..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ JK ml. 
12.08.2008 (12:25)  
Bubík:O tom, že při řízení lokomotivy na tebe může spadnout most, můžeš jet na zelenou po trati s takřka nejlepším zabzař v zemi a přesto vrazit do jiného vlaku, že můžeš vykolejit kvůli jistému automobilu zn. audi nebo vrazit do hořícího kamionu na žel. přejezdu a podobných záležitostech, které i při nejsvědomitějším výkonu tohoto povolání neovlivníš se radši šířit nebudu. Radši si vyber povolání, kde toho můžeš ovlivnit co nejvíc sám, pochopitelně s co nejmenší zodpovědností......Ale jestli chceš vstoupit do řad čd, čd carga apod. není nic lepšího než prostudovat drážní web.
registrovaný užívateľ JK ml. 
12.08.2008 (11:51)  
Bubík:Bych se musel zeptat táty jak je to s tím střídáním přesně, se 150,1 umí jezdit kromě prahy, bohumína, určitě i žilina a (vzhledem k tomu že 350 je o něco složitější, ale nevím jestli je seznání přenosné) by to měli znát i v bratislavě,košicích (jeden čas 150,1 zajížděli i po revolucí až do do čierne pri čope na rychlíku do moskvy), břeclavi a brně, ale to fakt netuším).......Pokud bych chtěl dělat mašinfíru (a to fakt nechci), můj sen by byly spěšňáky s ešusem s kulturním turnusem....(a ještě pokud by jel sám) . Věř že staré loko ze škodovky včetně peršingů a es jsou jeden velký rambajz nebo uši trhající zvuk, který musíš chcá nechcá poslouchat ,minimálně 35-40hodin týdně, 48-49x do roka a pokud tě to nepřestane bavit, tak ti to musí vydržet takových 40let života, když neklekne zdraví. A to poslouchání je vedlejší efekt, o nástupech na vymražené (vygrilované) lokomotivy s okamžitým odjezdem o tom, že jen časem si zvykneš něco naspat před noční šichtou a trvalém boji se spánkovýn deficitem a podobných zdravotních lahůdkách které skýtá povolání fíry by tu někdo povolanější z fleku mohl napsat elaborát.
12.08.2008 (11:44)  
Pane M,tohle nemá cenu.Já jsem jako strojvedoucí jezdil přes třicet let na všem možném,takže si docela dobře pamatuji,co a za jakých okolností má strojvedoucí sledovat. Jestli máte stejné či větší zkušenosti tak mne(a nejen mne) s nimi prosím seznamte,třeba prostřednictvím tohoto webu. Ale jestli je nemáte,tak do mně přestaňte rýpat.
registrovaný užívateľ Bubík 
12.08.2008 (11:10)  
jj dik za vysvetleni protze sem z bohumina a chtel bych byt strojvedouci a mym snem by bylo jendnou kočírovat 151
registrovaný užívateľ JK ml. 
12.08.2008 (10:23)  
Bubík: Bývávalo to tak, že když jel vlak přes Přerov, střídali pražáci v Přerově, když to jelo přímo na Hranice nM v Olomouci, dneska se pražáci střídají zhusta - (resp jedou celou trasu vlaku do bohumína). Tuším že pan strojvedoucí jel ráno Beskydem tam a domů Komenským.
registrovaný užívateľ Bubík 
12.08.2008 (10:16)  
HEŘMAN:takže mužou na 151 a 150 jezdit i moravští strojvedoucí jj
11.08.2008 (23:31)  
bubík: samozřejmě, že oprávnění jezdit se 151 není podle DKV... ad střídání - taky se to nenechá zobecnit, záleží na turnuse.
registrovaný užívateľ Bubík 
11.08.2008 (23:29)  
Sharky33: dik moc, ale nini to nak moc jezdit celůou trasu sam co vim tak se firove stridali v olomouci ne,nebo to je ze na 151 muzou jen pražští strojvedoucí
11.08.2008 (21:05)  
to Bubík : již se to tady psalo ,ale napíši to ještě jednou .Strojvedoucí byl z DKV Praha.
registrovaný užívateľ Bubík 
11.08.2008 (20:08)  
Odkud ze byl ten fira?
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko