..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
21.10.2008 (19:03)  
Trainman: Modernizaci "jako sůl" potřebují přednostně spíše jiná vozidla. :-(
registrovaný uživatel Pavel Hečko  mail  
21.10.2008 (19:02)  
Se divím, že ještě nikoho nenapadlo vyrábět 4dílnou Regionovu, docela by mě zajímalo, jak by to vypadalo.
registrovaný uživatel Qaws 
21.10.2008 (18:28)  
oliva: LOL, tak jestli to bude vypadat takhle, tak já jsem čínskej bůh srandy..:D:D:D
registrovaný uživatel oliva  mail  
21.10.2008 (18:19)  
zde je v plné kráse: http://fira.hyperlink.cz/images/880.gif :-))
21.10.2008 (18:13)  
Přema: 842 potřebují modernizaci jako sůl....
registrovaný uživatel Přema 
21.10.2008 (17:41)  
radekedar: No to jsou takové ty hnědé kožené sedačky. Nevím, ale mně se v nich sedělo dobře. Líp než třeba v 021 Btx.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
21.10.2008 (17:36)  
Přema: Pokud vím (měl jsem i čest s nimi jet), tak 842 mají sedadka a la Bp ;-)
registrovaný uživatel danys 
21.10.2008 (17:33)  
To je mě jasný, ale to by nebyl zase takový problém UIC kabel dodělat. Spíš ten kontrast moderní řídící vůz versus koženkové B. Také dodací lhůta 48 měsíců mě přijde dlouhá, jestli nechtějí nejdříve nahradit na osobácích vozy Bdt něčím novým. Mě přijde celkem reálné, že by se se z Bdt dělaly i vložáky...
registrovaný uživatel Přema 
21.10.2008 (17:32)  
Nevím, ale 842 mi nepřipadají, že by potřebovaly nějakou větší rekonstrukci. Myslím, že jediné co tak, tak fakt detaily. Dosazení diodových světel a teď nevím jestli 842 má zvedací plošinu pro cestující na vozíčku. Pokud ne, tak ta by se mohla doplnit a jinak mě nic tak nenapadá. Kožená sedadla jsou myslím v pohodě a dobře se v nich sedí.
A ví někdo, jak ty 961 budou vypadat?
Já myslím, že podobně jako 954. Ty by se mi i líbily.
zigzaja: Jestli se budou modernizovat všechny 842, tak myslím, že jim jejich čísla zůstanou. Neměly by se vlastně od čeho lišit, protože všechny zase budou stejné.
21.10.2008 (17:27)  
Happy: Pokud si pamatuju, tak když se testovala komunikace 943 s 755, tak mezi nima byly právě obyčejné béčka a jelo to...
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko