..: Nizozemsko uvažuje o revoluci v dálkové železniční dopravě :..

Ilustrační obrázek Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.

zdroj: LOK-Report


ANKU | 2.6.2008 (12:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Nizozemsko


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
02.06.2008 (18:32)  
Metrem nejezdím každý den, ale pokaždé, když si zjišťuju jeho jízdní řád, tak jede podle něho. A když jsem byl na exkurzi na dispečinku, tak říkali, že odchylka nad 30 sekund se řeší - např. hlášením ve stanici, aby cestující urychlili nástup do soupravy.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
02.06.2008 (17:55)  
Web: Ten se tu ještě nevyskytl, ale ani bych se nedivil… Holt Nizozemsko a ČR je nebe a dudy.
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (17:29)  
No, dneska 76 z Trzni jela minimalne o 3 minuty pozdejs:-))

Ale jinak dobra poznamka s tim prijdu a jedu
02.06.2008 (16:53)  
M: a dodrzuji se ty presne stanovene casu odjezdu a tak? Jako ono je tam casto napsane, ze to jede v "intervalu". A vazne pochybuji, ze vsechny spoje za den jedou presne v vterinu presne, takze veskere to krizovani a tak vychazi.


No, pokud já vím, tak ty časy u metra docela sedí, takže jízdní řád není jenom cár papíru. Ale určitě tady někdo, kdo třeba jezdí metrem každý den do práce apod., tak mě upřesní.


Jinak ale považuji ten nápad za docela zajímavý. Určitě zatraktivní vlaky ve srovnání s auty - člověk nebude muset řešit, v kolik mu to jede, stejně jako u auta.
02.06.2008 (15:55)  
Milda, hmm, a kde bereš tu jistotu, že JTB byl tramvajový šotouš ;)
02.06.2008 (15:16)  
JTB: To už neokecáš, hrál sis s tím :)
02.06.2008 (14:55)  
M:
Nizozemí je historická provincie, region, jehož území zcela nekoresponduje s územím státu Nizozemsko. Takže to není čistě gramatický problém, každé to jméno vyjadřuje něco trochu jiného (asi jako Čechy a Česko).
To jen tak na okraj, blíže viz třeba Wikipedia.
02.06.2008 (14:50)  
M: no, já s tím neblbnul, ale pracoval, ale to je už trošku jiná historie, která sem ani nepatří...
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (14:49)  
pekar - no vsak jo. Jedinej rozdil proti tomu, co amme my je ten, ze my postiskneme tunu papiru a par magoru si s tim hraje:-)
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (14:48)  
JTB - jo, ten smysl pro lid jsi vystihl pekne - je to na blbnuti doma na stole:-)

MJ - kde je to dane to "sko"? Ja vim - v Pravidlech... Jen by mne zajimalo, co koho primelo k tomu to nekdy zmenit, protoze "sko" se pouziva az poslednich nejakych 10 let. Pritom v holandstine se to rekne porad stejne:-)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko