..: Nizozemsko uvažuje o revoluci v dálkové železniční dopravě :..

Ilustrační obrázek Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.

zdroj: LOK-Report


ANKU | 2.6.2008 (12:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Nizozemsko


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
02.06.2008 (20:12)  
MirekM: Reklamy i zprávy, pokud se správně pamatuju.
02.06.2008 (20:09)  
Současná IC jsou dálková, takže těm stejně budou muset fixní odjezdy zůstat. Jediná svoboda tedy zůstane v tom, jestli mezi ně vložím jeden nebo dva vlaky.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
02.06.2008 (19:58)  
Web: Musí to být drahá reklamní plocha, ale tam se snad reklamy nezobrazovaly, jen zprávy, ne?
Čas do příjezdu další soupravy by se hodil.
02.06.2008 (19:54)  
babilon: No jo, tak to už stejně nemá smysl dělat si starosti s jízdním řádem. Kdžy přijdu pět minut po odjezdu vlaku, tak mi za deset minut jede další. :)
02.06.2008 (19:09)  
Ještě doplním poměrně podstatnou informaci, že současný interval IC na uvedených tratích je 15 minut, vzdálenost je 120 km a předpokládám, že dálková doprava tam používá své vlastní koleje.
registrovaný uživatel Web 
02.06.2008 (19:03)  
M: Pro mě, jako kaštana, je tohle neuvěřitelná neschopnost DP směrem k cestujícícím - místo užitečného času do odjezdu další se zobrazuje pro strojvedoucí (kteří ale dneska přeci nejezdí podle hodin ve stanici) interval od odjezdu předchozí soupravy.

Zrušení projektorů, kde se čas do odjezdu zobrazoval s odůvodněním finanční nezajímavostí je pro mě taky nepochopitelné - já si snad nedovedu představit lepší (a dražší) reklamní plochu v centru města. :(
registrovaný uživatel karosa  mail  
02.06.2008 (19:02)  
Pánové, pro naši republiku bych navrhoval holandský systém vylepšit. Stejně, jako v navrhovaném případě, zrušit pevné časy odjezdů, ale(využít zkušeností z našich kin) odjířdět vždy, když se sejde nejméně 12 lidí. To by, na některých tratích, byly úspory!
02.06.2008 (18:59)  
M: V Praze tento odpočet býval zobrazován v některých stanicích,kde byly tabule s projektorem.Promítaly se newsky a pod tím byl zobrazen odpočet,který se stejně jako v Londýně dynamicky měnil.Bohužel od ledna nefungují tabule,tudíž ni odpočet...
02.06.2008 (18:53)  
M: V Londýně se to sice odpočítává na vteřinu, ale dynamicky se to mění. Takhle koukám na displej a najednou tam naskočí 20 sekund navíc. Řekl bych že to závisí na času odjezdu nejbližšího vlaku z nějaké stanice, takže když přijede na další stanici a nástup trvá déle než obvykle, tak se to změní.

Ale zas se mi líbilo, že příměstský vlak z Charing Cross Station do Greenwiche odjel na vteřinu přesně - dle nádražních hodin.
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (18:46)  
Mozna se zeptam blbe - v metru jsou takovy naky hodiny, ze? Ale ukazou cas od odjezdu posledniho vlaku (nebo mozna nekdy ukazovaly). Proc tam neni to, co je "vsude jinde" (Londyn, Viden) - odpocitavani casu do odjezdu nejblizsiho vlaku. Pokud vsechno klape na vterinu, tak no problem, ne?

PS: Jestli to tam nekde je, tak je sice spatne, ze to neni jasne videt, ale i tak dopredu pisu - sorry:-)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko