..: Nizozemsko uvažuje o revoluci v dálkové železniční dopravě :..

Ilustrační obrázek Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.

zdroj: LOK-Report


ANKU | 2.6.2008 (12:22)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Nizozemsko


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user asokol 
10.06.2008 (0:17)  
Ještě k metru: Ty hodiny s intervalem tam jsou právě pro strojvedoucí pro případ, kdy se z důvodu mimořádnosti zavede dočasně jízda na interval. S informací pro cestující to nemá nic společného. Dále si uvědomte, že žádný strojvedoucí nejezdí celou šichtu v jedné soupravě, ale podle zákoníku práce a interních předpisů má různé přestávky. Často neodjede ani jedno kolo a odstavovat soupravy z důvodu přestávky strojvedoucího v metru nelze, takže v učitých stanicích je vybudované zázemí a tam strojvedoucí je vystřídán a za 10 minut, jindy za 30 minut a tak podobně zase vystřídá dalšího strojvedoucího v jiné soupravě. V momentě, kdy se toto pro mimořádnost rozpadne, tak se obvykle dočasně zakáže střídání strojvedoucích a dispečeři mají hodně práce to rychle uvést do normálu, protože strojvedoucí po ujetí jisté doby bez přestávky (řádově hodina až dvě - přesně nevím) prostě nesmí pokračovat v jízdě a nikdo mu to nesmí nařídit. Bylo by to ohrožení bezpečnosti.
Registered user MirekM  mail  
06.06.2008 (11:00)  
M. Zikmund: Minule jsem s Vámi moc nesouhlasil, ale k odjezdu stále ze stejného nástupiště se rozhodně přidávám (i když se to dá říct lépe :-) ). Ono to místo před Pragotronem taky nepojme nekonečné množství lidí, čekajících na to, kdy se konečně dozvědí, z které koleje jim to pojede tentokrát; aby se následně dav vydal na příslušné nástupiště (viz Praha hl.n.)
05.06.2008 (21:56)  
WEB : překvapuje mne, že při vaší odborné fundovanosti v oblasti dopravy (nejen železniční) nejste ještě profesorem na Universitě Jana Pernera v Pardubicích – nebo dokonce jejím rektorem, který by byl současně poradcem ministra dopravy, generálního ředitele ČD a.s., přesněji řečeno že ještě nejste generálním ředitelem ČESKÉ VEŘEJNÉ DOPRAVY.

Mám pocit, že vaše znalosti technologie práce železniční stanice jsou na úrovni citovaného pána. Zabezpečovací zařízení. byť řízerné výpočetní technikou pracuje s nějakými provozními intervaly, propustnost zhlaví se počítá podle nějakých vzorců, můžete si o nich myslet cokoli. Pevné stanovení odjezdových kolejí je zpravidla výsledkem těchto výpočtů, protože se vzájemně neruší jízdní cesty.
Zajímavé je, že na tento geniální nápad ještě nepřišly SBB. Cestující také jistě uvítají když každý vlak pojede z jiného nástupiště ... to nepochybně zvýší počet cestujících ... zasílájících děkovné dopisy ....
Cestujícícmu bude skutečně vcelku jedno, zda vlaky pojedou v intervalu 1-6-11 ..., 2-7-12 ..., 3-8-13 atd., ale hlavně pokud pojedou ze stejného nástupiště ... Cestujícící se chová jako ten hospodářský čtyřnožec, kterému se říká kráva.
Když ho nějaký čas ženete z pastvy stále po stejné cestě, jednoho dne se prostě tento čtyřnožec vydá na cestu sám a dojde do své stáje, aniž by ho honák nějak vedl...
Úspěch taktové dopravy spočívá nejen v tom, že vlak jezdí v pravidelném intervalu, ale také že jezdí ze stejné koleje nebo alespoň ze stejného nástupiště (vlaky v čase x jedoy z koleje A, vlaky v čase y z koleje B).

Hlavně že NS již vyřešily problém s napájecí soustavou 1 500 V =.
Registered user sames1 
03.06.2008 (15:36)  
true_blonde ...v ty Bombaji bych nechtel delat pruvociho hehe
03.06.2008 (1:36)  
me prijde zajimavejsi dopravni system v bombayi (vagony pro 200 lidi, jezdi jich tam okolo 550, kazdy den v prumeru 3 lidi vypadnou z vlaku...) http://travel.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/travel/article4026843.ece
03.06.2008 (1:32)  
sAd:
Však také v noci nic nejezdí. Poslední busy jezdí krátce po 22. hodině "v garažo". Psal jsem o prvních ranních busech.
Ale když se takhle ve čtyři ráno unaven potulujete po Tržaški cesti, to poslední, co víte, je číslo a formát SMS + linka, kterou máte vyhledat, aby vám díky GPS zabudovaném v buse přišla zpátky SMS, kdeže se ten váš bus právě nachází. Prostě místo toho vytáhnete z mobilu číslo na taxi a za pár minut jste v Bežigradu za podobné peníze jako busem (nejste-li sám).

Prostě v Jugoslávii nemá "javni promet" žádnou pořádnou tradici, a to platí jak o MHD, tak o vlacích a autobusech. Zapomeňte i ve vyspělém Slovinsku, že byste se několikrát denně dostal za pár šupů i do té nejzapadlejší vísky, proti tomu je situace v ČR zlatá!
Registered user M 
03.06.2008 (1:04)  
Ja uplne zhave vidim, jak su zlitej v cizi zemi a hledam v mobilu cislo, kde budu zjistovat jizdni rady... Bych to horko teko zvladal strizlivej v Brne...
Registered user sAd 
03.06.2008 (0:48)  
Michal Janko: Ad Ljubljana. Ovšem ve výchozích stanicích jsou uvedeny přesné časy. Takže stačilo pár kliků na netu a hotovo :). Případně pak sms, kdy obratem přišly přesné časy pro danou stanici a linky :). A co jsem tam byl já, tak v noci nejezdilo vůbec nic :).
02.06.2008 (23:19)  
Ekoter a Web:

- Metro jezdí podle jízdních řádů na vteřiny a to za všech okolností - vyjma mimořádností - to se pak dočasně zavede jízda na interval. Pro cestujcí je připraven zaokrouhlený minutový výtah, případně interval - pokud je už hodně krátký.

- strojvedoucí se řídí hodinami ve stanici. Jsou tam pro ně a je na nich jednotný čas.

- problémy s intervalem 110 s bývají vzácně (VZ a TZZ jsou projektovány na 90 s. Naposledy snižení propustnosti způsobila pomalá jízda přes výhybky na Ládví, když se tam opravovalo bezpražcové upevnění kolejnic (10 km/h).

- GVD se opravdu dodržuje v maximální možné míře - mimořádná událost je pokud jede vlak opožděn 4 minuty oproti GVD (ať už z důvodu závady, či čehokoliv jiného). Naprosto běžně se GVD "dojíží" po případném krátkém zastavení provozu, tak aby byly vlaky ve svém.
02.06.2008 (20:15)  
Ad babilon: já jsem zase slyšel (taky na exkurzi DP), že několik let zpátky byl po DP požadován na lince C interval 110 s, ale když ho zkusili, tak se jim u Muzea začínaly hromadit vlaky, tak prostě 2 soupravy sundali a několik dnů oficiálně jezdili na 110 s, ale ve skutečnosti 115 s.
Řekl bych, že od určitého intervalu je prostě důležitější dodržovat ten interval, než znásilňovat splněný grafikon tak, aby to vyšlo.
Ad Web: Podle čeho tedy jezdí?
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko