..: Ombudsman nesouhlasí s rušením Kozí dráhy :..

Ilustrační obrázekÚstecký kraj - Ombudsman Otakar Motejl prošetřil okolnosti vydání správního rozhodnutí o zrušení tratě 132 "Kozí dráhy" a došel ve své závěrečné zprávě k závěru, že rozhodnutí bylo vydáno v rozporu se Státní politikou životního prostředí a především s Dopravní politikou České republiky. Nebyly prý také dodrženy všechny nutné podmínky, vedoucí k možnosti zlikvidovat trať, a z celého postupu je znát snaha co nejdříve uvolnit pozemky pro stavbu dálničního přivaděče. Verdikt ombudsmana je ovšem zřejmě jen výkřikem do tmy, protože jeho rozhodnutí nejsou pro žádný orgán státní správy závazná.

Ombudsmanovi se nelíbí ani okolnost, že na trati byla ze strany úřadů, rozhodujících o jejím dalším osudu, uměle utlumována osobní doprava a počet přepravených cestujících namísto jejich dalšího rozvoje. Rozhodnutí zrušit tzv. Kozí dráhu a postavit místo ní přivaděč k dálnici D8 je v rozporu se snahami podporovat ekologickou hromadnou dopravu na úkor individuální. Zrušení trati má navíc přijít až po vyčerpání všech možností o zefektivnění provozu. Kromě ombudsmana si to myslí i Ministerstvo životního prostředí a představitelé několika dotčených obcí, například starosta Telnice Jaroslav Doubrava. Ten označil ombudsmanovy závěry za "hlas rozumu proti úřednické zvůli".

Proti je kromě děčínského magistrátu také krajský radní Milan Franc. Opírá se o dokument z roku 1975, který minulý týden zveřejnil děčínský primátor Vladislav Raška, označující dotčenou dráhu za nerentabilní. „Už tehdy byla dráha neperspektivní. Dnes je dávno za zenitem. Osobně se domnívám, že přivaděč v budoucnu povede právě tudy, protože nikudy jinudy se nepostaví,“ sdělil Franc. Zároveň dodal, že nepočítají s objednáním dopravy na této, ale i dalších regionálních tratích. Odpovědnost za hrozící likvidaci Kozí dráhy však odmítá: „Pokud pan Motejl vyzývá k nerušení dráhy, musí se obrátit na vlastníka, tedy ministerstvo dopravy. Kraj nemá s rušením tratí nic společného.“

SŽDC na trati zatím zavedla výluku, trvající nejméně do konce roku. Podle mluvčí Anny Kodysové si na ní nikdo neobjednal vlaky, proto ji SŽDC zatím nebude opravovat a peníze bude směřovat do potřebnějších projektů. Pokud prý ale někdo dopravu objedná, proběhne oprava v nejkratším možném termínu. Aktivisté spolu s částí politiků spoléhají na krajské volby a na změnu složení zastupitelstva. Věří, že po volbách bude notně obměněné a že bude nakloněno tomu, objednat pravidelnou dopravu na Kozí dráze. Krajští zastupitelé schválili už před časem napříč politickým spektrem koncepci o stanovení rozsahu základní dopravní obslužnosti drážní dopravou na léta 2009 – 2026. V ní se počítá s útlumem osobní dopravy na některých tratích.

zdroj: Deník, ilustrační foto © JTB.


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.9.2008 (18:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
12.09.2008 (13:52)  
to Frantisek: je to sice off topic, ale další přejezd byl ještě na Balabence v místech, kde je dneska čtyřproudový nadjezd městského okruhu. Zbytky přejezdu jsem fotil ještě v roce 1985, pak zmizel zřejmě v souvislosti se stavbou metra III.B na Palmovce někdy ve druhé polovině 80. let.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
12.09.2008 (13:49)  
to JTB: no tak že by trať 132 byla jedinečná tím, že se po ní proběhla nějaká koza, no nevím... Takovejch koz u trati jsem už viděl...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.09.2008 (10:14)  
2 Topic:

svata pravda, aneb "moderne" rceno: napric politickym spektrem ....

2 Frantisek:

a) Ona cela ta draha (puvodne privatni) skrz Liben Dolni byla stavena pomerne tak nejak levne... Ma pripominka pravi, ze nahrada se "o par petiletek" zpozdila - s vyhradou mostu na Balabence.

b) Privadecem k D8 z Decina jsem minil, ze (i) s ohledem na kapacitni silnici Decin - Usti (s vyhradou prujezd Ustim) a (ii) cetnost uzivatelu bych tuto komunikaci nepovazoval za prioritu. To spise Hradec - Mohelnice (Olomouc).
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
12.09.2008 (9:11)  
Dojímá mě naivita měkterých jedinců, kteří v diskusích pod různými články opakovaně vzývají podzimní volby jako spásu pro železnici v Ústeckém krajiny. Je zcela jedno, kdo bude u vesla, prachy z veřejných zakázek bude mít rád stejně jako jeho předchůdci. Jak se praví v jednom tstarém, pěkném, českém filmu: "Padouch nebo hrdina, všechno jedna rodina".
registrovaný uživatel Kubajz 
11.09.2008 (23:47)  
Paninaro: Jsi snad jediný v ČR, kdo si ještě nevšiml, že všichni čeští politici - bez ohledu na to jestli napravo, uprostřed nebo nalevo - si hledí svého osobního profitu daleko více než rozdílu mezi vlakem a autem. Nejvyšší čas začít pořádat sbírku na úplatek pro tvé levicové hrdiny - třeba se vybere dost peněz dřív, než si za první plat koupí pozemek hned vedle onoho nejmenovaného starosty.
11.09.2008 (22:16)  
stoupa: Nejde o to udělat z každé trati koridor. Úrovňové křížení bylo tuším jen na Palmovce, zbytek dotčených ulic v dnešní podobě pokud vím neexistoval, ale mohu se plést, nezažil jsem to. Nástupiště lze dodělat, druhou kolej případně také. Přejezdy pro místní vlaky zas takovým problémem nejsou, dálkové by pochopitelně jezdily po NS, protože nepotřebují zastávky Palmovka a Karlín. Nejhorší bylo to křížení s tramvají, ale to už by se dnes dalo řešit, když máme ve světě tramvlaky. Nicméně nemá smysl se (zvláště zde mimo téma) přít, existuje již souběžná podzemní dráha, která zde zčásti převzala funkci železnice - bohužel téměř bez vazby na ni.

Srovnání přivaděče k D8 a zastavování rychlíků v méně významných stanicích není podle mě přesné. Spíše by se to dalo přirovnat k existenci přípojné trati. Vždyť nejde o vedení D8 přes Děčín; ostatní se mu mohou vyhnout. Možná by se to dalo přirovnat k požadavku na připojení pražského letiště na železnici tak, aby se od něj dalo dojet k rychlíku napřílad do Jihlavy. Avšak zatímco železniční napojení je (také s ohledem na Dopravní politiku) žádoucí, podpora dalšího rozmachu silniční dopravy jde trochu proti smyslu deklarovaného snažení.
11.09.2008 (21:28)  
sAd - To je v ČR realita. U ODS vždy byla a je železnice nutným zlem a takovou popelkou. Vševěd neomylný a nejdokonalejší ze všech, který má vždy a ve všem pravdu se nechal na počátku 90. let slyšet, že po roce 2000 už železnice nebude třeba a bude přežitá. To samo o sobě vyjadřuje velmi přesně filosofii ODS v oblasti železniční dopravy a obecně přístupu k veřejným službám a statkům. Já prostě doufám, že po volbách půjde, nejenom Ústecký kraj, mnohem více doleva!!
registrovaný uživatel Jugy  mail  
11.09.2008 (21:07)  
Ach jo, kdysi nějakej pitomej novinář zaslechl od místních pojem "Kozí dráha", tak to začal používat a ostatní polovzdělaný "novináři" se toho jako papouškové chytli a začali tenhle výraz pro tuhle trať používat pomalu jako by šlo o Brenner nebo Semmering. Kozí dráha (a pošlete mě do patřičných míst pokud se pletu) je synonymum pro jakoukoli lokálku.
registrovaný uživatel sAd 
11.09.2008 (20:54)  
Paninaro: Větší blábol už jsem dlouho neslyšel. Podle čeho soudíte, že lidé s názory od středu nalevo jsou nakloněni železnici?
11.09.2008 (20:03)  
Takže doufejme, že po konci října už bude současná modrá nomenklatura z krajského úřadu pryč a nastoupí lidé (od středu doleva) s racionálnějším a přátelštějším přístupem k železniční dopravě!!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko