..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
29.05.2008 (15:30)  
Miroslav Zikmund: Za komu by jako ČD těch 12 mld vracely, jestliže to bude tržba ČD za prodaný majetek.
Berňáku, neboli Finančnímu úřadu, ukáže-li se, že je to nedovolená podpora. Prostě se skrze berňák ty peníze vrátí státu. Jakákoli kupní smlouva je totiž neplatná od samého počátku, je-li v rozporu se zákonem, v tomto případě s legislativou EU. Teď je na Jančurových právnících, aby to prokázali.
Nepochybuju o tom, že pokud se těch 12 mld vrátí, použije je MD (po odečtení bruselské pokuty) na obnovu vozového parku. Ale pro všechny dopravce, nejen pro ČD.

SzKT: Brusel schválí pouze podporu všem dopravcům, nikoli jen ČD. V opačném případěš by jednal proti vlastní legislativě.
registrovaný uživatel pekař 
29.05.2008 (13:41)  
Jinak bych i docela souhlasil s některými hlasy. Desira ano, ale určit je mnoho jiných tras, kam by se hodila lépe.
registrovaný uživatel pekař 
29.05.2008 (13:05)  
Nevím, jestli to tu už padlo, ale kde se přibližně pohybuje cena jednoho Desira? Je to někde kolem 230mil? Děkuji.
29.05.2008 (12:10)  
M: Pokud to nevíte, tak za novu a debi*ní úředníky našeho státu a především za železného tady všichni platíme americké společnosti dluhy, kteří tito nadělali a zdá se že Vám to vůbec nevadí. Mě to teda vadí docela dost!
29.05.2008 (12:06)  
Tož doufám, že ten nátěr co na tom Desiru bude
jakékoli jiný nátěr, než unifik DB, to uže snad radši Regionovu
registrovaný uživatel M 
29.05.2008 (11:18)  
SzKT - a kdo se na tu Novu diva, kdyz ne lidi? Navic, at chces nebo ne, tak jich je mnohonasobne vic, nez kolik jezdi vlakem...
28.05.2008 (20:40)  
Rybízek: Náhodou, mě se Hypernova co se nátěru týče, celkem líbí, ovšem pochybuju, že je to nátěr použitelný na všechno, takže bych se nebál. Stejně se vždycky najde někdo komu se bude zdát příšerný.
28.05.2008 (20:27)  
doufam že ta desira nebudou tak hnusně natřená jako regína
28.05.2008 (20:21)  
Petr112: Ta Desira mají být nová, z fabriky.
28.05.2008 (20:12)  
Že by někde, někomu stála nevyužitá Desira? Kdo to ví odpoví?
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko