Děčín - Údajně havarijní stav některých úseků se může stát definitivním ortelem pro trať 132 z Děčína do Oldřichova. Na trati je od úterního dopoledne zastaven provoz a je velmi pravděpodobné, že se již opravy nedočká. Důvodem je především havarijní stav dvou mostů v úseku Jílové u Děčína-Libouchec. Až na okrajové části s pravidelnější nákladní dopravou totiž trať leží ladem už od prosince. Ústecký krajský úřad si tehdy neobjednal na trati osobní dopravu a od té doby se na ní konají jen občasné nostalgické akce.
"Považuji to za podraz, minulý týden jsme s drahami jednali o prázdninových jízdách, nikdo nás o havarijním stavu neinformoval. Udělali to naschvál, je to kvůli přivaděči," citoval Děčínský deník starostu Telnice Jaroslava Doubravu. Radikální starosta proti zastavení provozu bojuje už delší dobu. Počátkem roku načrtl v komunistických Haló novinách, jaký scénář v nejbližších měsících "Kozinu" čeká. Teď mu vývoj začíná dávat za pravdu.
V současnosti ale čelí trať akutnějším problémům. "Kromě poškozené samotné trati v některých místech jsou poškozené i dvě mostní konstrukce. Je třeba spočítat finanční náročnost oprav a pak záleží na vlastníkovi, zda trať opraví," řekl mluvčí Český drah Petr Šťáhlavský. Lze ale očekávat, že SŽDC nad tratí vynese brzy definitivní ortel.
Zdroj: Deník
Muj nazor sdili vetsina populace a nepovazuji jej za nijak militantni. Pokud firma s*re na zakazniky stylem jakym to delaji CD, je to pomerne neprekvapivy postoj.
K tem rakouskym pruvodcim.. Par prikladu: cesky pruvodci ani nevyleze z vlaku a vesele si vykuruje ve sluzebnim kutlochu, cesky pruvodce obcas kontroluje jizdenky opily (zazito nejednou, jednou dokonce v nasem kupe 4x kontroloval listky na 350km, pricemz poctvrte, kdyz se na pritomne pripitomnele usmival a tahl z nej chlast, po mem dotazu na jmeno a prijimeni vyklidil pole). Cesky pruvodci bude taky koukat zmatene na rezijku z exSSSR a bude rikat, ze nevi co to je apod..
Ano, zlepsuje se to, uznavam, ale k zakaznicky privetivemu pristupu je cesta dlouha, a i tak velka firma by to mela zvladnout rychleji nez za 25 let.
MaF: S tou ochotou "západních" vlakvedoucích apod. mám docela dobré zkušenosti. V Rakousku najedu ročně kolem 10tis. km, u nás potom asi 30tisíc, takže mohu směle srovnávat.
Pokladní jsou kolikrát silně neochotní, vlakvedoucího za celou dobu jízdy ani nevydím a když přijde takk většinou bez pozdravu nebo poděkování vezme jízdenku, kterou vubec nezná a dohaduje se se mnou že mi to neplatí, ruce v kapsách, před vlakem si klidně zapálí, pokud se jich člověk na něco ptá klidně odpovědí "nevim a nezájem" a při tom žvýkají oběd. Mám pokračovat?
Nejvychovanější zaměstnance jsem při svých cestách viděl u nás, na Slovensku a v Německu.
Příspěvky waszyna snad nepotřebují komentář. Tam už je potřeba něco jiného.
Vážený příteli, situace je z politického hlediska velmi jednoduchá. Přivaděč k dálnici je "potřebný" a vládnoucí garnitura si to vytýčila jako prioritní úkol. Co ale stojí skutečně za stavbou přivaděče bohužel nevím (? betonová lobby).
Znám poměry v úseku Děčín - Libouchec velmi dobře a pochybuji o tom, že by se tam přivaděč bez větších problémů vešel, neboť šířka takové komunikace by měla být dle mých odhadů cca 10 metrů. Každý, kdo to tam zná, pochopí že se to tam vejde velmi blbě. Rozhodně to nepůjde po původním tělese dráhy v celé délce, bude třeba zabrat i další pozemky. Jsem přesvědčený o tom, že plány (alespoň přípravné) jsou již hotové, Stavaři to určitě mají v tužce nakresléné a trasu pro přivaděč určitě našli, jinak by ten tlak nebyl tak silný. Politici mají určitě k dispozici nějakou studii proveditelnosti, tomu věřte.
A nyní ještě malý návrat do politiky. V době kdy došlo k zastavení provozu a začalo se koketovat s myšlenkou zrušení trati přišel politický příkaz na zrušení trati. SDC na tom určitě pracovalo (naznačil mi to můj známý) a připravovalo potřebnou agendu takříkajíc do šuplíku. Dokonce se šuškalo i o tom, že Ústecký kraj objednal osobní dopravu ve stávajícím rozsahu v celém kraji (!!!) za podmínky, že ČD a.s. zastaví provoz na Kozině a smíří se s tím, že si tam kraj dopravu neobjedná. No a nyní přijde nějaký hlupák a začne provozovat příležitostnou dopravu, tím samozřejmě komplikuje plány náměstka Hodače, potažmo ministerstva dopravy. Pan Hodač (pravá ruka ministra Řebíčka) by snad měl spolu s panem ministrem pocházet z Teplic a okolí, jistě tu dráhu "dobře znají".
Samozřejmě, že každý soukromý mimořádný vlak je v tomto okamžiku černou můrou pro politiky, musí se tedy začít hledat způsob, jak dráhu podříznout. Špinavou práci samozřejmě musí udělat SDC, kdo jiný má ty správné informace o technickém stavu trati, kdo jiný dovede vše připravit a zrealizovat tak, aby to bylo "neprůstřelné". Otázkou jen je, odkud ten příkaz přišel. (MD, SŽDC, ČD ???). Pokud by to SDC neudělalo, nastaly by asi v jeho vedení personální změny, v tom máte zajisté pravdu. Každý šéf SDC musí být výkonný, flexibilní a loajální, jinak nebude šéfem.
Další otázkou je, co by stav trati řekl nezávislý znalec, Ta trať je bez dopravy, přes půl roku tam prakticky nic nejelo a nyní se zničehonic hroutí dva mosty. Jak je možné, že se hroutí právě nyní, když i zima byla mírná? Je technický stav tak vážný, že by to nešlo provozovat s pomalou jízdou? Pokud jsou po půlroce bez provozu mosty na spadnutí, jak vypadaly v prosinci 2007 těsně před ukončením pravidelného provozu? Byla na nich již pomalá jízda či jiné omezení? Pokud ne, nebyla tenkrát ohrožena bezpečnost cestujících? Pokud mosty někdo rozkradl, šetří to policie? Další otázky Vás jistě napadnou.
Nezapomeňte, že kapitál se musí pořádně otáčet, firmy potřebují práci a veřejné zakázky jsou super věc. Jiný vývoj se prostě čekat nedal.
Cit. "To, že jede pár desítek spojů týdně na koridorech narvaných k prasknutí vůbec nevylučuje stanásobek spojů skoroprázdných." Ale už vylučuje možnost tvrdit "vlakem nejezdi skoro nikdo, zato autem temer kazdy", tedy pokud chcete argumentovat férově.
Jinak musíte mít obrovskou smůlu na lidi (nebo já štěstí). Ano, zažil jsem neochotné pokladní nebo průvodčí, ale stejně tak jsem zažil ochotný personál, právě třebe při zpožděních, při řešení dalšího spojení, když jsem udělal chybu při vypisování KMB, když jsem se psem dobíhal na vlak... Jsou to drobnosti, chápu, ale nemůžu tvrdit, že nikdy nejsou ochotní. Při cestování autobusy (mimo SA) se upřímně setkávám s protivnými šoféry daleko častěji.
Trochu k tématu - politickou (ne)vůli chápu, ale to nebude jen o tom, jak se chovají ČD. Politici, tedy skupina která se má dobře, bude vždy preferovat IAD, v jejich vlastním zájmu. Tedy ovšem za předpokladu, že nemyslí mimo sebe i na voliče, ale to u nás moc nehrozí, pravda?
Víc k tématu - ano, možná máte pravdu a přivaděč bude užitečnější. Může být. Ale pak by snad bylo fér říct naplno - potřebujeme přivaděč, zrušíme lokálku. A ne ty kulišárny s mrzačením jízdního řádu, pak zrušením pravidelné dopravy a nakonec havarijní stav. Vám to přijde fér a čisté?
PS: souhlasím s xAnri05, ukažte mi železnici, která byla v roce 1990 na stejné pozici jako mi a dnes je na tom lépe. V tomto jsme na tom opravdu hodně dobře, i když Evropských standardu to nedosahuje.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.