..: Jídelní vozy Urblík končí :..

Ilustrační obrázekČeská republika - Před několika dny zmizely jídelní vozy provozované firmou Urblík z pravidelných ryhlíkových spojů mezi Prahou a Vsetínem, Hradcem Králové, Zlínem či Luhačovicemi. Tento krok zdůvodnil majitel firmy Petr Urblík únavou z podnikání. Nevyloučil ovšem brzký návrat jídelních vozů na vybraných spojích, protože některé z posádek jídelních vozů projevily zájem nadále službu provozovat již bez zastřešení jeho firmou. Mohl by ovšem nastat problém ze strany Českých drah, které preferují smlouvu s partnerem, který bude schopen provozovat kompletní oběhy vozů. V případě odmítnutí by České dráhy musely najít nového provozovatele a návrat jídelních vozů by byl možný až od nového jízdního řádu. Druhý provozovatel jídelních vozů, firma JLV, prozatím zájem neprojevila.

Zdroj: iDnes.cz


sAd | 3.7.2008 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ pekař 
08.07.2008 (17:19)  
waszyn: nevím, jak pro rakušana, ale pro němce, dány nebo třeba poláky přijatelné jsou.
registrovaný užívateľ sAd 
08.07.2008 (16:33)  
waszyn: Řešily se ceny letenek do Minsku a jakýchsi poplatcích za letiště a to s článkem nesouvisí. Nelíbí se podání novinky? Napište si vlastní. Jednoduché.

Btw. Co je tak nepochopitelného na různých cenových relacích za stejné jídlo? Když podnikám, tak je čistě moje věc, jaké ceny si stanovím.
registrovaný užívateľ waszyn 
08.07.2008 (16:14)  
pekař: a pro rakušáka přijatelné jsou? Když za stejnou cenu dostane ve svém jídeláku dobré jídlo na kterém si pochutná jako v opravdové restauraci a u nás smažené něco?:) Bohužel naše jídelní vozy jsou tak trošku odrazem stravování v ČR obecně. Může to být sebevětší kejda, ale hlavně ať je to s hranolkama, je toho hodně a moc to nestojí.
registrovaný užívateľ M 
08.07.2008 (14:56)  
Jo, (ne)prijatelne zni mnohem lip nez (ne)moralni...
registrovaný užívateľ pekař 
08.07.2008 (14:05)  
Moc se mi to nechce číst. Jen k tomu Penne. Už se řešilo na K-repu, je šizené, potivé vypadá jinak.
MJ: chtěl jsem tím říct, že na stížnost stačí jedna sms a ta se bere hodně vážně. Takže moc času to nezabere...
Jinak to pivko 32 nebo 39 stojí ( ještěže tak, jinak by z toho byla nálevna...), to že na jiných destinacích je daleko dražší je dáno tím asi i tím, kam jezdí. V západníEvropě pivo pod stovku taky neseženeš. My tu s Rostim tvrdíme, že přijatelné ceny jsou na výkonech do Ostravy, ostatní jsou pro našince drahé.
registrovaný užívateľ waszyn 
08.07.2008 (9:36)  
M: docela me pobavila sire nabidky a ceny OEBB, JLV si za ty svoje prepalene seschle blafy uctuje na jihu v podstate stejne. Nemuzu sice z vlastni zkusenosti posoudit kvalitu pokrmu v jidelaku OEBB, ale uz jen pri pohledu na listek, se mi jevi sympaticky a nemel bych problem si narozdil od tuzemske ctyrky s exluzivnima cenama na koleckach vybrat.
registrovaný užívateľ M 
08.07.2008 (0:31)  
Mimochodem, tady je jidelni listek rakouskeho "JLV"
http://www.oebb.at/pv/de/Rund_ums_Reisen/Im_Zug/Speisewagen/speisekarte32615.pdf
Hlavni jidla: nudle, rizoto, pecene, rizek, zverinovej "gulas", spenat. Osobne mi to prijde pestrejsi nez u JLV...
Co se cen tyce, tak na jizni vetvi je JLV drazsi. Jako jo, je to neco neskutecnyho, ale ze bych to musel posilat Pecinovi...
registrovaný užívateľ M 
07.07.2008 (23:59)  
Jezkovy voci... KDO stanovuje, co je to primereny zisk? Jako je Jagruv plat primerenej? Neni, urcite by vyzil i s mensim. Ale nekdo je proste tak blbej, ze mu ho da, tak mu ho da. Primereny zisk je fakt kouzelna formulka, bravo...

Dva spoluzaci z VS delaji absolutne tutez praci, ale v tuznych firmach. Jeden bere 25, druhej si rekl (a dostal) 40. Mel by se ten druhej udat na UOHS s tim, ze bere nemoralne moc? Fakt by mne zajimalo, na jakem zaklade by ta "zaloba" na JLV stala. Ze generuje amoralni zisk? Tak to by se Pecina asi potrhal smichy...

PS: Velmi velmi snadna obhajoba JLV by byla - standartni cena snidane je 123 korun. Protoze jsou Ostravaci "socky" a za takovou cenu by nam to nekoupili, tak na spojich na Ostravu jsme museli ceny snizit (nikoliv naopak). A obhajoba by byla v kelu...

Jinak ekonomicky se to jmenuje cenova diskriminace tretiho stupne a ta dle meho soudu (snad:-) nezakonna neni. Mimochodem, cenova diskriminace tretiho stupne se tyka napriklad i slev pro duchodce (studenty) nebo ruznych happy hours (tenis od 17:00 je drazsi nez od 8:00) nebo podle pohlavi (divky maji casto levnejsi vlez na diskoteky). Je to zalozene na tom, ze prodejce si rozdeli poptavku na dilky (mistne, casove, demograficky) a ruznym lidem uctuje takove ceny, jake si mysli, ze ta skupina bude chtit platit.
Takze jestli nekdo chce "zalovat" JLV za to, ze na ruznych mistech uctuje ruzne ceny, tak by soucasne s tim mel dat i zalobu na slevy pro duchodce, protoze zviratum v ZOO je prece jedno, kdo je ocumuje (o diskotekach ani nemluve)...
07.07.2008 (21:35)  
Doporučuji naťukat www.jlv.cz a pokochat se cenami uváděnými v jídelních lístcích v jednotlivých vlacích. Malý příklad - snídaně v IC Moravia / Hutník je za 49 Kč, totéž v EC Antonín Dvořák se nabízí za 123 Kč. Vajíčko prodávané se ziskem v krámě za cca 2,50 Kč si můžete ve vařeném stavu koupit za destinásobek.

Půl litrovka Gambrinusu v autovlaku je za 27 Kč, v Hutníku či Moravii už za 32 Kč...

Je-li 27 Kč v jednom vlaku cena přinášející podniku přiměřený zisk (pochybuji, že by prodávali se ztrátou ...) pak je vyšší cena v jiných vlacích, mírně řečeno nemravná... a je to na podnět pro úřad pana Peciny ... případně pro ČOI a neméně i pro některá média ...
registrovaný užívateľ M 
07.07.2008 (16:24)  
1. Jak souvisi ta cestovni sila s ruznymi cena v sobotu a v nedeli?
2. Tudíž je jednodušší získat zákazníky, je vyšší obsazenost spojů a díky tomu můžou být ceny nižší. Tak tohle je taky na vytesani do kamene.
Kdyby tam byla vetsi "cestovni sila" a vedely o ni jen CSA, tak by jim to umoznilo nasadit VYSSI ceny (protoze by je k nizsim cenam nic nenutilo). Protoze o tom ale vedi i jine spolecnosti, tak je tam konkurence. Tim padem diky tomu, ze je do Londyna vyssi "cestovni sila", tak letenky nez ze muzou, ale MUSI byt nizsi. Kazdopadne ale plati, ze na stejne trase (se stejnymi naklady) jsou ruzne ceny, coz je podle Michala Janka nevysvetlitelne...
3. Proc uz nerozvijis tu zajimavou myslenku o kupni sile? Uz jsi si uvedomil, jak velka to byla kravina?

Mimochodem, ty jsi ten sAd, ktery az naposedme pochopil jak funguje placeni kartou v cizi mene a ze k tomu neni potreba mit bankvni ucet vedeny v cizi mene? V one diskusi jsi vice nez dukladne prokazal, ze o financich nemas ani poneti. Sice dokazes hledat na internetu (viz ten graf, ktery ukazoval, kdo jak nakupuje a prodava), ale bohuzel temhle informacim vubec nerozumis.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko