Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
A z mýho pohledu nejsem schopen vyvrátit nejen tvých 10:90 (tedy předpokládám že vzhledem k ostatním to bylo myšleno jako 90 (silnice) : 10 (železnice)), ale ani Mových 70:30 ani jinde padlých 50:50
Ale mě osobně z těchto čísel přecejen připadá (prostým okem) nejblíž realitě těch 70:30 ... a abych řekl pravdu pokud by to mělo být ve skutečnosti těch 50:50 tak to bych byl překvapen a zhnusen jak je ta železnice nechutně drahá, protože silnice a dálnice nám tu (za ty velký prachy) aspoň celkem jakž takž přibývají až chvilkama začínají tvořit použitelnou síť ale na dráze je to (zase - za ty prachy) pořád jen taková "velká údržba", nic reálně nového nevzniká...
Pokud by někdy měly jít investice v poměru 50:50 tak to bych tu chtěl za ty prachy vidět utěšeně růst VRT a jiné principiálně nové tratě, jinak by to bylo neúměrně drahé a bylo by na místě citelně přehodnotit koncepci.
Je jednoduché vyvrátit omyl, že veškeré toky do infrastruktury silnice:železnice nejsou 50:50, ale je to víc ve prospěch silnic, stačí se podívat, co se projektuje, co se staví. To, že to není 10:90 ve prospěch silnic, ale méně ve prospěch silnic, je už složitější. Nicméně myslím, že tuto informaci mi M zkrátka vyvrátit nemůže.
Kazdopadne jak uz jsem uvedl - co silnice, kde jsou i koleje? A co kdyz po te silnici chodi i chodci nebo cyklisti? Na kolejich regionalnich trati moc chodcu ani cyklistu neni...
O jakem presednuti na silnice je prosim rec? Vykony silnice-zeleznice jsou kolik? Dobre, at se prasi za kocarem, sice je to hovadina, ale reknu, ze 70:30. Pokud se investuje 70:30, tak kdo jako bude presedat na silnice?
Kde kolem mest kolabuje doprava z duvodu, ze se stavi?
Takova cesta z Brna do Zlina (v Cechach budou asi podobne). Drive pred Kromerizi chaos. Ted dalnice a chaos neni. Za to je na tom prima kruhaku v Huline...
Ano, kdyby byl Brno-Zlin supervlak, tak cast lidi muze jet vlakem, ale pouze cast. Tu silnici bude potreba udelat tak jako tak.
V 19.stoleti se napred delala zeleznice, protoze meli jenom zelezna kola. Ted uz 19.stoleti ale neni. Ted je to tak, ze prvni je silnice a az tam, kde se to vyplati, tak tam prijde zeleznice (a jeste pozdeji letadlo). Je toto opravdu tak slozite pochopit? Nebo az si objednam lednicku, tak mi ji k baraku privezou vlakem?
Edit - aha, uz jsem pochopil tu policii atd. No, na silnicich te policie je fakt nejvic. Vlastne diky tomu, ze denne tak intenzivne dbaji nad hlidanim provozu tisicovkami muzu a zen, tak nestihaji dalsi veci...
A kdyz se nebudou opravovat silnice, tak vsichni prodaji auta a zacnou jezdit vlakem (a nebudou si kupovat lednicky, protoze je nebude jak dopravit domu, leda na trakaru) a muzeme hasice a JIPky zrusit. Protoze nemocnice i hasici vlastne nedelaji nic jinyho, nez ozivuji vystrihany strelce z bavoraku...
S tim financovánim silnic nižších tříd a místních jsem kdysi zkoušel něco najít, ale je to zřejmě moudře schovaný před zraky všetečnýho publika.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.