jeho prace na MD tak nejak prijatelne sympaticka, tohle tedy opravdu nezvladl.
19.09.2010 (19:31)  
M: Drážní doprava tam nebyla z prostého důvodu. Sousedství s železniční tratí lidem v drtivé většině případů na rozdíl od silnice nevadí. Diskuze nebyla o dostání se z místa A do místa B komfortně a rychle, ale o tom, jak nám ty hnusné kamiony otravují život.
anti-M-ové: už to napsal SYN, takže se nebudu opakovat a poměr 2:1 ve prospěch silnic se mi zdá být rozumný. A pro ty, co naráží na staré časy, kdy byl podíl železniční přepravy podstatě větší: Ano, byl, ale je zapotřebí si přiznat, že nároky dnešních lidí jsou trochu jiné, než před dvaceti a více lety. Stačí říct super-, hyper-, mega- a pod. markety na každém kroku. Samozřejmě, nikdo tam nenakupuje, ale denně tam přijede několik kamionů se zbožím. Podle mnoha reakcí asi odvážejí to, co tam přivezli včera, když tam nikdo nenakupuje. Rozsah průmyslové výroby je zlomkem toho, co se tady vyrábělo před r. 1989. Česká republika je příliš malá na to, aby tady mohla fungovat nějaká intermodální doprava. Zaslat čtyřicetistopý kontejner z Plané u Mariánek do Brna by trvalo min. 24 hodin systémem vlečka - ČDC - vlečka a celkové náklady vč. ekologické zátěže by železnice neměla šanci vyhrát. A to se bavíme o dřevě, ne o zboží rychle podléhajícím zkáze atd. Mám rád vlaky, ale v nákladní dopravě by měl smysl celoevropský systém. Hrát si na našem písečku je nesmysl.

Dodatek: Kdybych se měl vyjádřit o ministru dopravy, nejspíš by to nebylo publikovatelné ani po 22. hodině. Na jednu stranu ušetřil několik miliard, na stranu druhou, když došlo na "provozní"otázky strkal hlavu do písku s tím, že je tam jen dva měsíce a nic neví.....
19.09.2010 (18:59)  
No a tvrdím něco jiného?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
18.09.2010 (9:19)  
(OT) Borovička: Silnice II. a III. tříd jsou v majetku krajů a jejich údržba je hrazena z krajských rozpočtů.
17.09.2010 (22:37)  
Josef Petrák-bylo to Wagon slovakia CZ, tuším dětvan
17.09.2010 (20:02)  
M: Neni tam udrzba silnic II. a III. trid a mistnich komunikaci. Ta s tim ale nezamava. - no aby tím zamávala, když se vlastně tyto silnice téměř neudržujou (z žádných zdrojů).
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (16:28)  
Vcera ta CT - nevidel jsem to cely, ale zavadili nekdy sluvkem o zeleznici? Co divaci/posluchaci, co volali do Impulsu? Zminili se o zeleznici?
Vim jiste, ze dva muzi z lidu meli problem s obchvatem Chrudimi a silnici na Opavu. To jen k tomu, jestli lidi vic trapi silnice nebo zeleznice a za co by chteli radeji utracet.
Pravda, kdyby vsechno meli rozhodovat lide, tak by to taky nebylo dobre:-))
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (11:46)  
SYN - tech 70:30 jsou vsechny* penize, ktery jdou do infrastruktury ze vsech zdroju.
Kdyby to bylo 50:50, tak by asi bylo dobre, aby i vykony byly (casem) 50:50.V opacnem pripade zustane pravdou, ze vystavba a udrzba zeleznicni infrasruktury je ve srovnani s tou silnicni velmi draha (nepomer mezi vydaji a "prijmy")

*Neni tam udrzba silnic II. a III. trid a mistnich komunikaci. Ta s tim ale nezamava.
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (11:43)  
Je jednoduché vyvrátit omyl, že veškeré toky do infrastruktury silnice:železnice nejsou 90:10, ale je to víc ve prospěch železnice, stačí se podívat, co se projektuje, co se staví. To, že to není 50:50, ale mírně ve prospěch silnic, je už složitější. Nicméně myslím, že tuto informaci mi Benák zkrátka vyvrátit nemůže.

PS: Bozi je ten zaver staci se podivat, co se stavi. Ja myslel, ze se bavime o penezich, ne o poctu staveb. Ano, uznavam, ze kdyz uvidim 10x frezovani vozovky, tak to muze vypadat, ze se na silnici stavi 10x vic nez oprava jedne zeleznicni trate. Akorat ta jedna oprava stoji stejne jako 10 frezovani...
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko