..: Bárta: ušetřili jsme 5 %, železnici stavíme dál :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (14:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
17.09.2010 (9:21)  
LB: Hele M je sice nepříjemný diskutující, ale obecně bejvá prospěšné když je slyšet hlas "ďáblova advokáta", jinak si tu taky můžeme navzájem přitakávat jak jsou vláčky chudáci ustrkovaný a ono to tak jednoduchý ve skutečnosti není...
A z mýho pohledu nejsem schopen vyvrátit nejen tvých 10:90 (tedy předpokládám že vzhledem k ostatním to bylo myšleno jako 90 (silnice) : 10 (železnice)), ale ani Mových 70:30 ani jinde padlých 50:50
Ale mě osobně z těchto čísel přecejen připadá (prostým okem) nejblíž realitě těch 70:30 ... a abych řekl pravdu pokud by to mělo být ve skutečnosti těch 50:50 tak to bych byl překvapen a zhnusen jak je ta železnice nechutně drahá, protože silnice a dálnice nám tu (za ty velký prachy) aspoň celkem jakž takž přibývají až chvilkama začínají tvořit použitelnou síť ale na dráze je to (zase - za ty prachy) pořád jen taková "velká údržba", nic reálně nového nevzniká...
Pokud by někdy měly jít investice v poměru 50:50 tak to bych tu chtěl za ty prachy vidět utěšeně růst VRT a jiné principiálně nové tratě, jinak by to bylo neúměrně drahé a bylo by na místě citelně přehodnotit koncepci.
registrovaný uživatel Lubomír  mail  
17.09.2010 (8:25)  
Jonáši: Diskuze s M nemá význam, už delší dobu pozoruji jeho nejapné příspěvky. Je to něco, jako já bych chodil do diskusního fóra o silniční dopravě a bušil do nich, že jsou silnice zbytečné.
Je jednoduché vyvrátit omyl, že veškeré toky do infrastruktury silnice:železnice nejsou 50:50, ale je to víc ve prospěch silnic, stačí se podívat, co se projektuje, co se staví. To, že to není 10:90 ve prospěch silnic, ale méně ve prospěch silnic, je už složitější. Nicméně myslím, že tuto informaci mi M zkrátka vyvrátit nemůže.
registrovaný uživatel rpet  mail  
17.09.2010 (2:29)  
tak jsem se podival na ten porad, ale to co jsem videl, to byl teda humus - a ode vsech. jak od ministra barty, tak od sobotky, moss zahrnul lidi technickejma terminama, kterym urcite rozumi kazdej, a ti dva obcani tam bohuzel hrali trapnou stafaz. a jilkova ma svuj zenit taky davno za sebou...
16.09.2010 (23:56)  
Davidus135) A to bylo české nebo slovenské WGSK? :)
16.09.2010 (21:32)  
Borovička- ale ne, tam bylo psáno víno 0,2 a podle chuti to bylo hnusný, kyselý a evidentně krabičák. ALe to já nemohl tušit. Sem měl chuť mu říct ať mi přinese ukázat lahev z čeho to naléval
16.09.2010 (20:00)  
Jen malé upozornění -- dnes ve čtvrtek v 21.35 na ČT 1 je V. Bárta hostem v pořadu Máte slovo :-)
16.09.2010 (19:08)  
Sorry, já myslel že sem jdete diskutovat, ne demonstrovat, jak krásně umíte překrucovat druhý ad absurdum. To dokáže, s odpuštěnim, každej blbeček. Ještě že jste to aspoň z poloviny pochopil při druhym čtení .-)
registrovaný uživatel M 
16.09.2010 (18:22)  
Financovani II. a niz je asi potreba secist vsechny kraje, obce atd.
Kazdopadne jak uz jsem uvedl - co silnice, kde jsou i koleje? A co kdyz po te silnici chodi i chodci nebo cyklisti? Na kolejich regionalnich trati moc chodcu ani cyklistu neni...
registrovaný uživatel M 
16.09.2010 (18:20)  
Tu policii, hasice a nemocnice jsem nepochopil...

O jakem presednuti na silnice je prosim rec? Vykony silnice-zeleznice jsou kolik? Dobre, at se prasi za kocarem, sice je to hovadina, ale reknu, ze 70:30. Pokud se investuje 70:30, tak kdo jako bude presedat na silnice?
Kde kolem mest kolabuje doprava z duvodu, ze se stavi?

Takova cesta z Brna do Zlina (v Cechach budou asi podobne). Drive pred Kromerizi chaos. Ted dalnice a chaos neni. Za to je na tom prima kruhaku v Huline...
Ano, kdyby byl Brno-Zlin supervlak, tak cast lidi muze jet vlakem, ale pouze cast. Tu silnici bude potreba udelat tak jako tak.
V 19.stoleti se napred delala zeleznice, protoze meli jenom zelezna kola. Ted uz 19.stoleti ale neni. Ted je to tak, ze prvni je silnice a az tam, kde se to vyplati, tak tam prijde zeleznice (a jeste pozdeji letadlo). Je toto opravdu tak slozite pochopit? Nebo az si objednam lednicku, tak mi ji k baraku privezou vlakem?

Edit - aha, uz jsem pochopil tu policii atd. No, na silnicich te policie je fakt nejvic. Vlastne diky tomu, ze denne tak intenzivne dbaji nad hlidanim provozu tisicovkami muzu a zen, tak nestihaji dalsi veci...
A kdyz se nebudou opravovat silnice, tak vsichni prodaji auta a zacnou jezdit vlakem (a nebudou si kupovat lednicky, protoze je nebude jak dopravit domu, leda na trakaru) a muzeme hasice a JIPky zrusit. Protoze nemocnice i hasici vlastne nedelaji nic jinyho, nez ozivuji vystrihany strelce z bavoraku...
16.09.2010 (18:00)  
V relaci Praha/Ostrava a podobných možná jo, a do jiných se v podstatě ani neinvestuje. Jinak zapomínáte na jinej efekt, přesednutim lidí na silnice by zejména příměstská doprava rázem zkolabovala, ale v některých relacích možná i ta dálková. A silnice nejsou jen investice, ale i provoz policie, hasičů a JIP oddělení špitálů ;-)

S tim financovánim silnic nižších tříd a místních jsem kdysi zkoušel něco najít, ale je to zřejmě moudře schovaný před zraky všetečnýho publika.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko