Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
jo, to me taky dost neprijemne prekvapilo, uz jen proto, ze tohle pouzil asi petkrat za sebou a pusobilo to jako hodne pruhledna vymluva... jak je mi jinak jeho prace na MD tak nejak prijatelne sympaticka, tohle tedy opravdu nezvladl.
anti-M-ové: už to napsal SYN, takže se nebudu opakovat a poměr 2:1 ve prospěch silnic se mi zdá být rozumný. A pro ty, co naráží na staré časy, kdy byl podíl železniční přepravy podstatě větší: Ano, byl, ale je zapotřebí si přiznat, že nároky dnešních lidí jsou trochu jiné, než před dvaceti a více lety. Stačí říct super-, hyper-, mega- a pod. markety na každém kroku. Samozřejmě, nikdo tam nenakupuje, ale denně tam přijede několik kamionů se zbožím. Podle mnoha reakcí asi odvážejí to, co tam přivezli včera, když tam nikdo nenakupuje. Rozsah průmyslové výroby je zlomkem toho, co se tady vyrábělo před r. 1989. Česká republika je příliš malá na to, aby tady mohla fungovat nějaká intermodální doprava. Zaslat čtyřicetistopý kontejner z Plané u Mariánek do Brna by trvalo min. 24 hodin systémem vlečka - ČDC - vlečka a celkové náklady vč. ekologické zátěže by železnice neměla šanci vyhrát. A to se bavíme o dřevě, ne o zboží rychle podléhajícím zkáze atd. Mám rád vlaky, ale v nákladní dopravě by měl smysl celoevropský systém. Hrát si na našem písečku je nesmysl.
Dodatek: Kdybych se měl vyjádřit o ministru dopravy, nejspíš by to nebylo publikovatelné ani po 22. hodině. Na jednu stranu ušetřil několik miliard, na stranu druhou, když došlo na "provozní"otázky strkal hlavu do písku s tím, že je tam jen dva měsíce a nic neví.....
Vim jiste, ze dva muzi z lidu meli problem s obchvatem Chrudimi a silnici na Opavu. To jen k tomu, jestli lidi vic trapi silnice nebo zeleznice a za co by chteli radeji utracet.
Pravda, kdyby vsechno meli rozhodovat lide, tak by to taky nebylo dobre:-))
Kdyby to bylo 50:50, tak by asi bylo dobre, aby i vykony byly (casem) 50:50.V opacnem pripade zustane pravdou, ze vystavba a udrzba zeleznicni infrasruktury je ve srovnani s tou silnicni velmi draha (nepomer mezi vydaji a "prijmy")
*Neni tam udrzba silnic II. a III. trid a mistnich komunikaci. Ta s tim ale nezamava.
PS: Bozi je ten zaver staci se podivat, co se stavi. Ja myslel, ze se bavime o penezich, ne o poctu staveb. Ano, uznavam, ze kdyz uvidim 10x frezovani vozovky, tak to muze vypadat, ze se na silnici stavi 10x vic nez oprava jedne zeleznicni trate. Akorat ta jedna oprava stoji stejne jako 10 frezovani...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.