..: České dráhy vypíší další tendr na regionální vozidla :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Praha — Po uzavření 10letých smluv na provozování regionální dopravy s kraji v prosinci loňského roku začaly České dráhy vypisovat výběrová na regionální vozidla pro některé ze smluvně provozovaných relací. Financovány jsou také pomocí regionálních operačních programů (ROP). Pro Vysočinu a Liberecký kraj ČD již objednaly 33 motorových vozů Stadler RS1 Regio–Shuttle. Pro volné použití vyrobí PARS Nova Šumperk dalších 62 rekonstrukcí motorového vozu Regionova. V zatím neuzavřených soutěžích poptávají 4 dvousystémové elektrické jednotky pro Jihočeský kraj, 4 motorové a 5 elektrických jednotek pro Pardubický a Královehradecký kraj nebo 8 dvoupatrových elektrických jednotek pro Moravskoslezský, Středočeský kraj a Prahu, které by nasadily na linku S9 mezi Prahou a Benešovem u Prahy, stejně jako mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova. Dnes České dráhy oznámily záměr na pořízení dalších 15 elektrických a 31 motorových regionálních vozidel pro několik krajů České republiky. Celková hodnota kontraktu se odhaduje asi na 5 miliard korun.

Z 15 poptávaných elektrický jednotek budou 3 dvousystémové, ostatní pouze stejnosměrné. Kapacita má čítat cca 240 míst, požadovaná maximální rychlost činí pro současná regionální vozidla této kategorie typických 160 km/h. Nasazeny budou do tří let od podpisu kontraktu na lokálních tratích i koridorech v Ústeckém, Pardubickém, Královehradeckém a Olomouckém kraji, tj. kolem roku 2013. Asi dvoumiliardový kontrakt by měl být dotován programy ROP asi 830 miliony korun. Na linkách Litvínov – Ústí nad Labem, Děčín – Most – Kadaň, Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice, Šumperk – Zábřeh na Moravě a Olomouc – Prostějov – Nezamyslice vystřídají klasické soupravy ze starších vozů řad Bt, Bdt či Bdtmee, motorové jednotky Regionova nebo starší elektrické jednotky řady 460.

Druhý kontrakt zahrnuje celkem 31 motorových vozů, z nichž 12 bude pořízeno bez spolufinancování ROP. Udávaná kapacita 120 míst k sezení zhruba odpovídá typu Siemens Desiro Classic, Stadler GTW 2/6 i dalším vozidlům této kategorie. Dodány mají být do jara 2013 a nasazení je plánováno na úseky elektrifikovaných tratí Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary, Karlovy Vary – Chomutov, Čáslav – Nymburk, stejně jako na neelektrifikované trasy Plzeň – Domažlice, Kojetín – Valašské Meziříčí, Děčín – Jedlová – Dolní Poustevna – Bad Schandau (Německo) – Děčín či Liberec – Česká Lípa. V provozu nahradí rozličná vozidla od klasických souprav vozů z Bt, Bdt nebo Bmto, motorové vozy řad 810, 842 a 854, přípojné vozy Btax nebo Bdtn, stejně jako modernizované jednotky Regionova. Požadovaná maximální rychlost je 120 km/h.

Všechna objednaná vozidla budou částečně nízkopodlažní, klimatizovaná, a vybavená bezbariérovou toaletou s uzavřeným odpadním obvodem. Ve výbavě bude audiovizuální informační systém cestujících. Bezpečnost zajistí mimo jiné centrální zajištění dveří za jízdy, které je standardem u moderních vozidel. Součástí interiéru bude i prostor pro kola.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (12:27)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SYN 
19.09.2010 (1:55)  
MZ: Promiňte mi ale s tím schvalováním mi to příjde jako že se z toho dělá zlatá kráva pořád. Tak jak se to nesmyslně přehánělo s telekoumesí certifikací pro provoz na naší telefonní síti tak 15 let nazad. Taky musel mít schválení každej prd, telefony, faxy, záznamníky, a samozřejmě nestačila rozumná světová či evropská, muselo se všecko přezkoušet (jo to holt byly čas pro Testcom).
Vše ve svatém jménu zajištění nenarušování funkčnosti naší svaté sítě hlasových služeb.
A jak je to dnes? Ještě se na to někdo ptá? Houbeles, každý se spokojí se značkou CE, nebo i bez ní (ó hrůzo!) a co - došlo k nějakému kolpasu naší sítě? Prdlajs, vše funguje jak má, a když někdo padne na blbě zkonstruovanej/vyrobenej přístroj tak má maximálně problémy on sám, na což brzo příjde a (pravděpodobně) si to v rámci záruky pořeší s prodejcem.
Podobně úsměvná je dneska myšlenka že bysme (snad pro specifika českých silnic?) přetestovávali všechna auta co se sem dováží...
Ovšem na železnici to holt musí bejt jináč, to tu budeme pěkně pokračovat v budování nekompatibilní sítě po které nemůžou jezdit vozidla normálně vyráběná (a používaná) v okolních státech, to se pro nás musí vyrábět speciálně upravené verze, a pak se taky ještě za drahé peníze schvalovat.
Kdekdo tu občas brečí jak je chudinka železnice utlačovaná, a jak jsou preferované ty zlé automobily, ale já vám řeknu - když se někdo zvnějšku podívá jak si tu železniční doprava hraje na vlastním písečku, udržují se bariéry se kterýma už by se mělo konečně zatočit, tak co si asi řekne - jó todle budeme podporovat, to je vono?!

Nechci tu snižovat hodnotu něčích práce a prohlašovat ji úplně za zbytečnou, ale jestli nás to v konečným důsledku nepřichází dost draho že si držíme vlastní specifika, už proboha aspoň na těch koridorech by se s tím mělo vážně hnout. Používáme jednu (ehm tedy dvě) z několika málo napájecích soustav, společnou s ne až tak málo jinými zeměmi, údajně se snažíme o zabezpečovací systém společný s celou Evropou, tak ať už je to někde vidět. Jinak si za popelkovskou roli železnice může z části sama...
18.09.2010 (19:09)  
Tomáš Kraus : Stadlerova vozidla jsou ovšem schválena pro provoz na "tamních" železnicích, nikoli na síti SŽDC. Takže pro nasazení v tuzemsku by musela projít samostatným schvalovacícm procesem.
17.09.2010 (15:33)  
SYN: to o vyplácaném ROPu na 13T už tu párkrát zaznělo, asi se s tím musíme v JMK smířit, Jinak 13T celkem jezdím často na lince 9 a až na skřípání v ostřejších zatáčkách mi ta šalina nevadí, ale je fakt že žádný extra pokrok to není. Jestli tahle koupě byla důležitější než výměna příměstských vlaků nedokážu říct, i když osobně bych volil jasně. P.S. ale Haškovi jsem to ve vzkazníku vytmavil:-)
Ještě by GC mohl prásknout tu částku nebo zdroj o kterém mluví
Registrierter Benutzer SYN 
17.09.2010 (9:40)  
GC: Hm, tak to je fakt možné, těch Poršat se tu fakt nasmlouvalo dost, druhá věc je proč se masově nakupuje takovej střep (totálně nevhodný vnitřní rozložení, i když uznávám že to je do jisté míry taky otázka objednavatele (ale konstruktér mu říká co je možné a co ne, a v 14T toho moc lepšího vymyslet nejde)) když za dveřma čeká typ který je mnohem slibnější (15T ForCity). No teda dost, na naše poměry. Zatím jich tu jezdí okolo 20...

Toto je ovšem otázka tak zhruba posledního roku, předtím se pokud vím Slony nakupovaly masově i bez dotace, že? A nešel sem ani jedinej.
Ale chápu to jako vysvětlení proč "teď momentálně ne".
17.09.2010 (9:25)  
SYN: Spekulace sice pěkné, ale pravda je někde úplně jinde. Nové soupravy se budou kupovat i pro JMK, ale nejdřív se nakupují vlaky s podporou EU a JMK tyto peníze narval do tramvají. Nové soupravy pro JMK by se tedy měly nakupovat až příští rok s jiným modelem financování, mimojiné i s pomocí dluhopisů ČD a spoluúčastí kraje. Takže je třeba počkat do příštího roku a není třeba hned spekulovat proč tomu tak je. Mimochodem je známa i částka, za jakou se budou vlaky kupovat.
17.09.2010 (8:35)  
SYN: Navíc to, že vhodná schválená vozidla na 25 kV neexistují, už také není pravda. Na této soustavě jsou schválené Flirty od Stadlera, což jsou podle mě vozidla více než vhodná na většinu relací v JMK (záleží na počtu vozů v jednotce). Určitě by nebyl problém schválit ani elektroDesiro (na 25 kV ho mají BDŽ) nebo Talenta, kterých už je také pro 25 kV spousta.
Registrierter Benutzer SYN 
17.09.2010 (8:05)  
tarten: Hm, tedy jako že by JM kraj (na rozdíl od všech těch kde už výběrová řízení proběhla či právě probíhají) se nějak rozhodl snižovat objednávku ZDO na žel. tratích? Zrovna tady, když je to vcelku nedávno kdy byla železnice deklarována páteří IDS JMK, který se každým rokem rozšiřuje? Tam bych tedy příčinu nehledal...
Já vidímm možnosti dvě - buďto mají ČD strach oficiálně připustit že existují moderní vozidla která dokážou jezdit na 25kV stř. - protože by se pak mohli začít i obyčejní lidé (a taky třeba krajští úředníci kteří dopravu objednávají) začít silněji vyptávat - proč do příměstské dopravy Prahy (s trošku i Ostravy a Ústí) jdou miliardy za ty desítky moderních elektrických jednotek, a nám už deset let akorát nas**t?
Jako doposud může ČD říct (a nebude ani moc lhát) hejtmanovi když se na toto zeptá "víte oni u nás doposud nejsou žádná vhodná vozidla schválená, to je těžké" (taktně pomlčme že 671 je schválená na Slovensku a tedy by české schvalovací řízení jelo jak po másle). Jak se koupí první (a bude se líbit - ale to by prakticky u žádné nové jednotky neměl být problém, vše je o míle lepší než to co tu jezdí) tak už je neodbytná otázka "kdy nám koupíte další??"...
Anebo si případně myslí že ačkoliv všude jinde se Slon narve i v okolí menších měst tak prostě tak nějak pro Brno není vhodný (???) a musíme počkat až něco spáchá Schadewerke.
Eventuelně JM kraj možná někdy při objednávkách ZDO tvrdošíjně odmítal navýšit platby za km (což ovšem byl pokud vím skoro každý kraj když ČD chtěly víc než bylo ve smlouvě) a ČD mu to teď vracejí...

Jako ať tak nebo onak mě to se*e maximálně, jedinou rozumnou odpovědí na takovou nákupní strategii je podle mě rozloučit se s takovým dopravcem a přejít k jinému který moderní vozidla umí, a kdyby byl Hašek co k čemu tak už toto udělá (nebo aspoň vážně navrhne, aby ČD stálo před jasnou definitivní volbou) už dávno!

Si jenom vemte nákupy za posledních deset let (zhruba) - napřed "nic moderního není k dispozici" pak "potřebujeme nejdřív nahradit (všechny - proč proboha všechny??) žabotlamy" teďko zhruba "ale vhodnější by byla trochu jiná jednotka, ta zatím (zase) není" no a o co se vsadíte že pro příští léta bude slogan "musí se šetřit, není na to".

A tak léta plynou, a Bdmtee už nějaký čas nejsou nové, ba ani zánovní (že jsou to z hlediska vnitřního rozložení střepy nejhoršího kalibru už od počátku o tom nemluvě), střídavá Tornáda se resuscitují nad hrobem a loko tu vypadají jako kříženec muzea se šroťákem. A jinak se nic nemění...
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
16.09.2010 (23:57)  
Mimo téma-------------------
http://www.regiojet.cz/tvuj-regiojet/soutez-tvuj-regiojet/navrhni-barevne-reseni-lokomotiv-regiojet

Je tam zajímavý nazorový článek+ grafická soutěž..
Registrierter Benutzer tarten 
16.09.2010 (18:25)  
Nová? No nevím, ještě nebyla vyčerpána všechna "čísla" z březnového plánu, a nevím jestli je JM kraj vůbec ochoten provoz s novými vozidly platit. Ale jinak mi to zatím připadá pro nejbližší dobu jen na rekonstrukce.
Registrierter Benutzer messah 
16.09.2010 (18:16)  
takže jediný kraj kam se nic nového pořizovat nebude je Jihomoravský?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko