Znojmo – Začátkem příštího týdne bude zahájena plánovaná rekonstrukce železniční trati 248 Znojmo – Šatov spojená s její elektrifikací střídavou proudovou soustavou stejně jako dříve v přilehlém úseku Šatov - Retz. Během rok a půl trvající plánované rekonstrukce bude provoz na trati vyloučen a zavedena náhradní autobusová doprava. Tato akvizice bude největší investicí do českých regionálních tratí. Náklady jsou vyčísleny na více jak jednu miliardu korun. Trať by měla být předána do provozu v listopadu 2009.
Ve stanici Znojmo budou vybudovány nová nástupiště, moderní zabezpečovací zařízení. Viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě i šatovský železniční most přes Dyji budou zcela nově postaveny. „Od sobotního rána začne na trati do Šatova a Znojma výluka, vlaky tu nahradí autobusy. Příští týden začnou dělníci chystat provizorní nástupiště ve Znojmě. Stavební práce na rekonstrukci samotného nádraží začnou počátkem července,“ sděluje přednosta železniční stanice Ladislav Sviták. Provizorní nástupiště, která budou cestujícím sloužit po dobu přestavby těch stávajících, postaví dělníci vlevo od výpravní budovy nádraží.
Jak dále uvádí zhotovitel stavby, Sdružení Šatov - Znojmo SOF, s elektrifikací návazných úseků jakoukoliv napájecí soustavou se v dohledné době nepočítá. Úsek Šatov - Znojmo navíc bude napájen vedením z rakouské strany, a to právě soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. Vybudování vlastní napájecí stanice by nepříznivě zvýšilo náklady na rekonstrukci. Ve stanici Znojmo budou zatrolejovány pouze koleje č. 1 a 2.
Na nové trati budou vlaky jezdit rychleji, do Vídně se tak cestující dostanou za zhruba 80 minut. Navíc mohou počítat s vyšší kulturou cestování, díky kvalitnějším klimatizovaným soupravám. V současné době zajíždějí z Vídně do Šatova vratné soupravy klimatizovaných poschoďových vozů Bmpz-dl "Wiesel" s lokomotivami Taurus a je možné, že spoje budou prodlouženy do Znojma. Zástupci obou železničních společností jednají také o zvýšení počtu vlaků. Rakouská strana navrhuje vést mezi Znojmem a Vídní 15 párů vlaků denně.
Aktualizovaný přehled provozních omezení najdete na ŽelPage v přehledu výluk.
Bartisko: jj, 246 jsme tu už rozebírali, souhlasím s tebou...ale nemůžu si odpustit opět tvrdit, že kdyby se objevili Sp nebo R na 246, tak by se oplatila i vyšší rychlost než 100km/h...je to skoro rovina (vyjma úseku Znojmo - Dyje)
1.Tak to sem jaksi přehlídl,to je tragedie :).Tak +Lukov
2.Udělat zde železnici jako páteřní regionální dopravu a autobusy jako rozvozy se mně líbí více.Už prostě nechápu,proč autobusy z Třebíče na Želetavu nejsou vázány ve Stači k vlakům.To chce totiž koncept.Nahradit všechno autobusem se mně prostě nezamlouvá.Jednak obce nepotřebují být vázány jenom k Třebíči,ale taky k Moravským Budějovicím.
3.stát platí větší kokotoviny,takže pár krátkých peronů by nebyla zas nějak extra velká zátěž.Počítám náklady tak cca 30 mil.Mohlo by se to sfouknout při racionalizaci traťě,protože 241 považuji za nejméně efektivní vzhledem k počtu cestujících a drážním zaměstnancům.Ostatní kraje ve svých rozvojových plánech (četl jsem kraje JČ a plzeňského) mají zachované i méně významné tratě pro regionální dopravu.Nevidím ani jeden důvod,proč něco na 241 odstřelovat.
1) Horní Újezd: 257 obyvatel, Čechočovice: 279 obyvatel x podle Vás "fakt malá obec" Lukov: 368 obyvatel.
2) A řešit to busem moc dobře nejde. Proč by to jako nešlo?
3) Chtělo by to upravit či nově vybudovat několik zastávek. A zaplatíte to? Nebo tím chcete říct: Státe, zaplať nové zastávky, ať pak kraj může dotovat drahé vlaky a cestující můžou jezdit do Třebíče s jedním přestupem navíc.
a ještě viz cena elektrifikace...není se čemu divit, když viadukt zabere v podstatě čtvrtinu rozpočtu...je to holt docela pěknej "kousek":-)
A jinak dnes ráno, když jsem dojezdil s taxíkem a šel na vlak, tak už chodili do EŽťáckýho vozu dělníci a chystali se odjed do hokny:-) Taky jsem potkal první bus do Šatova:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.