..: Praha 4 chce v Kačerově železniční zastávku :..

Ilustrační obrázekPraha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.

Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.

Ilustrační obrázekDočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.

Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.

Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační foto: NIcKON


NIcKON Poslat mail autorovi | 21.6.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.06.2008 (13:46)  
Tak ještě k těm výškám na Kačerově, přišlo mi to neuvěřitelný ale ten podchod je opravdu zakopanej hodně hluboko, takže jeho podlaha na straně vestibulu je jen cca 2 m nad úrovní nástupiště ve stanici (rozdíl o 8 schodů plus schody z nástupiště jsou o kousek strmější). Tam se s těma ztracenejma vejškama nedá dělat nic, to prostě už tak vyšlo z projektu.
registrovaný uživatel Bovlk 
23.06.2008 (18:05)  
Ad Jonas a Arkady Pankrac: Ja tam bydlim. Puvodne tu mely stat dalsi kancelarske budovy, ale mame tu takovou obcanskou iniciativu, ktera tak dlouho protestovala, ze tu chybi obcanska vybavenost a kancelarske budovy pritahnou jen spoustu provozu a zlocinnosti, az vyprotestovala hypermarket, ktery zadny provoz a zlocinnost jiste pritahovat nebude. Grrr.
23.06.2008 (16:19)  
Teď vypadaj hodně hustě, a co Brumlovka (tam jsou fronty na čtyřproudu každej den) ale Pankrác Arkády, už se na ten kolaps docela těšim. Třeba se konečně ukáže, že tudy (a takto) cesta opravdu nevede.
Brownfields u nádraží Krč? Leda snad ty stavební dvory podél trati, nad nima (jižně) je veřejná zeleň která má být zachována a vilová čtvrť, severně jižní magisrála a zámeckej park .. expandovat lze snad terasovitě kousek do krčský stráně, ale nic bouřlivýho bych tam nečekal. A jezdí kolem jeden autobus v zoufalym intervalu, možná i dva, propustnost okolních komunikací neni nic moc a stěhovat ho zpátky na druhej konec ranžíru asi nebudou. Řekl bych že to byl marnej socialistickej projekt, ani ta hospoda už v něm nefunguje.
23.06.2008 (15:54)  
jonáš
Já bych nad tím krčským nádražím nelámal pražec. Bude tam stanice Déčka, kolem je dost brownfieldů, to ještě bude pochoutka pro developery. Jak vypadal před 15 lety Anděl nebo Brumloffka a jak vypadají teď?

Tomáš Záruba
"S-tangenta přes Krč nikdy nebude, nákladní provoz se nikdy nezvýší a Pacifik nebude jezdit v kratším než půlhodinovém (například) intervalu".
Což říci můžeme, ale jen tím petrifikujeme stávající stav Prahy plné aut a kamionů. Souhlasit se dá snad jedině s tou půlhodinou na Pacifiku.
Praha MHDčkový okruh potřebuje (ačkoliv Bémák & his boys furt tlachají jen o těch silničních) a připadá mi snobské kopat metro tam, kde máme x kilometrů volného železničního tělesa.
23.06.2008 (13:02)  
A ještě .. ono by to mělo samozřejmě jako přestupní bod význam i na současný jednokolejce, protože nádraží Krč v "odsunuté" poloze (původně těsně u ul. Vídeňské) a likvidaci okolní zástavby za oběť jižní spojce je dopravně skoro na nic. A taky na původní trase bejvala zastávka Spořilov cca v uvažované lokaci a zastávka Michle, tedy další možnosti přestupu. http://volny.cz/ales.joh/krcov.jpg
23.06.2008 (12:43)  
Tož to máte nastejno, dva poloperony zaberou víc šířky než jeden ostrov a k rampě do depa neni boční nástupiště stejně kam přilepit .. musela by se přidat třetí kolej, na kterou je pod nadjezdem metra rezerva, a místo získat rozšířenim a opěrnou zdí na západnim svahu. A ohledně křížení se dá dole v krčskym ranžíru postavit přesmyk, i dva samostatný perony se tam vejdou ;-)
23.06.2008 (12:03)  
Robert-Antonio: Přesně tak (k první části).
23.06.2008 (12:01)  
Nezmar: Ale jo, jenže právě to je ten způsob, jak vlaky, které se v Braníku ke vší spokojenosti mimoúrovňově minuly, dostanete do kolize (směr Modřany - Praha vs. Malešice - Radotín) a taky vytvoříte nežádoucí vzájemnou vazbu nesouvisejících relací (v souhlasnách směrech musíte prostřídat jižní spojku a 210). Prostě je to blbý nápad. šlo by to akceptovat, kdyby se jasně řeklo "S-tangenta přes Krč nikdy nebude, nákladní provoz se nikdy nezvýší a Pacifik nebude jezdit v kratším než půlhodinovém (například) intervalu".

Jenže pak ta zastávka zase nemá smysl.
23.06.2008 (11:56)  
NIcKON: Jako že se v místě té zastávky vejdou vedle sebe 2 koleje jižní spojky, 3 perónní hrany a popř. výhled na dvojkolejku i na Pacifiku, tj. 2 ostrovy a celkem 4 koleje? Tak fajn. :-)
23.06.2008 (8:43)  
Dovolim si upozornit na chybu v clanku - trat je elektrifikovana jen do Krce, pak troleje odbocuji smerem na Radotin.

Nickon - most inteligence byl staveny jako dvoukolejny, stejne tak i nasledny tunel, ale tunel je nizko ulozeny a dva nakladni vlaky proti sobe by nemusel snest. Tolik aspon, co se o tom rika v okoli. Jinak dvoukolejka by sla teoreticky postavit az na Zbraslav, problem dela jeden pozemek pred Branikem a jeden pred Zbraslavi.

Frantisek - pulhodinovy takt je zvladnutelny do Vraneho, na ostatni smery by musel by vetsi. Rozestupy stanic za Vranym jsou ale cca 20 minut, takze by se tam spise hodil 40 minutovy takt a 20 minut Praha-Vrane. Min uz se tam pri soucasnem stavu trati asi dosahnout neda...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko