Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.
zdroj: LOK-Report
Ale jinak dobra poznamka s tim prijdu a jedu
No, pokud já vím, tak ty časy u metra docela sedí, takže jízdní řád není jenom cár papíru. Ale určitě tady někdo, kdo třeba jezdí metrem každý den do práce apod., tak mě upřesní.
Jinak ale považuji ten nápad za docela zajímavý. Určitě zatraktivní vlaky ve srovnání s auty - člověk nebude muset řešit, v kolik mu to jede, stejně jako u auta.
Nizozemí je historická provincie, region, jehož území zcela nekoresponduje s územím státu Nizozemsko. Takže to není čistě gramatický problém, každé to jméno vyjadřuje něco trochu jiného (asi jako Čechy a Česko).
To jen tak na okraj, blíže viz třeba Wikipedia.
MJ - kde je to dane to "sko"? Ja vim - v Pravidlech... Jen by mne zajimalo, co koho primelo k tomu to nekdy zmenit, protoze "sko" se pouziva az poslednich nejakych 10 let. Pritom v holandstine se to rekne porad stejne:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.