..: První dálková trať Maglev má zelenou :..

Ilustrační obrázekŠanghaj - Po více než ročním zdržení bylo definitivně schváleno rozšíření první komerční linky maglevu, která nyní vozí pasažéry na 30km úseku mezi šanghajským letištěm Pudong a stanicí metra Longyang road na východním okraji města. Rozhodnutí o realizaci stavby bylo oznámeno minulý týden na prezentaci rozvojového plánu provincie Zhejiang pro roky 2008-2012. Nově by měla být postavena trasa do města Hangzhou, které je od Šanghaje vzdálené přibližně 170 kilometrů.

Součástí stavby bude také odbočka spojující dvě hlavní šanghajská letiště Pudong a Hongqiao. Celková délka tratě bude po dokončení činit 199,4 km. Se zahájením provozu se počítá v roce 2014 a celkové náklady na stavbu by měly činit 22 miliard yuanů (cca 50 miliard Kč). Jednotky Maglev by na trati měly dostahovat maximální cestovní rychlosti 450 - 500 km/h, což je mírný nárůst oproti současným 431 km/h.

Železniční spojení Šanghaj - Hangzhou patří k velice oblíbeným mezi turisty i obchodními cestujícími. V současné době je obsluhované kromě pravidelných dálkových vlaků také několika páry vysokorychlostních jednotek, které dosahují maximální rychlosti 170 km/h. Cesta mezi jižním šanghajským nádražím a centrálním nádražím v Hangzhou tak trvá přibližně 1 hodinu a 18 minut.

zdroj: Shanghai Daily

Komentář autora: Na čínské poměry je zajímavý hlavně důvod, proč se s projektem tak otálelo a proč se nepodaří stihnout původní termín (rok 2010, kdy bude v Šanghaji výstava EXPO). Panovaly totiž velké obavy o životní prostředí v okolí trati, zejména o vliv silného magnetického pole na obyvatele okolních domů. Dle (bohužel neověřených) názorů v místním tisku je bezpečnostní zóna kolem trati široká jen jednu třetinu oproti doporučením v Evropě. Současná trať do Hangzhou (i předpokládaná trasa Maglevu) totiž vede kolem luxusních příměstských rezidencí movitých Číňanů, kteří nemají problém prosadit svůj názor i v podmínkách státem řízeného hospodářství. Nakonec bylo rozhodnuto, že trať oddělí od domů mimo jiné souvislý pás zeleně široký minimálně 22,5 metru.


cocik | 22.8.2008 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer cocik 
20.10.2008 (17:14)  
Byl bych velmi opatrny s oznacovanim pravopisu za chybny. Ceska transkripce cinskych vyrazu je dost nepresna a mnohdy neodrazi skutecnou vyslovnost daneho nazvu (napriklad Zhejiang se opravdu nevyslovuje tak, jak pisete). Svetovy standard predstavuje pinyin, ktereho se drzim v maximu pripadu, vyjimky delam pouze u notoricky znamych mistnich nazvu (Peking, Sanghaj atd.). Chapu, ze by se mnou par akademiku v CR nemuselo souhlasit, ale ja narozdil od nich ziju v realnem svete a mandarinskou cinstinu i wu pouzivam v kazdodenni konverzaci. Musim proto volit reseni, ktere funguje a je srozumitelne pro maximum lidi.
Registrierter Benutzer kraken 
01.09.2008 (20:27)  
Zhejiang - to je chybný pravopis, česky se to píše Če-tiang.
26.08.2008 (15:33)  
Nevíte někdo, kdy se zase bude dát svézt Maglevem v Německu?
http://www.iabg.de/transrapid/mitfahrt_de.php
Píšou tam, že momentálně nevozí.
26.08.2008 (12:04)  
Bude to stavět Siemens a Thysen krupp., jako předtím. Číňani se pokusili tu technologii "opajcnout", ale naštěstí se to zatím nepodařilo. Navíc by byly komplikace s návazností. Někdo psal, že to vykolejení nemůže být tak nemožné: I při havárii v Emslandu (náraz v rychlosti 200 km/h) zůstala souprava (její trosky) na trati. Byla to první nehoda po cca 30 letech provozu a to navíc lidskou chybou, které se dá zamezit. Zdvižená trať má na druhou stranu tu výhodu, že se tam nedostane nikdo, kdo by chtěl "hodit pražec na koleje (obrazně řečeno)".
Registrierter Benutzer Pavel480  mail  
26.08.2008 (8:35)  
Nevíte někdo, jestli to bude stavět a dodávat Siemens, jako první úsek nebo to už bude čínská kopie ? V článku jsem to nenašel.
26.08.2008 (7:12)  
Ono stejně ve srovnání bude mnohem větší riziko a nároky na zabezpečení u tunelů metra a dlouhých železničních tunelů O silničních, kde není kontrola s čím nebezpečným tam kdo vjede ani nemluvím, byť se tam nejezdí 430km/h.
Registrierter Benutzer Web 
25.08.2008 (22:14)  
M: Tak odklízení je v pohodě, dole 4 tatrovky a nahoře to projede šípovej pluh :-) Ale někdo musí nejprv vytřídit a odvézt ty zraněné, nebo s těmi už se v těhle rychlostech nepočítá? :-)
25.08.2008 (21:07)  
Z letadla je současný Maglev jeden 40 kilometrový viadukt. I šanghajská nadzemka (některé trasy subway) jezdí pěkně vysoko, a tam také asi bude ztížený přístup v případě nějaké mimořádné události.
Registrierter Benutzer M 
25.08.2008 (15:51)  
Web - holt by museli najizdet jenom z jednoho smeru a museli by to uklidit poradne. Ne to nechat rozhazeny kolem jak ve Studence nebo tenkrat ten nakladni u Hranic.
Z tohoto pohledu je to spis silna stranka:-))
Registrierter Benutzer Web 
25.08.2008 (13:53)  
Martin Grill: To fakt jako výhodu neberte. Ani si nedovedu představit hasiče, který by si dovolil s velkým autem vjet na betonový most pár metrů široký bez jakýchkoliv svodidel atd. Vy byste tam vjel? Tak tam máme jedno vozidlo a co ostatní? A zpátky se bude couvat? :-) Zrovna záchranné práce nejsou nejsilnější stránkou tohoto monstra :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko