..: Domažlické nádraží prošlo rekonstrukcí :..

Ilustrační obrázek Domažlice - Od tohoto pondělí slouží oficiálně veřejnosti nově zrekonstruované nádraží v Domažlicích. Nachází se na trati 180 Plzeň - Furth im Wald a zastavují zde nejen regionální vlaky ale také mezinárodní rychlíky v relaci Praha - Mnichov a Praha - Norimberk. Dvouletá rekonstrukce za 46 milionů korun sebou přinesla novou odbavovací halu, bezbariérový přístup do budovy, nástup do vlaku pomocí nové zvedací plošiny, digitální informační systém a nový staniční rozhlas. Samotná výpravní budova dostala také novou fasádu. Bezpečnost ve stanici i jejím okolí monitoruje kamerový systém.

Rekonstrukci spolufinancovaly České dráhy a Správa železniční a dopravní cesty. Odbavovací hala a kancelářské prostory patří Českým drahám, prostřední budova s technologickým zařízením a dispečinkem je SŽDC. „V přízemí prostřední technologické budovy je perónní výpravčí, který vypravuje na nástupištích vlaky, v prvním patře pak hlavní výpravčí. Je tu umístěna technologie zabezpečovacího zařízení pro stanici Domažlice, dálkové zabezpečení pro výhybnu Radonice na trati do Plzně a dálkové ovládání odbočky Pasečnice, kde se trať dělí na směry do České Kubice a do Klenčí pod Čerchovem a dále do Tachova,“ vysvětlil podrobněji Václav Šťastný, ředitel Stavební správy SŽDC Plzeň. Budova, kde byly původně umístěny pokladny, by měla sloužit komerčním účelům. Domažlické nádraží bylo oficiálně předáno do užívání a nově otevřeno 4. srpna 2008.

Zdroj: Tisková zpráva ČD a SŽDC; ilustrační foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.07.2009 (19:52)  
Někde jsem čet, že by se (teoreticky) měli udělat nové nástupiště vždy na místě koleje. (3 koleje -> kolej, nástupiště, kolej)
registrovaný uživatel pekař 
07.08.2008 (20:58)  
JP: ale v Domažlicách není ani to.
07.08.2008 (19:50)  
Když můžou být stanice (nikoliv zastávky) na opraveném úseku tranzitního koridoru bez nástupišť předpisové výšky hrany 55cm, pak nevím, proč řešit trať zcela mimo koridory tak vehementně. ;) Hranice na Moravě, uzlová stanice na trati 270, koridoru Děčín - Praha - Přerov - Ostrava - Varšava / Slovensko, opravená v rámci koridorových prací a přestu tu je hrana původní, níž než předpisových 55cm a to, prosím, okolní stanice a i zastávky tuhle základní věc mají. Ale chápu, co myslíte... Jen to asi nejde všechno naráz.
07.08.2008 (14:25)  
ad Pekař:Souhlas, kdo ví kdy nějaká VRT a pohraniční stanice bez nástupiště je opravdu ubohost v podání ČD, navíc když zrovna Domažlice nejsou žádná díra
registrovaný uživatel pekař 
07.08.2008 (13:32)  
JP: ale třeba po vyvýšeném nástupišti volají i v Týništi, kde žádný koridor není a nebude. Neměl by být ničím vyjímečným. Navíc, než se tady jedna z oněch zmiňovaných staveb postaví, uplyne ještě hodně vody.
07.08.2008 (13:08)  
Těsto ;) Ale na druhou stranu, proč dělat megarekonstrukci na trati, která se teoreticky může časem stát jen regionální a dálková doprava může být převedena na nově trasovaný koridor či VRT, případně může být toto změněné trasování zaústěno do Domažlic jinak než současná trať a musela by se pak celá rekonstruovaná stanice předělávat... To podle mě nemá smysl. Ano, s Břeclaví se jistě hýbat nebude, tam dává megainvestice smysl, tady nikoliv.
07.08.2008 (9:00)  
Takovou rekonstrukcí bych se vůbec ale vůbec nechlubil. Mít na hlavní trati v přechodové stanici místo nástupiště nějaké ostrůvky je vážně hnus. Prostě přejetím hranice nastane obrovský kulturní šok asi tak jako když sem nedávno přijel z Německa do Chebu. Jó reko ala Bad Schandau nebo i Břeclav to je jiný šálek kávy...
registrovaný uživatel sames1 
06.08.2008 (17:44)  
Tomáš180 : Tak by to melo byt ;) dobra prace
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
05.08.2008 (20:42)  
Nevím jak je to v současné době, ale uvažovalo se o koridorizaci a elektrizaci trati po dokončení všech koridorů, tedy po roce 2016. Co jsem četl o připravovaných projektech, tak bylo počítáno s tím že by se začalo ihned po jejich dokončení. Z německé strany by k elektrizaci trati byli vstřícnější než z naší.
registrovaný uživatel Tomáš180  mail  
05.08.2008 (20:42)  
Kdo by měl zájem o nějaké fotky interiéru a informačních tabulí, tak sledujte http://www.trat-180.wz.cz/stanice.html . Maximálně tak během dvou dnů (možná již zítra) je zpracuji a nahraji na stránky.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko