..: Domažlické nádraží prošlo rekonstrukcí :..

Ilustrační obrázek Domažlice - Od tohoto pondělí slouží oficiálně veřejnosti nově zrekonstruované nádraží v Domažlicích. Nachází se na trati 180 Plzeň - Furth im Wald a zastavují zde nejen regionální vlaky ale také mezinárodní rychlíky v relaci Praha - Mnichov a Praha - Norimberk. Dvouletá rekonstrukce za 46 milionů korun sebou přinesla novou odbavovací halu, bezbariérový přístup do budovy, nástup do vlaku pomocí nové zvedací plošiny, digitální informační systém a nový staniční rozhlas. Samotná výpravní budova dostala také novou fasádu. Bezpečnost ve stanici i jejím okolí monitoruje kamerový systém.

Rekonstrukci spolufinancovaly České dráhy a Správa železniční a dopravní cesty. Odbavovací hala a kancelářské prostory patří Českým drahám, prostřední budova s technologickým zařízením a dispečinkem je SŽDC. „V přízemí prostřední technologické budovy je perónní výpravčí, který vypravuje na nástupištích vlaky, v prvním patře pak hlavní výpravčí. Je tu umístěna technologie zabezpečovacího zařízení pro stanici Domažlice, dálkové zabezpečení pro výhybnu Radonice na trati do Plzně a dálkové ovládání odbočky Pasečnice, kde se trať dělí na směry do České Kubice a do Klenčí pod Čerchovem a dále do Tachova,“ vysvětlil podrobněji Václav Šťastný, ředitel Stavební správy SŽDC Plzeň. Budova, kde byly původně umístěny pokladny, by měla sloužit komerčním účelům. Domažlické nádraží bylo oficiálně předáno do užívání a nově otevřeno 4. srpna 2008.

Zdroj: Tisková zpráva ČD a SŽDC; ilustrační foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
05.08.2008 (15:36)  
Jo ještě něco - Vyškrábnutí 7km příkopů a výměna 40 let starého svršku není až tak úplně "KORIDORIZACE".

Za mých mladých let se tomu říkalo OBNOVA. Později honosněji KOMPLEXNÍ REKONSTRUKCE. Ovšem tehdy si nemohli dovolit výluky na 2x čtvrt roku, takže to nevypadalo tak pěkně, že se tam sjíždějí šotouši až z Jasině.
05.08.2008 (15:32)  
Ad Twix: Je již 4 roky připravena Desirace tratě. Elektrizace proběhne až po modernizaci, která je připravena na parametry jako Brno - Břeclav.

Desirací tratě je myšleno to, že regionální vlaky díky méně líným vozidlům dosáhnou systémové jízdní doby Nýřany - Staňkov 30 min. včetně křížení s rychlíky, které se tu již pravidelně objevují 4x denně!!!!

Modernizace tratě je připravena k předání na rok 2020 (nebo 2023), kdy se Němci přestanou vozit chrastícím Alexem (viz foto), ale přijedou normálním ICE a nebudou se blbě ptát, zda je to ještě rychlík, nebo lokálka. Do té doby bude výpravní budova zase šedivá.
05.08.2008 (12:26)  
Když už je řeč o rekonstrukci kolejiště a stavbě nástupišť, jak to vůbec vypadá s elektrizací tratě? Přinejmenším z německé strany dost odmítavě, co? Úsek Staňkov - Blížejov se v tichosti "koridorizoval" a tím to zatím zhaslo.
05.08.2008 (12:17)  
Jen škoda že nezainvestovalo i do nástupišť. Jen si nějak neumím představit na "zvýšených peronech" použití plošiny pro vozíčkáře.(Totiž u ČD se používá prakticky jen jeden typ plošiny a ta vyžaduje najet s vozíkem na plošinu kolmo ke koleji a na uzký peronek se horko težko vejde samotná plošina a manipulovat s plošinou a naloženým vozíčkářem je dost náročné nehledě nato zda to vůbec jde.)
05.08.2008 (12:06)  
Zirecek) Vím, kam míříte, ale nesouhlasím. Nádražní budova + kolejiště by se nejlépe dalo popsat slovem "stanice". "Nádraží" a "nádražní budova" jsou podle mne synonyma... Ale tohle je jen dobré slovíčkaření při obědě.
05.08.2008 (12:02)  
Text "nádraží" by se měl zaměnit za "nádražní budova".
registrovaný uživatel thingie  mail  
05.08.2008 (11:37)  
To je škoda, ta rekonstrukce je pak i pro cestujícího dost polovičatá, nástupiště tvořené kusem betonového panelu vadí dle mého mnohem víc, než že si musí koupit jízdenku v nějaké zřícenině. Ale jo, no, bylo by to cenově jinde a tak podobně.

A jestli se informačním systémem myslí nějaké tabule s odjezdy a další takové, tak to je velká věc. Bylo by fajn je mít víc, na i celkem velkých nádražích úplně chybí. Nemusely by se instalovat jen při větších rekonstrukcích, pro spoustu cestujících by to mohla bejt ocenitelná rekonstrukce sama o sobě :-)
05.08.2008 (11:33)  
chtělo by to víc fotek :))
registrovaný uživatel lwq  mail  
05.08.2008 (11:07)  
... asi pred 14 dny sem tam byl a musim rici, ze zmeny jsou opravdu patrne a jen skoda, ze neudelali pri jednom i kolejiste ... :-( nicmene - aspon neco ...
05.08.2008 (11:05)  
Ta fotografie je z neděle, tedy 2 dny stará a dokumentující aktuální stav. Ano, nová fasáda, nové "pragotrony", ale do drážní infrastruktury se neinvestovalo. To by stála rekonstrukce více než 46 mil. ;-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko